  • 41. Data: 2014-08-29 00:12:56
    Temat: Re: Tworzenie panoram w pionowym kadrowaniu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-28 08:52, XX YY pisze:

    > Ale zwroc uwage na jeden szczegol - przechodzace poziome ramie katownika przez os
    obrotu na druga stone.
    > jesli robisz parzysta liczbe zdjec np. 2 , 4 , 6 wowczas to poziome ramie z lewej i
    prawej strony zakrywa kadr . Softwareczesto " mysli" , ze to czesc otoczenia i
    trzeba maskowac , retuszowac , dlatego lepiej jest jesli ramie nie przechodzi poza
    os.

    To ramię obraca się razem z aparatem i nigdy nie wchodzi w pole widzenia.

    P.P.

  • 42. Data: 2014-08-29 10:42:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 29. August 2014 00:12:56 UTC+2 schrieb Paweł Pawłowicz:

> [...]
    os.

    > To ramiďż˝ obraca siďż˝ razem z aparatem i nigdy nie wchodzi w pole widzenia.

    http://spherapan.vot.pl/JJ.JPG

    wlasnie dlatego, ze sie obraca i moze byc zawsze w polu widzenia.
    dotyczy of course FE-lens. rectilineaurusow juz raczej nie.

  • 43. Data: 2014-08-29 12:25:10
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-08-28 23:16, Marek pisze:

    > Domyślałem się tego. Trudno było doszukać się miejsca, w którym
    > wprowadza się te dane. Do tej pory nie udało mi się przysłony wprowadzić
    > ale być może nie jest potrzebna do niczego lecz tylko informacyjnie jest
    > prezentowana.

    Edit/Settings/Images i tam jest checkbox, "Use the following value if no
    EXIF data is found"

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 44. Data: 2014-08-29 14:14:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-28 23:57, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Pytanie może głupie: zauważyłeś, że w Autopano trzeba dwukrotnie
    > wprowadzić informację o tym, że używasz fisheye? W ustawieniach pod
    > Images i drugi raz w Optimization.

    Szczerze mówiąc nie zauważyłem. Pomijając ustawienia domyślne, po
    załadowaniu obrazków istnieje możliwość zdefiniowania dla nich w/w
    parametrów obiektywu w "image properties":

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aXZBVy1
    ScTE1dEU/edit?usp=sharing

    Obok jest ikonka "settings" a tam zakładka "optimization"

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7eFZzcFZ
    ZVS1jdDA/edit?usp=sharing

    Nie widzę tam możliwości ustawiania rodzaju obiektywu. W rendererze też
    niczego nie znalazłem. Możesz rozwinąć myśl?

    Marek

  • 45. Data: 2014-08-29 14:16:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-29 12:25, crazy bejbi pisze:

    > Edit/Settings/Images i tam jest checkbox, "Use the following value if no
    > EXIF data is found"

    Tam jest tylko focal length i lens type. Nie ma aperture.

    Marek

  • 46. Data: 2014-08-29 14:17:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-29 00:07, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jeśli dobrze pamiętam, masz Pentaxa?

    Nie, Sony A77.

    Marek

  • 47. Data: 2014-08-29 21:55:38
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-08-29 14:16, Marek pisze:

    > Tam jest tylko focal length i lens type. Nie ma aperture.

    ale aperture to przysłona ? Po co ci przysłona ?

    ustawiasz typ fish eye i ogniskową 8mm

    Wojtek

  • 48. Data: 2014-08-29 21:57:21
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-08-29 00:12, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To ramię obraca się razem z aparatem i nigdy nie wchodzi w pole widzenia.

    chodzi pewnie o fotkę nadiru

    Wojtek

  • 49. Data: 2014-08-29 22:48:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-29 21:55, crazy bejbi pisze:

    > ale aperture to przysłona ? Po co ci przysłona ?
    >
    > ustawiasz typ fish eye i ogniskową 8mm

    Tak, przysłona :-) Wyżej cytujesz moje słowa, gdzie napisałem, że
    podejrzewam iż do niczego nie jest potrzebna i tylko informacyjnie
    program ją prezentuje. Zapytałem aby upewnić się co do mojej interpretacji.

    Marek

  • 50. Data: 2014-08-29 22:58:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    Jeszcze ostatnie pytanie. Jaki soft używasz do umieszczania panoram na WWW?

    Marek