-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
Date: Sun, 15 May 2011 09:24:41 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 111
Message-ID: <iqnv3s$dbt$1@inews.gazeta.pl>
References: <4dcd78f2$1@news.home.net.pl> <iqk1ec$k19$1@mx1.internetia.pl>
<iqlj5m$1d0$1@inews.gazeta.pl>
<13b4iipygkcop.tif8qirs4yv2$.dlg@40tude.net>
<4dceaaf2$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
<iqmif9$ek9$1@inews.gazeta.pl>
<4dced1bd$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
<iqmmau$rli$1@inews.gazeta.pl>
<4dcf27eb$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: piekna-gts.2a.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1305444285 13693 217.153.90.242 (15 May 2011 07:24:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 15 May 2011 07:24:45 +0000 (UTC)
X-User: bartosz_seco_suchecki
In-Reply-To: <4dcf27eb$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2368235
[ ukryj nagłówki ]to pisze:
> begin Bartosz 'Seco' Suchecki
>
>> Coś kręcisz :-) Jechałeś kiedyś wzdłuż Witosa i Sikorskiego od Bethovena
>> do Anody? Niby ciąg pieszo-rowerowy ale 11 (jedenaście) razy ciąg się
>> urywa i przepisy nakazują przeprowadzić rower przez przejście dla
>> pieszych. To ma być ta lepsza jakość?
>
> Przepis nakazujący prowadzić rower na przejściu dla pieszych jest
> debilny. Wystarczyłoby napisać, ze rowerzysta ma ustąpić pierwszeństwa
> pieszym i samochodem i poruszać się z niewielką prędkością. Większość
> rowerzystów ten nakaz olewa i słusznie.
Na ww ciągu olewam i jadę przez pasy. Tylko robię to wolno i hamuję jak
samochód chce skręcić. A jak samochód mnie puszcza, przejmie dziękuję i
jadę. Da sę, tylko trzeba odrobiny pomyślunku z każdej strony.
>
>> Samochody jadą spokojnie na wprost
>> po równym, szerokim asfalcie.
>
> Z 1/4 prędkości maksymalnej albo stoją w korku. Rower i tak ma lepiej.
To dobre warunki dla samochodu w mieście to ulice pozwalające jechać 200
km/h?
Jak nie ma korka (a przez większość doby korka tam nie ma) samochód
jedzie z normalną, lub nadmierną prędkością. Więc ma lepiej niż rower
mówiąc prosto.
A korki to jest kwestia nadmiernej liczby samochodów a nie jakości ulic.
Jakość DDR nie jest dużo lepsza jak napisałeś. Jakość i rozwiązania
techniczne DDR są duo gorsze niż ulic.
A to, że rower jest bardzo często dużo lepszym rozwiązaniem niż
samochód, to racja. Ciesze się, że to widzisz.
>
>> A może Jana Pawa II i nierówna DDR z krawężnikami lata z jednej strony
>> ulicy na drugą. Trzeba kluczyć i po dwa razy stać na czerwonym swietle
>> na każdym skrzyżowaniu.
>> Samochody jadą po równym szerokim asfalcie.
>
> Z 1/4 prędkości maksymalnej.
Rowerzysta na kluczenie wytraca masę czasu. Bez sensu. A ograniczenie z
200 do 50 km/h jednak ma jakieś podstawy
>
>> Belwederska za Spacerową i Sobieskiego za Dolną. Piesi, parkujące
>> samochody, przystanki autobusowe. A obok niezbyt równe, ale 3 pasy dla
>> samochodów.
>
> Widziałeś kiedyś korek na tej ścieżce rowerowej?
Na tamtym odcinku niejednokrotnie trzeba wyhamować do zera z powodu
pieszych. A korek to nie kwestia jakości DDR czy ulicy. Bywają ulice po
kilka pasów w jedną stronę, i tak stoją.
>
>> Można mnożyć takie przykłady z DC. To ma być ta relatywna jakość?
>
> Tak, oceniając jakość relatywnie należy odnieść ją do wykorzystania
> możliwości danego pojazdu. Przeciętna ścieżka rowerowa pozwala
> wykorzystać możliwości roweru w podobnym stopniu, co droga szybkiego
> ruchu bez limitu prędkości (do inteligentnych inaczej -- tak, wiem, że
> czegoś takiego nie ma).
>
>> Niemal większość... ;-> No ale skoro 1% to bardzo dużo to się nie
>> dziwię, ze tak generalizujesz i wyzywasz od pedalarzy :-)
>
> Wystarczy jeden taki dureń na kwadrans i już ruch jest mocno
> przyblokowany.
Odnoszę wrażenie, ze dużo bardziej blokują samochodowi szachiści
ruszając spod świateł, lub Ci blokujący skrzyżowania bo nie zdążą
zjechać. Ale to 1% rowerzystów jest problemem...
>
>> Na Sikorskiego a właściwie już w Dolinie akurat jest szeroko i żadnego
>> zamieszania nie narobi. Kwestia odrobiny umiejętności kierowców. Pomijam
>> już, że ten odcinek był dziś zamknięty dla ruchu z powodu wypadku na
>> Rzymowskiego.
>
> Żeby jechać rowerem po Rzymowskiego to już w ogóle trzeba być niespełna
> rozumu. Zamieszania robi to mnóstwo i jest niebezpieczne.
A jak rowerzysta ma przejechać na wprost? Dolina/Rzymowskiego? Przez
Al. Lotników cz tachając rower po schodach do przejścia podziemnego?
A nigdy na 3 pasmowej ulicy nie widziałem zamieszania z powodu 1
rowerzysty. Zdecydowana większość kierowców jest ogarnięta i potrafi go
wyprzedzić.
>
>> Ona daje radę. Ma kilka błędów (krawęzniki, zakręty 90 stopni przy
>> Ciszewskiego, przeplatanie z chodnikiem, piesi i stragany przy Dołku)
>> ale faktycznie można jechać i 35 sporymi odcinkami. A i tak dla
>> samochodów są 2 pasy równego asfaltu bez pieszych, rowerzystów itd.
>
> A kto powiedział, że ścieżka rowerowa ma iść prosto jak strzała, żeby
> bezmózgi mogły zapieprzać 40 km/h przez przejścia?
>
Nudny jesteś z tymi epitetami.
A DDR ma iść możliwie prosto, bez kluczenia aby rowerzysta wytracał na
zakręty możliwie mało czasu a w efekcie mógł jechać wolniej przez
przejazdy dla rowerów.
Proponuję powoli EOT.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.11 09:34 krzysiek
- 15.05.11 12:14 ar
- 15.05.11 15:54 Lew2
- 15.05.11 20:39 climbus
- 15.05.11 20:55 z
- 15.05.11 21:05 climbus
- 15.05.11 21:15 z
- 15.05.11 21:19 z
- 15.05.11 21:23 climbus
- 15.05.11 21:23 Lew2
- 15.05.11 21:36 climbus
- 15.05.11 21:36 z
- 15.05.11 21:42 J.F.
- 15.05.11 21:45 climbus
- 15.05.11 21:52 Kazimierz Uromski
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i