eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robićRe: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
  • Data: 2016-11-29 14:05:12
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:583d75f4$0$651$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana
    >opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie
    >jazdy

    Widac nigdy nie trafil na prawdziwie letnie opony.

    >obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i
    >rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz
    >Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz
    >tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na
    >sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się
    >nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po
    >mieście.
    >Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    >zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o
    >100%.

    Grzania nie neguje, ale raczej slabe jest, to nie F1, ze opona ma 100
    st C.
    No i na tyle slabe, ze sniegu ani lodu nie topi pod soba.

    A jesli juz zimowki trzeba zalozyc (bo sie przemysl oponiarski nauczyl
    robic prawdziwie letnie opony), to wszystko jedno czy przy 7C,
    czy -1C.

    Za tam twierdze, ze zalozyc trzeba zanim spadnie snieg, a zdjac jak
    juz nie spadnie - co u nas w kraju oznacza tak mniej wiecej od 30
    pazdziernika do 3 maja na zimowkach :-)

    >Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest
    >pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W
    >sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.

    Inny bieznik maja (w szczegolnosci te drobne naciecia - lamelki), na
    sniegu trzymaja dosc dobrze, na lodzie ... raczej slabo.
    Ale lod lodowi nie rowny.

    >Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
    >przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
    >trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A
    >generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...

    Ja bym tam sie jednak troch bal, ze mnie na zakrecie tyl wyprzedzi ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: