  • 131. Data: 2013-06-23 15:12:28
    Temat: Re: Typowe zachowanie rowerzystów
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.06.2013 14:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Michoo,
    >
    > Sunday, June 23, 2013, 2:15:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Właśnie wprowadza się obowiązkowe odblaski. Oczywiście przy zmasowanym
    > wrzasku "obrońców wolności".

    I przy braku sankcji za ich brak. Rowerzyści dostają mandaty za brak
    obowiązkowego wyposażenia.

    Michoo

  • 132. Data: 2013-06-23 15:26:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Właśnie wprowadza się obowiązkowe odblaski. Oczywiście przy zmasowanym
    > wrzasku "obrońców wolności".

    ja tam jestem 'obronca wolnosci' i jestem zdania ze powinno byc pewne minimum
    ktore trzeba spelnic chcac sie poruszac po jezdni w dowolny sposob

    ale np. paradoksalnie dopiero od 8 pazdziernika mozna miec na rowerze tyle
    odblaskow ile sie chce, wiec sadze ze jak zwykle - gdyby politycy przy tym nie
    mieszali to bylo by lepiej
    (tak samo z wysokoscia swiatel, migajacymi swiatlami, oponami z elementami
    odblaskowymi itd. itp.)

  • 133. Data: 2013-06-23 15:38:36
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    W dniu 2013-06-23 15:08, m4rkiz pisze:

    > do zdazenia nie doszlo dlatego ze prawo nie nakazuje jazdy w kamizelce
    > tylko dlatego ze ten kto 'tam' i 'tak' jechal (mam na mysli rowerzyste
    > o ile faktycznie byl nieoswietlony i na srodku jezdni )
    > najprawdopodobniej jest idiota nie potrafiacym zastanowic sie nad
    > skutkami swoich dzialan

    Chwila. A kierowca busa "wykonującego unik" to z myślenia jest
    zwolniony? Wyciągasz daleko idące wnioski z fragmentarycznych danych? A
    o tym, że kierowca busa nie myślał niech świadczy fakt, że wiózł ludzi
    luzem w budzie ładunkowej.

    > zadna ilosc zakazow i nakazow tu nie pomoze, osobiscie jestem zdania ze
    > w dodatku zaszkodzi

    Ano. Np obowiązek noszenia odblasków przez pieszych nie dość, że będzie
    martwym przepisem, to jeszcze będzie zdejmował odpowiedzialność z
    zap..laczy, bo brak odblasków sądy będą traktować jako "przyczynienie
    się" niezależnie od tego, czy ktoś jechał 90, czy 190.

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    .. gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
    ..................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

  • 134. Data: 2013-06-23 15:38:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 11:59:13 +0200, RadoslawF napisał(a):
> [...]
    zabitych-9-rannych,334863,s.html

    > Jakiej pomocy poza telefonem do służb właściwych można udzielić
    > ofiarom czołowego zderzenia ?

    Teleon tez wazna rzecz.
    Niby mozna sprawdzic czy wszyscy oddychaja i ewentualnie reanimowac,
    albo czy z kogos krew nie tryska i ucisnac zeby tylko kapala..

    > Dla mnie nie pełnoprawnym będzie idiota który wyprzedza na trzeciego
    > w miejscu gdzie nie ma na to miejsca. A jak jeżdżą "busiarze" to wiemy,
    > gaz do dechy, wyprzedzanie na trzeciego i przy okazji wymuszanie
    > na nadjeżdżającym z przeciwka ucieczkę na pobocze.

    Az tak to nie wiem.
    No owszem, jezdza szybko, moze im sie zdarzyc.
    Ale mysle ze sporo rozsadku tez maja i nie spodziewaja sie zjazdu na
    trawiaste pobocze. Wiec raczej rowery nieoswietlone byly ..

    J.

  • 135. Data: 2013-06-23 15:53:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "johnkelly" <s...@m...eu> wrote in message
    > Chwila. A kierowca busa "wykonującego unik" to z myślenia jest zwolniony?

    nie jest, ale jezeli musial wykonac unik jadac przepisowo to
    najprawdopodobniej wina lezy po stronie rowerzysty ktory byl
    niewidzialny do ostatniej chwili

    oczywiscie jest to gdybanie

    > Wyciągasz daleko idące wnioski z fragmentarycznych danych?

    "o ile faktycznie..."

    > A o tym, że kierowca busa nie myślał niech świadczy fakt, że wiózł ludzi luzem
    > w budzie ładunkowej.

    co raczej nijak ma sie do samego wypadku, chociaz oczywiscie ma wplyw na
    jego skutki*

> [...]
    > bo brak odblasków sądy będą traktować jako "przyczynienie się" niezależnie od

    co nie zmienia faktu ze jak ktos chce sie poruszac na kawalku asfaltu
    po ktorym jada pojazdy dziesiatki razy szybsze i setki razy ciezsze od
    pieszego, powinien byc widoczny dla innych uczestnikow ruchu z wystarczajacej
    do unikniecia takich sytuacji odleglosci

    *mozemy oczywiscie rozwazac czy gdyby ich nie zabieral to nie wyjechalby
    2 minuty wczesniej i moglby ominac rowerzyste szerokim lukiem bo z przeciwka
    nie jechalby wtedy zaden pojazd...

  • 136. Data: 2013-06-23 16:09:39
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > po co?

    A kto pokryje szkody wyrządzone przez rowerzystę?

  • 137. Data: 2013-06-23 16:11:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-23 14:00, DoQ pisze:

    > Dobijałem z AK46 i zjadałem na kolację.

    Jak widać nic sensownego nie masz do powiedzenia. Poza tym skoro kilka
    razy potrącałeś rowerzystów lusterkiem to albo robiłeś to specjalnie
    albo jesteś wyjątkowo nieuważny. tak czy inaczej nie powinieneś
    prowadzić auta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 138. Data: 2013-06-23 16:18:51
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-23 16:11, Mario pisze:
    > albo jesteś wyjątkowo nieuważny. tak czy inaczej nie powinieneś
    > prowadzić auta.

    Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??

  • 139. Data: 2013-06-23 16:19:16
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    W dniu 2013-06-23 15:53, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > nie jest, ale jezeli musial wykonac unik jadac przepisowo to
    > najprawdopodobniej wina lezy po stronie rowerzysty ktory byl

    Oczywiście, że jest to gdybanie. Tyle, że ja nie ma problemów z
    dostrzeżeniem w nocy pieszego czy rowerzysty w moro bez świateł,
    odblasków, kamizelek i kasków na głowie, bo nie zap..lam. Natomiast jak
    mi się trafi jechać po tych samych drogach jako pasażer "busika" to
    rzadko widuję na liczniku mniej niźli 120. Więc moje gdybanie jest
    poparte czymś, co nawet sądy uznają - "doświadczeniem życiowym".

    > "o ile faktycznie..."

    > co raczej nijak ma sie do samego wypadku, chociaz oczywiscie ma wplyw na
    > jego skutki*

    Teoretycznie ma się nijak, ale w praktyce świadczy o pomyślunku
    kierowcy. Jest to równie rozsądne, co jeżdżenie rowerem po nocy bez
    światełek.

> [...]
    > pieszego, powinien byc widoczny dla innych uczestnikow ruchu z
    > wystarczajacej do unikniecia takich sytuacji odleglosci

    Nie, nie, nie. To te dziesiątki razy szybsze i setki razy cięższe
    pojazdy mają jechać tak, by nie stanowić zagrożenia. Regularnie jeżdżę
    po mazurskich i warmińskich wioskach i zwykle jestem najwolniejszym
    pojazdem, niezależnie od tego, czy w wiosce jest ograniczenie do 50, czy
    aż do 40. I nie mam żadnych problemów z "dwiema rowerzystkami jadącymi
    środkiem".

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

  • 140. Data: 2013-06-23 16:19:17