eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTyp hamownik...Re: Typ hamownik...
  • Data: 2014-01-18 17:55:17
    Temat: Re: Typ hamownik...
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ToMasz wrote:

    > weź przestań. Hamując silnikiem nie można zablokować kół.

    W zasadzie można, dlaczego nie? Silnik stanie, to i koła.

    > w omawianej sytuacji, auta jada przynajmniej na 3 biegu, gdzie zmiana na
    > 2 i strzał ze sprzęgła napewno spowoduje nagłe zwolnienie obrotów kół,
    > poślizg, i obracanie się kół z lekkim oporem - czyli hamowanie
    > silnikiem. jak to będzie na ostrym +śliskim zakręcie, przy prędkości
    > granicznej - tragedia.
    > W tej samej sytuacji sandał na hamulec z abs co zrobi? nic, bo abs
    > lepiej wie, że sie niechcesz zatrzymać tylko zachować tor jazdy, i nie
    > pozwoli zwolnić bardziej, niż przyczepność nawierzchni zezwala.

    Nic to może przesada, ale jest dużo mniejsze ryzyko wytrącenia auta z
    toru jazdy.

    > ABS nie jest poto aby polepszyć hamowanie (dyskusja jak co
    > roku) ale aby umożliwić jazdę jako kierowca a nie pasażer na sankach.

    Jest w obu tych celach.

    > hamowanie silnikiem spowoduje mniejsze zużycie auta, stabilniejsza jazdę
    > i dopóki nie bedziesz złośliwie zmieniał biegów - nie spowoduje niczego
    > złego. Nie wiem jak koledze udało się rozbić auto hamujac silnikiem.

    Gówno prawda, wystarczy mocne hamowanie silnikiem, lód i zakręt.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: