    From: m...@m...eu.org (Mrooveq)
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: (UK) I-cafe winna piractwa swych klientów.
    Date: Fri, 31 Jan 2003 17:27:55 +0000 (UTC)

    In article <b1cou4$2sk$1@news.tpi.pl>, Ryszard Rączkowski wrote:
    > Podaję za www.gazeta.pl/
    >
    > Londyński sąd uznał kawiarenkę internetową EasyInternet Cafe winną
    > naruszenia praw autorskich. Pozwalała ona bowiem użytkownikom na ściąganie
    > z internetu plików muzycznych, a następnie nagrywanie ich na CD.
    Moze Ci producenci zebrali by sie do kupy i pozwali TPSA za to ze tak ogromne
    ilosci nielegalnych danych wedruja ich laczami?

    > Jednym z koronnych dowodów w sprawie
    > było znalezienie na twardych dyskach w sieci kafejek setek utworów takich
    > artystów jak Jennifer Lopez czy Blue.
    I to chyba ich zgubilo, bo w tym wypadku juz nie wiadomo czy to klient sobie
    sciagal, czy pracownik... Na czyim komputerze lezy ten jest winny. Tyle ze
    wyrok powinien byc za posiadanie, a nie za udostepnienie lacz do sciagania.
    Dane to dane dla operatora, czy tez dostawcy internetu - tajemnica korespondecji
    zapewnia uzytkownikowi poufne ich przeslanie lub nagranie na sprzecie dostawcy.

    > Sąd nie określił jeszcze wysokości kar, jakie nałoży na EasyInternet.
    > Przedstawiciele BPI żądają miliarda funtów.
    A ile z tego pojdzie na poprawe warunkow zycia artystow?

    Jeszcze jedno co mnie zaciekawilo to fakt, ze zalozycielem jest jakas duza
    fisza, a u nas wiekszosc kawiarenek to takie home-maid malutkie firemki.

    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet
    ADFR1>>>RIPE +48X0X1X9X6X