    From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko ?winia nie zmienia pogl?d?w.
    Date: Wed, 15 Feb 2012 12:44:44 +0100
    <jhc3fb$kc4$1@node2.news.atman.pl> <jhd4p4$nun$1@mx1.internetia.pl>
    <4f3a7dd0$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <1bzclx7j2y9fb.17mulosm9o69o$.dlg@40tude.net>
    <jhebvh$dts$1@news2.ipartners.pl>
    <4f3ab6f5$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <jhfq4i$28t$1@inews.gazeta.pl>
    <t8lprgrllcks$.19m2m2od0mcye.dlg@40tude.net>

    news:t8lprgrllcks$.19m2m2od0mcye.dlg@40tude.net...

    > Nie doceniasz kosztow albo ilosci tych budynkow :-)
    >
    > http://uwaga.tvn.pl/20470,news,,superdroga_siedziba_
    zus-u,reportaz.html
    > Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych stanęła w jednej z bardziej
    > prestiżowych dzielnic stolicy, na warszawskim Żoliborzu. Kosztowała 189
    > mln
    > zł! ZUS przekonuje jednak, że wydając te pieniądze zaoszczędzi, bo dzięki
    > inwestycji nie będzie musiał wydawać 2 mln zł rocznie na wynajem
    > potrzebnych mu budynków.
    >
    > Ogolnie ZUS kosztuje nas ok 3,5 mld rocznie, co stanowi 3% skladek, a moze
    > 3% wyplat .. czyli jakies 30 zl na emeryta miesiecznie.

    Nie będę się za bardzo upierał, ale rzeczona sprawa budynkowa,
    to myślę, że jednak nie więcej jak 2-3zł na każdą emeryturę/rentę
    reszta (z tych 3,5mld) to zarobki (ok150mln miesięcznie, ~2mld rocznie),
    sprzęt, wyjazdy, konferencje,...

    > nie jest to malo, nie jest to tez jakos bardzo duzo, a jakies koszta musza
    > przeciez byc.
    > akurat na budynki najmniej bym psioczyl - bo jak pisze - to lokata
    > majatkowa jest :-)

    W mojej "wypowiedzi" chodzi mi o zrozumienie skali problemów,
    którymi niektóre środowiska "kłują w oczy".
    Nie da się poprawić bytu em/ren w związku z niebudowaniem niczego,
    choć nie wolno tego problemu, oczywiście lekceważyć.

    Artur(m)