-
Data: 2017-12-07 00:39:42
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>
>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>
>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>
>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>
>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>> locks.
>>>>>
>>>>
>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>
>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>
>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>> międzymostowe.
>>>
>>> Może tak być.
>>>
>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>
>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>> nie jest to może niemożliwe).
>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>
>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>
>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>> stronie i nie widać).
>>>
>>
>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>
> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>
> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
> debiloodporne)
>
> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
> ukręcił na asfalcie i był dym)
>
> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
> czwartej
>
> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
> silniejsze ;)
>
>
Znalazłem dyskusję na forum z 2008 roku:
https://www.steelsoldiers.com/archive/index.php/t-21
657.html
Dwie ostatnie wypowiedzi są ciekawe w naszym temacie. Jeden napisał, że
HEMTT ma LSD tylko z tyłu - tak jak podejrzewałeś.
Drugi napisał, że HEMTT PLS (wersja pięcioosiowa) ma ręczne blokady
wszystkiego.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.17 08:18 T.
- 07.12.17 23:51 yabba
- 08.12.17 00:09 Tomasz Pyra
- 08.12.17 00:39 yabba
- 08.12.17 01:32 Tomasz Stiller
- 08.12.17 01:47 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800