  • Data: 2023-09-18 14:18:01
    Temat: Re: UPS a moc bierna
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.09.2023 o 13:55, J.F pisze:

    > Do niedawna nie mieli takich możliwosci.
    Dokładnie.
    > Mozna było klientowi zainstalowac licznik mocy biernej, czyli
    > indukcyjnej, zliczal przez miesiac, dwa czy pół roku i uśrednial.
    ale one zapewne drogie były więc nie każdemu klientowi się opłacało taki
    instalować, teraz jest tania chińszczyzna i jeszcze ze zdalnym odczytem,
    można dawać każdemu, poza tym i tak muszą wymienić liczniki do któregoś
    tam roku.

    > Teraz te elektroniczne usredniaja i raportują chyba co 15 minut.
    >
    > Dodatkowo widać, ze ich ta moc bierna pojemnościowa jakoś boli,
    > dawniej to był margines wśród indukcyjnej, teraz coraz czestsza.

    Bo dużo falowników PV jest i są ustawione tak że jak zaczyna się
    napięcie zbliżać do 253 to zaczynają produkować energię pojemnościową*
    aby dalej nie podbijać napięcia (ale oczywiście w ograniczonym zakresie)
    no i to + przemysł zaczeło im chyba mocno bruździć po sieciach że się
    wzięli za ściganie.

    *Pojawiły się w sieci samouczki jak przestawić żeby nie wyłączało, ja
    akurat mam nie włączone i mój falownik idzie na '0'.

    --
    Janusz