  • 51. Data: 2011-05-14 13:27:54
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2011 11:48:37 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Przyklad:
    > jazda po drodze pelnej samochodow obok... sciezki rowerowej

    Drobiazg taki - w tym kraju 95% tzw. ścieżek rowerowych nie nadaje się do
    użytku. Po szczegóły zapraszam na pl.rec.rowery, dobrze zyskać szerszą
    perspektywę :)
    Wróciłem niedawno z długiej trasy rowerowej przez Europę. Jedyny kraj gdzie
    ścieżki rowerowe są OK to Germania i to raczej zachodnia. Tam mniej więcej
    60% ścieżek jest do użytku. Trochę znajdzie się we Francji a reszta Europy
    jest na podobnym etapie co my.
    --
    Jacek

  • 52. Data: 2011-05-14 13:37:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-13, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    A co za różnica? Ważne, żeby jeździli zgodnie z nimi.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 53. Data: 2011-05-14 13:56:04
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Niech sobie lobby rowerowe robi co chce. Sam jeżdżę na rowerze kilka kkm. w
    sezonie i mam lobby w głębokim poważaniu. Więcej szkody robią niż korzyści dla
    rowerzystów. Zupełnie jak: "ekolodzy" dla przyrody.
    Nie zamierzam korzystać z nowego prawa.
    Już widzę nową alejkę na cmentarzu: "Dla rowerzystów, którzy mieli pierwszeństwo
    przed skręcającą ciężarówką albo autobusem", bo kierowca osobówki to jeszcze ma
    szansę takiego straceńca zobaczyć. O ile jest w miarę ogarnięty.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 54. Data: 2011-05-14 14:40:57
    Od: climbus <c...@g...com>

    On May 14, 1:56 pm, n...@o...pl wrote:
> [...]
    > sezonie i mam lobby w głębokim poważaniu. Więcej szkody robią niż korzyści dla
    > rowerzystów. Zupełnie jak: "ekolodzy" dla przyrody.

    Typowe. I kto tu mówi o zależności przestrzegania przepisów przez
    rowerzystów od posiadania przez nich prawa jazdy?

    Nie ma takiej zależności. Przepisy łamią na równi posiadający i
    nieposiadający prawo jazdy.

> [...]
    > przed skręcającą ciężarówką albo autobusem", bo kierowca osobówki to jeszcze ma
    > szansę takiego straceńca zobaczyć. O ile jest w miarę ogarnięty.

    Jakoś kierowcy ciężarówek i autobusów w zachodniej Europie nie mają z
    tym problemu. Jeżeli kierowca autobusu nie jest w stanie zapanować nad
    pojazdem nie powinien się podejmować prowadzenia tego typu pojazdów.

  • 55. Data: 2011-05-14 15:15:03
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 13:56, n...@o...pl pisze:

    > Nie zamierzam korzystać z nowego prawa.

    Lol - będziesz miał pierwszeństwo, kierowca się zatrzyma a ty będziesz
    stał jak dupa;) Można i tak.

    Shrek.

  • 56. Data: 2011-05-14 15:16:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Drobiazg taki - w tym kraju 95% tzw. ścieżek rowerowych nie nadaje się do
    > użytku. Po szczegóły zapraszam na pl.rec.rowery, dobrze zyskać szerszą
    > perspektywę :)

    Czyli mogę jeździć samochodem po chodniku, jeśli równoległa do niego
    jezdnia będzie dziurawa?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 57. Data: 2011-05-14 15:17:41
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2011 10:31:01 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki

    >Z moich obserwacji wynika, że zdecydowana większość kierowców,
    >motocyklistów, pieszych i rowerzystów to normalni, uprzejmi użytkownicy
    >dróg. Ale wśród nich zdarzają się niestety debile i stąd negatywne
    >opinie o ww grupach.

    Ta, a w jednym z wątków to piszą, że motocykliści są cacy, a puszkarze
    be. To jak to jest?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 58. Data: 2011-05-14 15:22:27
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2011 15:16:52 +0200, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Czyli mogę jeździć samochodem po chodniku, jeśli równoległa do niego
    >jezdnia będzie dziurawa?

    Przecież ja tak robię od dawna. Co w tym dziwnego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 59. Data: 2011-05-14 15:25:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-05-2011 13:20, Shrek pisze:

    > A co ma solidarność do tego, że ty twierdzisz, że ja nie znam
    > przepisów... bo mam rower.

    Dobrze już dobrze. Wszyscy rowerzyści doskonale znają i stosują przepisy
    PoRD. Ponadto każdy rower wyposażony jest w niezbędne oświetlenie, a
    każdy blachosmrodziarz to potencjalny morderca dwukołowca.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 60. Data: 2011-05-14 15:25:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-05-2011 15:22, jerzu pisze:

    > Przecież ja tak robię od dawna. Co w tym dziwnego.

    W sumie racja, szkoda felg - od dziś też tak będę jeździł :)

    Pozdrawiam
    Paweł