eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Twingo II] Pytanie o usterkiRe: [Twingo II] Pytanie o usterki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.vectranet.pl!n
    ot-for-mail
    From: "darek_radom" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
    Date: Sat, 13 Mar 2010 13:51:55 +0100
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 74
    Message-ID: <hnfusj$qdt$1@news.vectranet.pl>
    References: <hnfm9c$k06$1@news.vectranet.pl> <hnft23$bhi$8@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 082139010192.radom.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1268481747 27069 82.139.10.192 (13 Mar 2010 12:02:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Mar 2010 12:02:27 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hnft23$bhi$8@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263860
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" napisał w wiadomości
    news:hnft23$bhi$8@news.onet.pl...
    > Wiesz, nie obraz sie ale wiem jak jezdza PH i ludzie autami firmowymi,
    > potrafia nawet miesieczne auto klasy Passata czy e-klasy zajechac a
    > pozniej sie klocic w ASO ze to sie urwalo, to cieknie, tamto niedomaga a
    > wlos sie na glowie jezy jak sie patrzy co wyprawiaja z tymi autami :-(
    > pozdrawiam
    > ps. moze powinienes dosciskac sprzeglo albo je wymienic jesli ktos je
    > zajechal, a moze auto jedzi po wszystkich mozliwych dziurach i
    > kraweznikach z dosc duza predkoscia i stad niektore usterki zwiazane ze
    > skrzynia i biegami.

    Nie obrażam się, bo nie jestem PH. Akurat samochody w mojej firmie
    traktowane są hmm... pedantycznie, a za porysowany dekiel na kołach lub
    tygodniowy brud na nadwoziu można trafić "na dywanik" szefa (no comment).
    Poprzedni kierowca też raczej traktował samochód delikatnie. Samochód raczej
    nie wozi ciężkich rzeczy - poza mną :-).
    W jednym z postów pisano o "zero-jedynkowym" obchodzeniu się z pedałem gazu.
    Ja staram się jeździć ekonomicznie - tak jak prywatnym (Passatem :-) B4 -
    nie zajeżdżonym) jednak nie udaje mi się zejść w mieście poniżej 8l/100km
    (czyli raptem 2-3l mniej niż w dużym i ciężkim kombi - mówimy o jeździe
    tylko w mieście).

    Oczywiście sprzęgło dociskam do końca (nawet na jakiś czas wyjąłem dywanik).
    Trochę krawężników zaliczam, jednak z minimalną prędkością (dlaczego - patrz
    wyżej).
    Kilkadziesiąt samochodów przewinęło się pod moimi rękami i nogami, ale z
    żadnym nie miałem takich problemów. Skrzynia biegów pracuje (tak jak
    pisałem) gorzej niż w 15-letnim Wartburgu, a swego czasu prowadziłem z
    Holandii BMW 7 z oryginalnym przebiegiem ponad 800.000km i nawet w nim
    skrzynia pracowała lepiej.

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
    news:9fump5tn9vd7st3abvldj9penvvqjctv0d@4ax.com...
    > On Sat, 13 Mar 2010 12:31:11 +0100, Gabriel'Varius' wrote:
    >> > Znam się trochę na samochodach i wiem, że nie jest to normalne, ale:
    >> > 1. Czy normalne w Twingo II jest w momencie włączania biegu
    >>wstecznego (szczególnie zaraz po uruchomieniu silnika, ale także w czasie
    >>normalnej eksploatacji) wyraźnie słyszalne zgrzytanie.
    >
    > Do pewnego stopnia normalne.
    > Do sprawdzenia:
    > -czy auto stoi w czasie wrzucania wstecznego,

    Oczywiście - zawsze. Poza tym zaraz po uruchomieniu silnika samochód
    przeważnie stoi :-).

    > -czy odczekales odpowiednio dlugo po wcisnieciu sprzegla,

    Nie ważne ile bym czekał - i tak zgrzyta.

    > -czy linka/regulator sprzegla prawidlowo ustawione, moze mimo
    > wcisniecia pelza, a moze dywanik za gruby.

    Ostatnio ASO grzebało przy wybieraku biegów, smarowało, smarowało linkę i
    stwierdziło, że nie ma żadnej regulacji i TTTM.

    > -olej w skrzyni biegow.

    Dlatego pytam czy propozycja ASO dot. wymiany oleju przy przebiegu tylko
    62.000km to naciąganie i szukanie na siłę przyczyn (bo może akurat trafimy),
    czy też warto go wymienić. Poziom był sprawdzany, jest prawidlowy, brak
    ubytków.

    PS.Jakieś to Twingo pechowe: ostatnio ASO przez cały dzień szukało przyczyn
    powodzi pod fotelem kierowcy. Trzy dni po przeglądzie gwarancyjnym w ASO
    wróciłem z trasy na lawecie, bo włączała się kontrolka ciśnienia oleju -
    prawdopodobnie mechanik urwał / naderwał któryś z przewodów czujnika (ASO
    zwalilo winę na wilgoć, ale dziwnym trafem usterka już się nie
    powtórzyła...). W wakacje 2008r. ASO tak przeprowadziło naprawę lakierniczą
    tylnego zderzaka (w korku pani była tak zauroczona :-), że otarła się o
    narożnik) - dosłownie kilka niezbyt głębokich zarysowań, że do dziś nie ma
    tam śladu nałożonego lakieru. Zmył się...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: