    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Date: Sat, 5 Mar 2016 11:37:09 +0100

    Użytkownik "Pszemol"

    > to już znacznie lepsza jest zapasowa bateria + taka
    > konstrukcja urządzenia z niej mającego skorzystać (czy to telefon,
    > tablet, czy lapek) aby wymiana ogniwa była jak najprostsza! Czemuż
    > producenci uparcie robią w tym zakresie jak najtrudniej? Ot, zagadka!

    Nie jest to zagadką wcale - klient chce telefon cieniutki i wyglądający
    ładnie - wszelkie baterie które mają mieć swoją własną trwałość muszą
    być w twardej obudowie, a więc muszą mieć plastikowe pudełko,
    z kontaktami - telefon też od strony baterii nie może być całkiem
    otwarty z gołą elektroniką, a więc też musi mieć jakąś wewnętrzną
    przegrodę, obudowę - to zabiera cenne milimetry... Dodatkowo
    zawodność kontaktów takiej baterii - sprężynki, blaszki często się
    wyrabiają i nie kontaktują pewnie - miałem ten problem w Nokii E52.

    Więc jednak lepszy jest jeden powerpack, zwłaszcza jak masz więcej
    niż jedno urządzenie - takim powerpackiem naładujesz ich kilka
    a wymienna bateria będzie pasować zwykle tylko do jednego urządzenia.
    ---
    Nie opowiadaj pierduł. O zabudowaniu baterii zdecydowała przewaga ilościowa
    użytkowników nie potrzebujących dodatkowego zasilania nad potrzebującymi w
    tym te wszystkie powody techniczne. Zupełnie inną kwestią jest czy dla
    potrzebujących lepsza jest wymienna bateria czy powerpack. Zasadniczo ...
    bateria nie wyklucza powerpacka, więc jest pod każdym względem lepsza, ale
    nie ... zawrócisz kijem rzeki. I istotnie można uznać, że powerpack (czy
    inne zasilanie na kabelku) jest jakimś rozwiązaniem problemu braku wymiennej
    baterii.