  • Data: 2016-03-04 19:35:36
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-04 o 19:16, ToMasz pisze:
    > nie warto. Zasada jest taka: panel słoneczny ładuje akumulator
    > wewnętrzny, który następnie ładuje (szybciej niż słońce) Twoj
    > telefon. na tej podwójnej akumulatorowni tracisz ok 50%. ta bateria
    > (wymiary!) generuje 1wat na pełnym słońcu, z czego połowę stracisz.
    > Akumulator w samungnu s4 ma 9 wato godzin. czyli strasznie ciężko
    > będzie naładować tym telefon w ciągu doby.

    Ale raczej nie chodzi o to, aby "nasypać w aku do pełna", a jedynie
    _awaryjnie_ zasilić go na tyle, by dokończyć rozmowę, i ewentualnie mieć
    jako-tako gotowy do kolejnej. Jednak zgodzę się, że lepszy jest "zwykły"
    powerPack, zawierający baterię jedynie, _bez_ fotopanelu, który 1. Swoje
    miejsce zajmuje, i ciut waży.
    2. Aby dał cokolwiek, to trzeba go umieścić w nasłonecznoinym miejscu
    i... co? Pilnować aby nikt nie ukradł? Śmiechu warte. Powtórzę więc
    ponownie: to już znacznie lepsza jest zapasowa bateria + taka
    konstrukcja urządzenia z niej mającego skorzystać (czy to telefon,
    tablet, czy lapek) aby wymiana ogniwa była jak najprostsza! Czemuż
    producenci uparcie robią w tym zakresie jak najtrudniej? Ot, zagadka!

    > w sensie portfelik z kilkoma ogniwami solarnymi. Tak czy inaczej,
    > minimum wielkości na obecne warunki to powierzchnia pudełka Cd/dvd
    >
    > ToMasz

    I do tego pies wartowniczy, aby panel nie "dostał nóg", gdy go spuścimy
    z oczu ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!