eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robićRe: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
  • Data: 2016-11-29 17:43:07
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie
    >trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a
    >nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna.

    No i w tym problem - warunki trudne do rzetelnego porownania.
    Trzeba by miec dwa lub wiecej identycznych aut i przez wiele dni
    testowac, aby jakas srednia z warunkow wyciagnac.

    >Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni.

    Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-)

    Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma
    akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku.

    ale ok mamy "stroma gorke".

    > Nie sypią tam w zasadzie nigdy. Jak oblodzi się i ubije śnieg tak,
    > że na nogach ciężko się utrzymać to przed zjazdem (na końcu zjazdu
    > zakręt:P) na letnich trzeba zdrowaśkę. Na dole już nie trzeba
    > ogrzewania bo człowiek się nagrzewa sam na tych 200m ;)

    "Ale urwal" :-)

    >Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania
    >przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)

    Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej niz
    letnie trzymaja.
    Ale to trzymanie niestety slabe.

    Ja kiedys w Czarnej Gorze chyba ze 30 stluczek na parkingu widzialem -
    warunki byly wlasnie jak "ale urwal", a mysle, ze przynajmniej 75%
    mialo zimowki, jesli nie 100%, no i sporo doswiadczonych kierowcow tam
    powinno byc.

    >Z tymi letnimi nie szalałbym ALE do -10 czy -20 (to jest różnica na
    >korzyść zimówek). Letnie (a przynajmniej te które używałem) przy

    IMO - na suchym asfalcie roznice w trzymaniu nie beda jakies duze.
    Za to grudzien jest, snieg moze w kazdej chwili spasc.

    No ale w takiej zlosliwej sytuacji, przy dobrych prognozach, moze i
    zaryzykowac, ze sniegu nie bedzie.
    Najwyzej sie pojedzie tramwajem.
    Bo wolno i ostroznie to tez niedobrze - wyzwa od kapelusznikow :-)

    >trzaskającym mrozie na suchym asfalcie spisywały sie gorzej niż na
    >morkej nawierzchni w cieple.

    Z tym, ze przy trzaskajacym mrozie, to rozny ten asfalt moze byc.
    Szron/szadz, gololedz.

    J.