  • Data: 2023-10-09 15:35:25
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.10.2023 o 15:04, io pisze:
    [...]
    > No ale to ... jaki jest sens tego centralnego sterownika. Do realizacji
    > funkcji automatyki z reguły nie potrzeba centralnego sterowania tylko
    > komunikacji między jakimś małym podzbiorem wszystkich urządzeń. Weźmy
    > prosty sterownik światła. Funkcja załączenia światła zależy od
    > przycisków 'operatora' i niczego więcej. Oczywiście możemy do tego dodać
    > inne zależności, np od czujnika jasności, ale to dalej nie wymaga
    > istnienia centralnego sterownika tylko właśnie jakiegoś dedykowanego. I
    > jak pisałem, są gotowe sterowniki urządzeń 230V do których da się
> [...]

    Wskazałem Ci Supla. To rozwiązanie ma "mieszane" opcje podobnie jak
    Sonoff, które wspomniał heby ale różni się wsparciem i możliwościami.
    Supla jest centralna ale można zrobić ją rozproszoną. Na dodatek ma
    opcje centralne swoje lub cloud. Ja wybrałem cloud ale tylko dlatego, że
    mi wygodniej. Powinieneś odpalić chociaż jedno urządzenie i
    przetestować. Można kupić gotowca albo dziubnąć samemu. Odpalasz jakieś
    ESP i podłączasz co chcesz do niego i definiujesz to w GUI...lub w
    cloud, co ma to robić i kiedy, możesz sobie apkę zainstalować, cokolwiek
    do kontroli. Jakiś czas temu dodali nawet powiadomienia do apki, co
    stało się bardzo elastyczne. Wszystko zależy co chcesz na tym mieć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>