  • Data: 2021-02-05 07:58:39
    Temat: Re: Tymczasem w Gdansku punkt tankowania wodoru
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rvheo7$h7r$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 04-02-2021 o 15:52, J.F. pisze:

    >Pytam o produkcję na masową skalę.

    To jest wlasnie masowa skala.
    Najwiecej produkuja chyba zaklady azotowe - na potrzeby wlasne -
    syntezuja z tego amoniak.
    Rafinerie uzywaja sporo do hydrokrackingu.

    Wiec z jednej strony robimy "zielone huby"
    https://www.green-news.pl/1063-Orlen-wodor-hub-trans
    port-plock-wloclawek

    A z drugiej strony - na razie produkujemy "szary" wodor
    https://wysokienapiecie.pl/32899-kto-zarobi-na-polsk
    im-wodorze/
    https://wysokienapiecie.pl/25431-polskie-pomysly-na-
    wodor/
    "Orlen w procesie produkcyjnym wytwarza na godzinę blisko 45 ton
    wysokiej jakości takiego wodoru, Lotos - 13 ton, "

    https://inzynieria.com/paliwa/projekty/54663,lotos-m
    a-trzecia-instalacje-do-produkcji-wodoru

    >Mowa była o 0,5 h.

    To juz Taycan nie laduje w 15 minut ?

    >Może się da, może nie - podobno będą z tym problemy.
    >Nie jestem specjalistą, powtarzam co ludzie piszą.

    A elektrolizer moze produkowac wodor od razu pod cisnieniem :-)

    J.