-
31. Data: 2016-11-29 13:41:36
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>>Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
>>wraca przyczepność.
>
> Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
> zanim zacznie majtac.
żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
pani ;)
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?
-
32. Data: 2016-11-29 13:57:55
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:X...@l...net.
..
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>>>Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
>>>wraca przyczepność.
>
>> Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
>> zanim zacznie majtac.
>żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
>porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
>pani ;)
Ja tez nie wiem, ale do tej pory intuicja malo razy zawiodla, i na
szczescie bez wiekszych skutkow.
A zawiodla chyba wtedy, jak sie na letnich uparlem w zimie jezdzic.
Ale wiedza zerowa, dlatego w trudnych warunkach profilaktycznie
zwalniam ... raczej za malo, ale jak wolno mozna jechac ...
J.
-
33. Data: 2016-11-29 14:05:12
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:583d75f4$0$651$6...@n...neostrada.
pl...
>Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana
>opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie
>jazdy
Widac nigdy nie trafil na prawdziwie letnie opony.
>obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i
>rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz
>Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz
>tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na
>sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się
>nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po
>mieście.
>Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
>zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o
>100%.
Grzania nie neguje, ale raczej slabe jest, to nie F1, ze opona ma 100
st C.
No i na tyle slabe, ze sniegu ani lodu nie topi pod soba.
A jesli juz zimowki trzeba zalozyc (bo sie przemysl oponiarski nauczyl
robic prawdziwie letnie opony), to wszystko jedno czy przy 7C,
czy -1C.
Za tam twierdze, ze zalozyc trzeba zanim spadnie snieg, a zdjac jak
juz nie spadnie - co u nas w kraju oznacza tak mniej wiecej od 30
pazdziernika do 3 maja na zimowkach :-)
>Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest
>pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W
>sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.
Inny bieznik maja (w szczegolnosci te drobne naciecia - lamelki), na
sniegu trzymaja dosc dobrze, na lodzie ... raczej slabo.
Ale lod lodowi nie rowny.
>Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
>przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
>trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A
>generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...
Ja bym tam sie jednak troch bal, ze mnie na zakrecie tyl wyprzedzi ...
J.
-
34. Data: 2016-11-29 14:11:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2016-11-29 o 12:37, elmer radi radisson pisze:
> On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote:
>
>
>> od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
>> to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
>> zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
>> 200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
>> sprawdza się tak jak powinno.
>
> I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
> tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
> przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
> o jeździe na wprost.
>
nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)
a.
-
35. Data: 2016-11-29 14:20:18
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
> Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
> Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
>
>
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...
Pzdr
-
36. Data: 2016-11-29 14:57:56
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>
>> Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
>> Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
>Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu.
>Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty
>będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział
>natentychmiast cztery zimówki.
W zasadzie to prawda i wszyscy o tym wiedzą, ale jakoś 4 zimowki to 100%
koszt a to ze przywali to tylko prawdopodobieństwo kosztu a może i
zdrowia/kłopotów.
I często tak do tego podchodzimy w rożnych sytuacjach, czasami świadomie
czasami nie,a najczęściej wiemy ze powinno być zrobione/kupione
wcześniej/lepiej ale trzeba liczyć $$$ lub czas.
Ot życie.
Buniek
-
37. Data: 2016-11-29 15:12:46
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2016-11-29 14:11, Artur Miller wrote:
> nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
> kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)
Widocznie spojlery kleja woz do podloza :)
--
memento lorem ipsum
-
38. Data: 2016-11-29 15:27:11
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 29 Nov 2016 13:34:58 +0100, w <583d75f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <k...@i...pl> napisał(-a):
> Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
> zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
W sieci można jeszcze znaleźć test opon zimowych przy temp -4 czy -5st. Letnie
wygrywały. Oczywiście nie było sniegu.
> Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
> przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich.
I to jest słuszna konkluzja.
-
39. Data: 2016-11-29 16:21:47
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 29.11.2016 o 13:28, sirapacz pisze:
> Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,
> ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak
> głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik
Wątkotwórca szuka rady na 2 tygodnie. Patrzyłem na prognozę pogody. W
porywach spadnie temperatura do minus 5. Środa 7 grudnia ma być ostatnim
dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
się kopać nie widzę.
Jacek
-
40. Data: 2016-11-29 16:59:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
> się kopać nie widzę.
zależy gdzie on mieszka:P