  • 1. Data: 2003-01-31 17:27:55
    Temat: Re: (UK) I-cafe winna piractwa swych klientów.
    Od: m...@m...eu.org (Mrooveq)

    In article <b1cou4$2sk$1@news.tpi.pl>, Ryszard Rączkowski wrote:
    > Podaję za www.gazeta.pl/
    >
    > Londyński sąd uznał kawiarenkę internetową EasyInternet Cafe winną
    > naruszenia praw autorskich. Pozwalała ona bowiem użytkownikom na ściąganie
    > z internetu plików muzycznych, a następnie nagrywanie ich na CD.
    Moze Ci producenci zebrali by sie do kupy i pozwali TPSA za to ze tak ogromne
    ilosci nielegalnych danych wedruja ich laczami?

    > Jednym z koronnych dowodów w sprawie
    > było znalezienie na twardych dyskach w sieci kafejek setek utworów takich
    > artystów jak Jennifer Lopez czy Blue.
    I to chyba ich zgubilo, bo w tym wypadku juz nie wiadomo czy to klient sobie
    sciagal, czy pracownik... Na czyim komputerze lezy ten jest winny. Tyle ze
    wyrok powinien byc za posiadanie, a nie za udostepnienie lacz do sciagania.
    Dane to dane dla operatora, czy tez dostawcy internetu - tajemnica korespondecji
    zapewnia uzytkownikowi poufne ich przeslanie lub nagranie na sprzecie dostawcy.

    > Sąd nie określił jeszcze wysokości kar, jakie nałoży na EasyInternet.
    > Przedstawiciele BPI żądają miliarda funtów.
    A ile z tego pojdzie na poprawe warunkow zycia artystow?

    Jeszcze jedno co mnie zaciekawilo to fakt, ze zalozycielem jest jakas duza
    fisza, a u nas wiekszosc kawiarenek to takie home-maid malutkie firemki.

    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet
    ADFR1>>>RIPE +48X0X1X9X6X

  • 2. Data: 2003-01-31 21:42:07
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Mrooveq" <m...@m...eu.org> napisał:

    > Moze Ci producenci zebrali by sie do kupy i pozwali TPSA za to
    > ze tak ogromne ilosci nielegalnych danych wedruja ich laczami?

    Wiesz co? Nasunąłeś mnie tu ciekawą myśl:
    Jak może wiecie albo i nie wiecie, w ramach usługi Neostrada klient dostaje
    pewną ilość miejsca na dysku TPSA.
    Ilość ta w opcji standardowej wynosi 100MB i istnieje możliwość dokupienia
    dodatkowej powierzchni.
    Jednakże to, co jest najbardziej istotne w tej kwesti, to to, że nawet w
    Regulaminie zaznaczone jest, że miejsce udostępniane jest
    _na_serwerach_TPSA_, zatem tylko czekać jak BSA nałoży na naszego
    dominującego operatora kosmiczne kary za to, że userzy na dyskach Tepsy
    trzymają pirackie dane udostępniane przez wszelakie Peer2Peer.

    Byłby to niewątpliwie precedens na skalę ogólnoprasową, TPSA ni jak nie
    spodziewała by się zadania ciosu z tej strony, ale znając butę tej firmy,
    to odwołała by się od wyroku i bylibyśmy świadkami ciekawego wydarzenia:
    dwa potężne molochy: telekomunikacyjny i showbuissnesowy procesują się za w
    sumie nasze pieniądze o to, że to my, userzy łamaliśmy prawo.
    ;-)))

    --

    Rico.

  • 3. Data: 2003-02-02 15:06:32
    Od: "| Andy |" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard Rączkowski" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dominującego operatora kosmiczne kary za to, że userzy na dyskach Tepsy
    > trzymają pirackie dane udostępniane przez wszelakie Peer2Peer.

    Niezupelnie ... dane udostepniane przez p2p sa trzymane raczej na dyskach
    uzytkownikow.

    --
    | Andy |