  • Data: 2021-02-05 12:52:04
    Temat: Re: Tymczasem w Gdansku punkt tankowania wodoru
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-02-2021 o 12:43, J.F. pisze:

    > Pytales o masowosc produkcji.
    > Jakby tak nagle byla potrzeba duzej ilosci wodoru do samochodow ... to
    > najprosciej postawic kilka takich instalacji ... no i zakontraktowac
    > odpowiednia ilosc gazu.

    A to będzie wydajniejsze niż wyprodukowanie z tego gazu prądu?

    > Albo faktycznie slepa uliczka ... choc nigdy nie wiadomo co jeszcze
    > odkryjemy.

    > A ty ciagle to samo.

    Bo taka jest prawda.
    Żeby to miało sens, to można postawić fotowoltaikę na pustyniach i
    produkować czysty prąd na potęgę.
    Pytanie czy dalej lepiej go przesłać kablami, czy zrobić nim wodór i
    przewieźć statkami.
    Uwzględniając straty na tej produkcji i koszty infrastruktury.

    > Wodor jako nosnik energii ma pare zalet - daje sie magazynowac, daje
    > szybko tankowac.

    O ile to co mówią o tych ciśnieniach to jakaś bzdura.

    > Ciezki transport sam jest ciezki.
    > A przeciez mozna druty obok drogi rozciagnac :-)

    Koszty chyba nie takie jakby to miało wszędzie być.
    Niby próbują z ładowaniem indukcyjnym, ale nie wydaje mi się żeby to się
    dało ogarnąć, właśnie kosztowo.