  • 11. Data: 2017-01-27 00:41:52
    Temat: Re: USB C - czy to krok wstecz w ładowaniu? cz. 2
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-26 o 21:41, J.F. pisze:

    > No nie, kabel usb bez zyl D ?
    > Chyba, ze taki "do ladowania tylko.

    Owszem, nawet i taki się mi przytrafił. W dodatku nie miał zwartych D+ z
    D-. Z tego powodu sam sporządzam kable na swoje potrzeby. Szkoda mi
    czasu i kasy na walkę z "oryginałami" ze sklepów.

    > 200 kHz nie uslyszysz.

    Obyś się nie zdziwił. Zerknij w parametry audiofilskich wzmacniaczy
    audio. Wszystkie one ważą po 20 lub więcej 20kg i żaden z nich nie ma
    przetwornicy. Zapewniam Cię, że tu o przesądy nie chodzi lecz o
    mierzalne zakłócenia.

    A tak na marginesie to zwykle są znacznie niższe częstotliwości niż 200kHz.

    > Do Nokii w starych dobrych czasach Symbiana tez dawali taki kabel.
    > Z pradem to raczej nie mialo nic wspolnego, ale z oszczednoscia cwierc
    > centa kto wie .

    W starych Nokiach chodziło zapewne o te ćwierć centa. W nowych
    smartfonach chodzi bardziej o ćwierć volta :)

    > To jest zarowka a nie spawarka :-)

    Wsio ryba, kupa dymu z tego będzie a reszta to poezja nazewnictwa.

    > I kto wie, czy nie maja jakiegos zabezpieczenia, wrecz samoczynnego -
    > przez jeden drucik tyle nie poplynie przy tym spadku napiecia.

    Jak nieplanowany eksperyment wykazał - nie ma na to żadnego
    zabezpieczenia, nawet w Apple jak sam cytowałeś i ja również mógłbym
    przytoczyć. Złącze się jara bez względu czy nazwiemy to spawarką czy
    żarówką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2017-01-27 01:18:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 00:41:52 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > audio. Wszystkie one ważą po 20 lub więcej 20kg i żaden z nich nie ma
    > przetwornicy. Zapewniam Cię, że tu o przesądy nie chodzi lecz o

    Sa i mniej audiofilskie
    http://www.electronic-star.pl/Skytec-SPL1000-Audio-L
    ED-Wzmacniacz-DJ-PA-2800W-Equalizer_i401.htm

    Jesli wierzyc w te 2*500W ...nie, transformatora nie ma, skoro 4.8 kg
    wazy.

    > A tak na marginesie to zwykle są znacznie niższe częstotliwości niż 200kHz.

    wezmy cos nowoczesnego ...
    http://www.ti.com/product/lm27313/description

    Nie mniej niz 1.15 MHz.

    > W starych Nokiach chodziło zapewne o te ćwierć centa.

    To raczej byl szczyt popularnosci, a nie widmo bankructwa :-)

    > Wsio ryba, kupa dymu z tego będzie a reszta to poezja nazewnictwa.

    Spawarka spawa łukiem elektrycznym.

> [...]
    > zabezpieczenia, nawet w Apple jak sam cytowałeś i ja również mógłbym
    > przytoczyć. Złącze się jara bez względu czy nazwiemy to spawarką czy

    Ale tam sie chyba nie zlacze zjaralo, tylko cos w srodku
    http://www.techtimes.com/articles/131187/20160205/ch
    eap-usb-type-c-cords-can-burn-your-gadgets-best-usb-
    c-accessories-to-buy-instead.htm
    http://www.theverge.com/2016/2/4/10916264/usb-c-russ
    ian-roulette-power-cords

    J.

  • 13. Data: 2017-01-27 13:18:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    ... Chyba w ogóle upada
    idea Newsów bo na np. grafice jest podobnie, choć mam do niej dostęp.
    Ludzie już nie potrzebują rozwiązywać problemów na drodze konsultacji,
    czy co?
    ---
    Nie muszą tego robić na niusach: za pomocą specjalnych czytników, używając
    specjalnych kodowań itp itd

  • 14. Data: 2017-01-27 21:11:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-27 o 01:18, J.F. pisze:

> [...]
    ED-Wzmacniacz-DJ-PA-2800W-Equalizer_i401.htm

    > Jesli wierzyc w te 2*500W ...nie, transformatora nie ma, skoro 4.8 kg

    O tym właśnie piszę. Przetwornice spotyka się wyłącznie w popularnych
    urządzeniach audio, gdzie jakość dźwięku nie jest wyznacznikiem, a i tu
    to też nie często.

    A co do linka... po wadze i wielkości bezpiecznika (2A) wnioskuję, że
    zasilacz jest transformatorowy. Oczywiście moc w marketingu wylosowano
    ją z kapelusza. Nie zdziwiłbym się gdyby miał 2x20W podobnie jak ma dwa
    współczynniki S/N podane w parametrach. Można sobie wybrać w/g uznania
    :-D Zakładając, że ciągnie z sieci te 2A, to moc w uproszczeniu wynosi
    460W a na wyjściu 1000W. Podłącz w szereg kilka takich wzmacniaczy i z
    bateryjki AAA oświetlisz całe miasto przez rok czasu :-D

    W moim sprzęcie moc jest "zaledwie" 7x120W transformator nadaje wagę
    rzędu 18kg. Nie da się uzyskać 1000W na dzwonkowym transformatorze.

    > wezmy cos nowoczesnego ...
    > http://www.ti.com/product/lm27313/description
    >
    > Nie mniej niz 1.15 MHz.

    Każda przetwornica szumi. Niezależnie od częstotliwości pracy. Przecież
    zasada pracy polega na kluczowaniu elementu indukcyjnego. Odpowiedzią
    jest impuls. A jakie widmo częstotliwościowe ma impuls? :-D
    Po drugie sądzisz, że częstotliwość ponadakustyczna nie wpływa na
    działanie wzmacniacza audio? Podpowiem: możesz nawet spalić zwykły
    wzmacniacz w ten sposób, nie wspominając, że przed śmiercią będzie
    charczał agonalnie.

> [...]
    > http://www.techtimes.com/articles/131187/20160205/ch
    eap-usb-type-c-cords-can-burn-your-gadgets-best-usb-

    Nawet o tym poprzednio pisałem wspominając o tym, że Amazon banuje
    sprzedaż kabli USB-C bez certyfikatu. Dla mnie jako użytkownika nie ma
    znaczenia gdzie dym powstanie lecz ma znaczenie, że koncepcja zasilania
    wysokoprądowego urządzeń telefonicznych za pomocą cieniutkich drucików
    jest chorą ideą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2017-01-27 21:20:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-27 o 13:18, re pisze:

    > Nie muszą tego robić na niusach: za pomocą specjalnych czytników,
    > używając specjalnych kodowań itp itd

    Nie załapałem intencji Twojej odpowiedzi. O jakie specjalne kodowania
    chodzi?

    Skoro nie newsy, to co w zamian? Gdzie być pogadał na temat fotografii
    cyfrowej albo grafiki (np. jak w Photoshopie uzyskać jakąś specyficzną
    dla mojej pracy korektę)? Szczerze mówiąc nie mam koncepcji czym newsy
    można z takimi pytaniami zastąpić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2017-01-28 00:56:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 21:11:57 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > O tym właśnie piszę. Przetwornice spotyka się wyłącznie w popularnych
    > urządzeniach audio, gdzie jakość dźwięku nie jest wyznacznikiem, a i tu

    Nie wiem czy to taki popularny sprzet. Tak czy inaczej - coraz wiecej
    przetwornic w sprzecie audio.

    > A co do linka... po wadze i wielkości bezpiecznika (2A) wnioskuję, że
    > zasilacz jest transformatorowy. Oczywiście moc w marketingu wylosowano
    > ją z kapelusza. Nie zdziwiłbym się gdyby miał 2x20W podobnie jak ma dwa

    Oni tam pisza 3000W, to mysle, ze choc 2*150 powinien miec :-)

    > W moim sprzęcie moc jest "zaledwie" 7x120W transformator nadaje wagę
    > rzędu 18kg. Nie da się uzyskać 1000W na dzwonkowym transformatorze.

    I dlatego podejrzewam, ze tam jest przetwornica.
    Odejmij obudowe, radiatory - na potrzebne trafo nie starczy.

    > Każda przetwornica szumi. Niezależnie od częstotliwości pracy. Przecież
    > zasada pracy polega na kluczowaniu elementu indukcyjnego. Odpowiedzią
    > jest impuls. A jakie widmo częstotliwościowe ma impuls? :-D

    Jeszcze wieksza. Tym bardziej nie uslyszysz.
    Ale tu moga powstac i nizsze.

> [...]
    > działanie wzmacniacza audio? Podpowiem: możesz nawet spalić zwykły
    > wzmacniacz w ten sposób, nie wspominając, że przed śmiercią będzie

    Ale nie charczy, nie pali sie i piskow tez nie slychac.
    Przynajmniej tak mysle, bo by takiego g* nikt nie kupil :-)

> [...]
    > znaczenia gdzie dym powstanie lecz ma znaczenie, że koncepcja zasilania
    > wysokoprądowego urządzeń telefonicznych za pomocą cieniutkich drucików

    Ale o ile zrozumialem, to cienkie druciki nie byly problemem.
    Kabel cos zle sygnalizowal, urzadzenie pociagnelo duzy prad, port
    zasilajacy z drugiej strony tego nie wytrzymal. I nie gniazdo, tylko
    obwod zasilania w srodku.

    W jednym z przypadkow chyba zamienili + z -, to sie nie a co dziwic,
    ze padlo ... ale znow - te cienkie styki nie mialy problemu z
    przeniesieniem niszczacego pradu.

    J.

  • 17. Data: 2017-01-29 01:46:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]
    > używając specjalnych kodowań itp itd

    Nie załapałem intencji Twojej odpowiedzi. O jakie specjalne kodowania
    Te wszystkie piiiiii jakich tutaj doświadczamy.

    Skoro nie newsy, to co w zamian?
    ---
    Nie w zamian, dodatkowo. Po prostu wielu ludzi tu nigdy nie przyjdzie.

[...]
    Szukasz forum na ten temat, rejestrujesz się, korzystasz.

  • 18. Data: 2017-01-31 19:04:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-28 o 00:56, J.F. pisze:

    > Nie wiem czy to taki popularny sprzet. Tak czy inaczej - coraz wiecej
    > przetwornic w sprzecie audio.

    Nie zgodzę się. Jedynie w POPULARNYM sprzęcie audio. :-)

    > Oni tam pisza 3000W, to mysle, ze choc 2*150 powinien miec :-)

    Super! Więc z bateryjki zasili jednak całe miasto w prąd :-) Kocham
    marketingowców :-D

    > I dlatego podejrzewam, ze tam jest przetwornica.
    > Odejmij obudowe, radiatory - na potrzebne trafo nie starczy.

    Może i tak jest, że uzbiera się te prawie 5 kg. W końcu niska dynamika
    tego sprzętu (85dB) też to sugeruje. Dynamika dobrych wzmacniaczy
    potrafi być o 2 rzędy wyższa.

    Zresztą nie ma o czym dyskutować. Osobiście nie wyobrażam sobie
    przetwornicy w torze audio a nawet stosowania jednego zasilacza dla
    sekcji cyfrowej i analogowej wzmacniacza audio. To podstawy
    projektowania analogowych urządzeń akustycznych. Mało tego, przyglądałem
    się rozwiązaniom stosowanym w moim wzmacniaczu (Denon), gdzie nawet
    końcówka mocy jest cyfrowa. Napięcie pochodzi z wielkiego
    transformatora. Tak więc to nie są mity.

    > Jeszcze wieksza. Tym bardziej nie uslyszysz.
    > Ale tu moga powstac i nizsze.

    I powstają. Nie chodzi o usłyszenie częstotliwości wysokich lecz ich
    wpływ na analogowe tory. Zakłócenia w.cz. nie są filtrowane przez
    kondensatory elektrolityczne. Do tego w przypadku dużych mocy zasilacza
    istnieje duże prawdopodobieństwo indukowania się zakłóceń w różnych
    sekcjach. Tak jak pisałem wcześniej - naprawiałem kiedyś jakiś
    wzmacniacz analogowy, gdzie okazało się, że sygnał ok 200kHz z
    przetwornicy przesterował końcówkę mocy, a to z kolei powodowało
    charczenie dla słyszalnych częstotliwości. Tak więc to co niesłyszalne
    może mieć mega wpływ na to co słyszalne. Dało się opanować sytuację ale
    nie o to chodzi.

    > Ale nie charczy, nie pali sie i piskow tez nie slychac.
    > Przynajmniej tak mysle, bo by takiego g* nikt nie kupil :-)

    J/w. Przypuszczam, że jak większość populacji nie zwracasz uwagi na
    jakość brzmienia, czego Ci zazdroszczę. Słuchanie staje się wtedy tanie
    :-) Zapewne nie wiesz nawet, że może być lepiej, a nawet niewyobrażalnie
    lepiej. Marketing już o to zadbał. Posłuchaj sobie kiedyś tego samego
    utworu na dobrej jakości sprzęcie, raz w wersji CD a chwilę potem na
    SACD. Zwykle na SACD nie ma ingerencji marketingu. Polecam Depeche Mode.
    Tam różnice są kolosalne. Nie wiem czy na zaszumionym wzmacniaczu jaki
    przytoczyłeś będzie różnicę słychać. Jeśli kręcisz się w okolicach
    3miasta, to mogę Ci to zaprezentować.

> [...]
    >
    > W jednym z przypadkow chyba zamienili + z -, to sie nie a co dziwic,
    > ze padlo ... ale znow - te cienkie styki nie mialy problemu z

    Pomijam skrajne przypadki zamiany żył kabla. A problemem były głównie
    cienkie druciki, a konkretnie ich rezystancja. Wskutek tego dochodziło
    do spalenia wtyku / złącza / urządzenia (i/lub). U mnie jedynie kabel
    (na szczęście) spalił się wywnętrz i bez dymu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2017-01-31 19:08:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-29 o 01:46, re pisze:

    > Szukasz forum na ten temat, rejestrujesz się, korzystasz.

    Konkretny przykład dotyczący Photoshopa. Adobe prowadzi forum ale tam
    jedynie prowadzi się dyskusje techniczne. Coś komuś nie udało się
    zainstalować lub sypie się. Nie ma wymiany doświadczeń. Tym tematem
    bardzo interesowałem się i nie znalazłem innej opcji niż grupy Usenet,
    które wymierają. Podobnie sprawa się ma dla tematu fotografii.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-02-01 12:53:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie zgodzę się. Jedynie w POPULARNYM sprzęcie audio. :-)

    Popularnego jest duzo :-)
    Poza tym moze byc np w estradowym sprzecie, ktory nie musi miec
    oblednej jakosci.

    >Super! Więc z bateryjki zasili jednak całe miasto w prąd :-) Kocham
    >marketingowców :-D

    No coz, temat na dluzsza dyskusje, moze nie klamia az tak bardzo ...
    tym niemniej nawet te 2*150W wymaga ~500W trafo, a to juz troche wazy.

> [...]
    >sekcji cyfrowej i analogowej wzmacniacza audio. To podstawy
    >projektowania analogowych urządzeń akustycznych.

    A potem wtryniasz procesor cyfrowy, ktory halasuje po zasilaniu na
    wszystkich pasmach.

    >J/w. Przypuszczam, że jak większość populacji nie zwracasz uwagi na
    >jakość brzmienia, czego Ci zazdroszczę. Słuchanie staje się wtedy
    >tanie :-)

    Albo te nielubiane efekty sa na tak malutkim poziomie, ze 99% ludzi
    nie zauwaza :-)

> [...]
    >wzmacniaczu jaki przytoczyłeś będzie różnicę słychać. Jeśli kręcisz
    >się w okolicach 3miasta, to mogę Ci to zaprezentować.

    Podejrzewam, ze on az tak bardzo nie szumi. Inne wady byc moze ma.

> [...]
    >dochodziło do spalenia wtyku / złącza / urządzenia (i/lub). U mnie
    >jedynie kabel (na szczęście) spalił się wywnętrz i bez dymu.

    No wlasnie przeczytalem te trzy podane przypadki, i wydaje mi sie, ze
    w zadnym nie uszkodzilo sie samo gniazdo/wtyk, tylko cos dalej w
    urzadzeniu.

    Po zamianie biegunow zasilania to wcale nie dziwi, ze podlaczany slave
    przejsciowka-miernik ulega uszkodzeniu, przy poborze nadmiernego pradu
    nie dziwi, ze cos pada w hoscie zasilajacym.
    Ale samo gniazdo i wtyk sa dobre.

    J.