    From: "Latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: UEFI, GPT itd...
    Date: Thu, 15 Nov 2012 02:07:17 +0100

    A tutaj: http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    63525.aspx#ELD
    znalazłem coś takiego:
    Systems that support UEFI require that boot partition must reside on a GPT disk.
    Other hard disks can be either MBR or GPT.

    Czy to znaczy, że w pececie, ktory zamiasto BIOS-u ma UEFI nie da się
    zainstalować / odpalić systemu z dysku typu MBR?

    Póki co - na wolnym dysku (przy pomocy Win7) zrobiłem GPT i 2 partycje po 100
    GB. Przed nimi automatycznie utworzyła się też partycja MSR, ale nie została
    utworzona żadna partycja ESP.

    Tu pisza:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/hardware/gg4
    63525.aspx#ELD
    Every GPT disk must contain an MSR. The order of partitions on the disk should
    be ESP (if any), OEM (if any) and MSR followed by primary data partition(s). It
    is particularly important that the MSR be created before other primary data
    partitions.

    Ale na tej samej stronie piszą:

    For UEFI systems, each bootable drive must contain an ESP, an MSR, and at least
    one basic data partition that contains the operating system.

    Czyli Win7 założył, że przygotowuję dysk pod dane i nie będę na nim stawiać
    systemu.

    Potem (dla testu) na tym dysku chciałem zainstalować Win8 (64 bit) - instalator
    odmówił, podając jako powód, że nie może instalować na partycji GPT. Ciekawe
    jaki był prawdziwy powód, czy to dlatego, że mam BIOS, a nie UEFI, czy też
    dlatego, że nie znalazł partycji ESP i nie miał gdzie jej założyć.

    Dzięki,

    latet