    From: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Date: Sun, 15 May 2011 09:24:41 +0200

    to pisze:
    > begin Bartosz 'Seco' Suchecki

    > Przepis nakazujący prowadzić rower na przejściu dla pieszych jest
    > debilny. Wystarczyłoby napisać, ze rowerzysta ma ustąpić pierwszeństwa
    > pieszym i samochodem i poruszać się z niewielką prędkością. Większość
    > rowerzystów ten nakaz olewa i słusznie.

    Na ww ciągu olewam i jadę przez pasy. Tylko robię to wolno i hamuję jak
    samochód chce skręcić. A jak samochód mnie puszcza, przejmie dziękuję i
    jadę. Da sę, tylko trzeba odrobiny pomyślunku z każdej strony.

    > Z 1/4 prędkości maksymalnej albo stoją w korku. Rower i tak ma lepiej.

    To dobre warunki dla samochodu w mieście to ulice pozwalające jechać 200
    km/h?

    Jak nie ma korka (a przez większość doby korka tam nie ma) samochód
    jedzie z normalną, lub nadmierną prędkością. Więc ma lepiej niż rower
    mówiąc prosto.

    A korki to jest kwestia nadmiernej liczby samochodów a nie jakości ulic.

    Jakość DDR nie jest dużo lepsza jak napisałeś. Jakość i rozwiązania
    techniczne DDR są duo gorsze niż ulic.

    A to, że rower jest bardzo często dużo lepszym rozwiązaniem niż
    samochód, to racja. Ciesze się, że to widzisz.

    > Z 1/4 prędkości maksymalnej.

    Rowerzysta na kluczenie wytraca masę czasu. Bez sensu. A ograniczenie z
    200 do 50 km/h jednak ma jakieś podstawy

    > Widziałeś kiedyś korek na tej ścieżce rowerowej?

    Na tamtym odcinku niejednokrotnie trzeba wyhamować do zera z powodu
    pieszych. A korek to nie kwestia jakości DDR czy ulicy. Bywają ulice po
    kilka pasów w jedną stronę, i tak stoją.

    > Tak, oceniając jakość relatywnie należy odnieść ją do wykorzystania
    > możliwości danego pojazdu. Przeciętna ścieżka rowerowa pozwala
    > wykorzystać możliwości roweru w podobnym stopniu, co droga szybkiego
    > ruchu bez limitu prędkości (do inteligentnych inaczej -- tak, wiem, że
    > czegoś takiego nie ma).

    > Wystarczy jeden taki dureń na kwadrans i już ruch jest mocno
    > przyblokowany.

    Odnoszę wrażenie, ze dużo bardziej blokują samochodowi szachiści
    ruszając spod świateł, lub Ci blokujący skrzyżowania bo nie zdążą
    zjechać. Ale to 1% rowerzystów jest problemem...

    > Żeby jechać rowerem po Rzymowskiego to już w ogóle trzeba być niespełna
    > rozumu. Zamieszania robi to mnóstwo i jest niebezpieczne.

    A jak rowerzysta ma przejechać na wprost? Dolina/Rzymowskiego? Przez
    Al. Lotników cz tachając rower po schodach do przejścia podziemnego?
    A nigdy na 3 pasmowej ulicy nie widziałem zamieszania z powodu 1
    rowerzysty. Zdecydowana większość kierowców jest ogarnięta i potrafi go
    wyprzedzić.

    > A kto powiedział, że ścieżka rowerowa ma iść prosto jak strzała, żeby
    > bezmózgi mogły zapieprzać 40 km/h przez przejścia?

    Nudny jesteś z tymi epitetami.

    A DDR ma iść możliwie prosto, bez kluczenia aby rowerzysta wytracał na
    zakręty możliwie mało czasu a w efekcie mógł jechać wolniej przez
    przejazdy dla rowerów.

    Proponuję powoli EOT.