eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTyp hamownik...Re: Typ hamownik...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: tá´Ź
    Subject: Re: Typ hamownik...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <lbdl02$qhu$2@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <52da7e6b$0$2221$65785112@news.neostrada.pl> <lbdv4t$cj5$4@dont-email.me>
    <52da86ba$0$2221$65785112@news.neostrada.pl>
    <52da8a60$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lbe370$o9f$1@node2.news.atman.pl> <lbe5gi$r50$1@node2.news.atman.pl>
    <52da9bb2$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <52daa470$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    X-No-Archive: Yes
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 18 Jan 2014 16:55:17 GMT
    Lines: 31
    Message-ID: <52dab1f5$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.138.214
    X-Trace: 1390064117 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2144 178.42.138.214:44778
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2544
    X-Received-Body-CRC: 957122256
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519878
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz wrote:

    > weź przestań. Hamując silnikiem nie można zablokować kół.

    W zasadzie można, dlaczego nie? Silnik stanie, to i koła.

    > w omawianej sytuacji, auta jada przynajmniej na 3 biegu, gdzie zmiana na
    > 2 i strzał ze sprzęgła napewno spowoduje nagłe zwolnienie obrotów kół,
    > poślizg, i obracanie się kół z lekkim oporem - czyli hamowanie
    > silnikiem. jak to będzie na ostrym +śliskim zakręcie, przy prędkości
    > granicznej - tragedia.
    > W tej samej sytuacji sandał na hamulec z abs co zrobi? nic, bo abs
    > lepiej wie, że sie niechcesz zatrzymać tylko zachować tor jazdy, i nie
    > pozwoli zwolnić bardziej, niż przyczepność nawierzchni zezwala.

    Nic to może przesada, ale jest dużo mniejsze ryzyko wytrącenia auta z
    toru jazdy.

    > ABS nie jest poto aby polepszyć hamowanie (dyskusja jak co
    > roku) ale aby umożliwić jazdę jako kierowca a nie pasażer na sankach.

    Jest w obu tych celach.

    > hamowanie silnikiem spowoduje mniejsze zużycie auta, stabilniejsza jazdę
    > i dopóki nie bedziesz złośliwie zmieniał biegów - nie spowoduje niczego
    > złego. Nie wiem jak koledze udało się rozbić auto hamujac silnikiem.

    Gówno prawda, wystarczy mocne hamowanie silnikiem, lód i zakręt.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: