  • 41. Data: 2011-05-11 12:37:36
    Temat: Re: UWAGA: pendrive 15GB zamiast 16GB
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Ława" iqdr06$ihi$...@i...gazeta.pl

    > Wiesz, formalnie rzecz biorąc "giga" oznacza miliard,
    > a nie najbliższe przybliżenie miliarda potęgami dwójki.

    Dokładnie tak.

    kilo to tysiąc 10^3 k
    mega to tysiąc tysięcy, czyli milion 10^6 M
    giga to tysiąc milionów, czyli miliard 10^9 G

    choć jakieś Jankesy ponoć nazywają inaczej. :)

    Jakiś czas pisano KB -- co miało oznaczać 1024 bajty,
    ale dla mega czy giga i systematyki poważniejszej już
    wymyślono inne jednostki. I zasadniczo ;) każdy producent
    HDD czy CD/DVD lub flaszek bądź innych nośników woli te
    starsze jednostki, bazujące na liczbie 10, choć RAMki
    zwykle mają pojemności oparte o potęgi liczby 2.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-05-11 12:40:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Ława" iqdrio$kff$...@i...gazeta.pl

    > Z reguły jest wszystko jasno napisane, tylko niektórzy
    > potrafią przeczytać tylko kilka największych znaków.

    Ogromnymi literami

    bardzo duża szybkość

    małymi

    3 MB/s czytanie i 2 MB/s zapisywanie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2011-05-11 12:42:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Libiszewski" 1t0imvcgi38gk.4v9tr7vv893o$....@4...net

    > Nie, nie może.

    Może flaszkę oddać mnie nawet do 100 dni po zakupie. ;)
    (a samochód to nawet do 10 lat po zakupie; natomiast
    mieszkania czy ziemię może mi oddawać bezterminowo)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2011-05-11 13:44:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Ława" iqdra3$jnu$...@i...gazeta.pl

    > Jak widać masz więcej problemów z gramatyką:
    > "jest napisane" oraz "było napisane".

    A dlaczego nie 'pisało na flaszce'? Pisało, pisało
    [Boskie stworzenie zwane człowiekiem] aż napisało. ;)
    A jeśli napisało -- tam był napis lub było napisane. :)

    Jeśli jest mokro -- padało.
    Jeśli jest napis -- pisało. :)

    Toż on nie twierdzi,że pisało [coś -- jakieś krasnoludkum] w jego obecności...
    Znalazł napis, więc uznał, że coś (lub ktoś -- na przykład dziecko) ten napis
    pisało... Być może napis nie jest dokończony -- stąd niedokonany aspekt... ;)

    Skoro są budynki -- ktoś je budował, więc coś (na przykład jakieś prawne
    rozporządzenie, a może jakieś społeczeństwo, albo i zrządzenie losu) je
    [z]budowało...

    -=-

    Co innego, gdy ktoś [na]pisze: 'tam pisze'. ;) Ale jeśli 'pisało' lub nawet
    'napisało' -- OK.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2011-05-11 19:30:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-10 08:29, Szyk wrote:
    > 16GB. I się zdziwiłem, że
    > zamiast 16GB Windows pokazuje 14,9GB.

    To jest zastanawiające z uwagi na to w jaki sposób produkowane sa kości
    flash. Bardziej bym tutaj uwierzył w "Windows pokazuje" niż w
    rzeczywistą dziwaczną pojemność.

    Wsadź go pod Linuxem i zobacz dmesg jaka jest rzeczywista geometria (ile
    ma bloków) i czy przypadkiem w brakującym miejscu nie ma jakiegoś
    niewidocznego z windowsa bonusa.

  • 46. Data: 2011-05-11 20:17:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Wsadź go pod Linuxem i zobacz dmesg jaka jest rzeczywista geometria (ile
    > ma bloków) i czy przypadkiem w brakującym miejscu nie ma jakiegoś

    Weź pod uwagę, że właśnie zwykle kilka sektorów tego flasha
    jest zarezerwowana dla samej aplikacji zarządzającej tym dyskiem,
    obsługującej USB, serwującej software do Windows do jego
    obsługi a często jeszcze robiącej inne rzeczy...

    Nie jest też wykluczone że do produkcji takich urządzeń używa
    się chipsów które nie są w pełni sprawne, odrzuty produkcyjne
    które mogą mieć wadliwy jakiś sektor (lub kilka), co jest łatwe do
    ominięcia przez odpowiednie "zaznaczenie" go w software
    w czasie "formatowania" a nie jest możliwe do tolerowania
    w końcowym produkcie jakim jest flash chip sam w sobie.
    To by tłumaczyło dlaczego 4 gigowego flasza w USB możesz
    kupić za te 30 zł a gdybyś chiał kupić 4 giga pamięci flash
    w kostkach to musiałbyś zapłacić kilka razy więcej...

  • 47. Data: 2011-05-13 07:16:42
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Tue, 10 May 2011 08:23:24 -0500, Pszemol napisał(a):

    > No ale gdzie tu widzisz oszustwo? Z punktu widzenia producenta dysku
    > produkt ma pojemność X, a jesli jakiś procent z tego X zużyjesz na
    > informacje
    > o tablicy partycji, FAT i inne tego typu administracyjne rzeczy to na
    > dane Ci
    > zostanie mniej niż X. To chyba logiczne? Równie dobrze możesz używać
    > dysku niesformatowanego pod żaden znany system plików i używać sektor po
    > sektorze - wtedy będziesz miał obiecaną przez producenta pojemność.

    Dalej źle:) Producent obiecuje 1TB dysk (1000GB, ale nie 1024GB!).
    Producent policzył w jednostkach razy 1000, a nasze komputery liczą w
    1024. Dlatego kupując dysk 1TB, tak naprawdę dostajesz 976,6 GB miejsca,
    a po sformatowaniu itp., użytkowego miejsca na twoje dane jest jeszcze
    mniej. Tak samo się to skaluje do mniejszych dysków, aż po płyty DVD.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 48. Data: 2011-05-14 04:53:20
    Od: z <z...@g...pl>

    pioruns pisze:

> [...]
    > a po sformatowaniu itp., użytkowego miejsca na twoje dane jest jeszcze
    > mniej. Tak samo się to skaluje do mniejszych dysków, aż po płyty DVD.

    To znaczy że to nie użytkownik (system) źle liczy i ma pretensje tylko
    to producent nie stosuje ogólnie przyjętych sposobów liczenia i to
    producentów należy wysłać do podstawówki :-)

  • 49. Data: 2011-05-16 08:25:07
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 10-05-2011 o 08:29:04 Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kupiłem pendrive Transcend JetFlash 600 16GB. I się zdziwiłem, że
    > zamiast 16GB Windows pokazuje 14,9GB. Zajrzałem na stronę producenta
    > i... Piszą tam takie bzdury:
    > * 1GB=1,000,000,000 Bytes. In OS system, it would be displayed as
    > 1,000,000,000 Bytes/1024/1024/1024 = 0.93GB.
    >
    > Przeliczyłem na kalkulatrze i faktycznie 16000000000/1024/1024/1024=14,9
    > Dla mnie to była przykra niespodzianka... Podobne praktyki stosują
    > producenci dysków twardych, ale po producentach pendrajwów się tego nie
    > spodziewałem!
    >
    > To jest czyste oszustwo! Strzeżcie się!!!

    Oszustwem nazywasz to, że pendrive, który miał mieć 16 000 000 000 bajtów
    faktycznie ma 16 000 000 000 bajtów?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 50. Data: 2011-05-16 09:22:10
    Od: ho ho ho <c...@g...pl>

    > To jeszcze nic, kupujesz SSD Vertexa 2 E 60GB za ci????kie pieni?dze a tam
    > mie?ci si?... 51GB :]

    To masz pecha i trafiles na te zla partie ale ci wymienia.
    http://www.storagereview.com/ocz_vertex_2_25nm_revie
    w_oczssd22vtxe60g

    pzdr