  • 21. Data: 2023-10-09 11:20:14
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/10/2023 11:10, io wrote:
    > Co kogo obchodzi, że Ty jakiś tani komputer kupiłeś

    Postawiłem to w kontrze do Twojego pieprzenia o 700zł aby była jakaś
    przeciwwaga.

    Jak widać, celnie.

  • 22. Data: 2023-10-09 12:45:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.10.2023 o 11:20, heby pisze:

    > Postawiłem to w kontrze do Twojego pieprzenia o 700zł aby była jakaś
    > przeciwwaga.
    >
    > Jak widać, celnie.

    Kołku, gadam Ci, że ten sterownik zbędny jest. Co za różnica za ile go
    kupiłeś i co tam uważasz na temat instalacji przez kogoś innego.

  • 23. Data: 2023-10-09 14:18:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Oct 2023 20:05:45 +0200, io wrote:

    > No i znowu to bezsensowne pieprzenie :-)
    >
    > Mam jakieś stare RPi2, które kiedyś były nowe. I kiedyś karty
    > wystarczały a teraz niekoniecznie. No i skoro po ostatnim padzie je
    > zwięszyłem 4x to chyba powinno wystarczyć, czy może nie. Na pewno nie
    > będę kupował RPi4 za 700zł tylko raczej wyp.. te sterowniki bo nic one
    > nie wnoszą.

    Moze wystarczy tylko kartę zmienic?

    Nawiasem mowiąc - sa karty lepsze i gorsze.
    Kiedys jakis ... nie pamietam, to moze no-name, padał mi RPi
    szybko/czesto. Sandisk działają latami.

    Teraz w telefonie kingston nie działał ... zaraz, a moze to kingston
    wlasnie działa, bo wczesniej była inna.
    Ech ta skleroza :-(

    > No mnie też się aktualizowało, ale ostatnio pociskałem kilka
    > aktualizacji na raz i już nie wstało. Nieistotne dlaczego bo jw. Nie ma
    > sensu tworzyć systemu z taką podatnością. To musi działać bez
    > centralnego sterownika.

    Cos w tym moze jest, szczegolnie ze jak sam piszesz - wezły są
    autonomiczne, ale upierdliwość jakby większa, a ryzyko jakby podobne -
    co bedzie, jak jakis "zadajnik" zwariuje ?

    > To jedź teraz na drugi koniec Polski i mi to napraw bo potrzebne.

    Jak masz takie problemy ... moze to w ogole nie dla ciebie ...

    > Głupotą jest duplikowanie każdego punktu na wypadek niedziałania
    > sterownia HA jak można go po prostu wywalić.

    A moze po prostu zduplikowanie HA?
    High Availability sie to nazywa w sferze serwerów :-)

    Zalezy jak ambitne funkcje chcesz ..

    J.

  • 24. Data: 2023-10-09 15:04:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.10.2023 o 14:27, titanus pisze:

    > ... taki własnie jest plan :D

    > Zasadniczo tak, ale samo HA będzie (póki co) całkowicie niedostępne z
    > zewnątrz.

    Mnie chodzi o wyeliminowanie podatności polegającej na tym, że cały
    system przestaje działać z powodu jednego sterownika.

    > Muszę jedynie sprawdzić czy podniesienie uprawnień do odczytu i kontroli
    > na końcówkach nie spowoduje możliwości wysłania CP do HA i na tej
    > podstawie propagacji uprawnień do user/root w samym HA oraz
    > wykorzystania komunikacji wifi do przejęcia kontroli.
    >
    > Z drugiej strony planuję WIFI jako jedynie formę komunikacji dla
    > najprostszego sterowania opartego o rotowany przez UID kod morse'a.

    Z tym WiFi problem jest podobny jak ze sterownikiem, że jak się wszystko
    robi na WiFi to pad punktu dostępowego kładzie cały system.

    > U mnie HA ma jedynie dawać możliwość odczytu i ewentualnej kontroli
    > końcówek w sposób scentralizowany. Niemniej końcówki w momencie braku
    > informacji o obecności HA i tak działają w trybie local.

    No ale to ... jaki jest sens tego centralnego sterownika. Do realizacji
    funkcji automatyki z reguły nie potrzeba centralnego sterowania tylko
    komunikacji między jakimś małym podzbiorem wszystkich urządzeń. Weźmy
    prosty sterownik światła. Funkcja załączenia światła zależy od
    przycisków 'operatora' i niczego więcej. Oczywiście możemy do tego dodać
    inne zależności, np od czujnika jasności, ale to dalej nie wymaga
    istnienia centralnego sterownika tylko właśnie jakiegoś dedykowanego. I
    jak pisałem, są gotowe sterowniki urządzeń 230V do których da się
    bezpośrednio wpiąć czujniki od których zależy oświetlenie a także
    zareagować na zdarzenia w sieci lokalnej np. od czujników podłączonych
    sieciowo. Wynoszenie funkcji sterowania do centralnego sterownika tworzy
    tylko wspólny dla wszystkich sterowanych urządzeń 'punkt krytyczny
    sterowania'. Dlatego szukam jakiegoś rozwiązania dla tworzenia systemu
    bez centralnego sterownika. Wiadomo, że mogę sobie sam to wszystko
    zaprogramować, ale chyba ktoś już na świecie nad tym pochylił się.

  • 25. Data: 2023-10-09 15:22:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/10/2023 12:45, io wrote:
    > Kołku, gadam Ci, że ten sterownik zbędny jest. Co za różnica za ile go
    > kupiłeś i co tam uważasz na temat instalacji przez kogoś innego.

    Różnia polega na tym, że HA może Ci działać stabilnie, tak jak działa
    dziesiętkom tysięcy ludzi. Skoro Ci nie działa stabilnie to coś robisz
    źle. Zostało Ci wyjaśnione, co robisz źle. Zainstalowałeś go na
    niewspieranym i muzealnym hardware.

    Najwyraźniej masz problem z zaakceptowaniem, że to Ty jesteś pomiędzy
    tym monitorem a krzesłem, a nie reszta świata, której działa bez
    problemów przez całe lata.

    Gdybyś, jak ostatni kołek, nie zrzucił winy na "aktualizacje HA" to nikt
    by się nie odezwał. Mogłeś najzwyczajniej powiedzieć "nie chcę HA" i
    już. Ale zrzuciłeś na niego winę w idiotyczny sposób. Nie dziw się, że
    ktoś reaguje na tego typu kłamstwa i manipulacje wyjaśniajac, gdzie
    popełniasz błąd. HA nie psuje się od aktualizacji w sposób opisany w
    jakikolwiek sposób uzasadniajacy tezę, że to wina jego jakości.

    To że Ci się HA nie podoba nie jest problemem i nikomu nic do tego.
    Problemem są brednie o stabilności HA na podstawie kretyńskiego
    eksperymentu, które ktoś może przeczytać i na podstawie tego wyrabiać
    sobie jakieś opinie. Dlatego typu kretynizmów nie wolno zostawiać samym
    sobie i dlatego dostałeś wyczerpującą odpowiedź pokazującą nie tylko co
    robisz źle, ale że możesz zrobić lepiej za 1/12 sugerowanej ceny,
    włącznie z poświęceniem czyjegoś czasu aby nie tylko to powiedziec, ale
    i upewnić się w 100%, że tak to działa aby nie była to tylko pusta
    opinia. Nie dla Ciebie ta praca. Dla innych, którzy przez przypadek
    Twoje brednie o niestabilności HA przeczytają. Ty i tak go nie użyjesz
    bo Twoje stanowisko jest pusta ideologią, ale można jeszcze uratować
    innych przed bazowaniem swoich opini na kretyńskich eksperymentach.

  • 26. Data: 2023-10-09 15:35:22
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Tylko podpinam sie pod wątek bo HA od czasu do czasu próbuję i zawsze na
    próbach się kończy (a widze że są tu specjaliści)

    Czy rozwiązano już problem braku add-ons gdy HA działa w kontenerze?

    c.

  • 27. Data: 2023-10-09 15:35:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.10.2023 o 15:04, io pisze:
    [...]
> [...]
    > bez centralnego sterownika. Wiadomo, że mogę sobie sam to wszystko
    > zaprogramować, ale chyba ktoś już na świecie nad tym pochylił się.

    Wskazałem Ci Supla. To rozwiązanie ma "mieszane" opcje podobnie jak
    Sonoff, które wspomniał heby ale różni się wsparciem i możliwościami.
    Supla jest centralna ale można zrobić ją rozproszoną. Na dodatek ma
    opcje centralne swoje lub cloud. Ja wybrałem cloud ale tylko dlatego, że
    mi wygodniej. Powinieneś odpalić chociaż jedno urządzenie i
    przetestować. Można kupić gotowca albo dziubnąć samemu. Odpalasz jakieś
    ESP i podłączasz co chcesz do niego i definiujesz to w GUI...lub w
    cloud, co ma to robić i kiedy, możesz sobie apkę zainstalować, cokolwiek
    do kontroli. Jakiś czas temu dodali nawet powiadomienia do apki, co
    stało się bardzo elastyczne. Wszystko zależy co chcesz na tym mieć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-10-09 15:36:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.10.2023 o 14:18, J.F pisze:

    > Moze wystarczy tylko kartę zmienic?

    Żeby usunąć podatność systemu polegającą na uzależnieniu od centralnego
    sterownika?

> [...]
    > szybko/czesto. Sandisk działają latami.
    >
    > Teraz w telefonie kingston nie działał ... zaraz, a moze to kingston

    No ale jak wyżej. W centralnym sterowniku wszystko jest krytyczne. Tym
    razem odwidziało mu się łączenie z WiFi. Potrafisz powiedzieć, co padnie
    następnym razem?

    > Cos w tym moze jest, szczegolnie ze jak sam piszesz - wezły są
    > autonomiczne, ale upierdliwość jakby większa, a ryzyko jakby podobne -
    > co bedzie, jak jakis "zadajnik" zwariuje ?

    Zwariują urządzenia od niego zależne a nie cały system.

    > Jak masz takie problemy ... moze to w ogole nie dla ciebie ...
    Ale, że takie systemy są tylko dla tych co 'są na miejscu'? W przeciwnym
    wypadku, podatność pozostaje, kwestia kiedy się ujawni.

    > A moze po prostu zduplikowanie HA?
    > High Availability sie to nazywa w sferze serwerów :-)

    SIL4. Duplikacja systemów, różne platformy, różne systemy operacyjne,
    różne programy, różne zespoły programistyczne. Pamiętasz jak się
    ostatnio skończyło na kolei czy przypomnieć?

    > Zalezy jak ambitne funkcje chcesz ..

    Ale, że co?

  • 29. Data: 2023-10-09 15:37:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/10/2023 15:35, Cezar wrote:
    > Tylko podpinam sie pod wątek bo HA od czasu do czasu próbuję i zawsze na
    > próbach się kończy (a widze że są tu specjaliści)
    > Czy rozwiązano już problem braku add-ons gdy HA działa w kontenerze?

    Jast jakiś powód, dla którego nie chcesz pracować z hassio?

  • 30. Data: 2023-10-09 15:41:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.10.2023 o 15:22, heby pisze:

> [...]
    > dziesiętkom tysięcy ludzi. Skoro Ci nie działa stabilnie to coś robisz
    > źle. Zostało Ci wyjaśnione, co robisz źle. Zainstalowałeś go na

    Kołku, chodziło o sam fakt uzależnienia od centralnego sterownika a nie
    to, co Ci się wydaje.