-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.vectranet.pl!n
ot-for-mail
From: "darek_radom" <d...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
Date: Sat, 13 Mar 2010 13:51:55 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 74
Message-ID: <hnfusj$qdt$1@news.vectranet.pl>
References: <hnfm9c$k06$1@news.vectranet.pl> <hnft23$bhi$8@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 082139010192.radom.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1268481747 27069 82.139.10.192 (13 Mar 2010 12:02:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Mar 2010 12:02:27 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hnft23$bhi$8@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263860
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Gabriel'Varius'" napisał w wiadomości
news:hnft23$bhi$8@news.onet.pl...
> Wiesz, nie obraz sie ale wiem jak jezdza PH i ludzie autami firmowymi,
> potrafia nawet miesieczne auto klasy Passata czy e-klasy zajechac a
> pozniej sie klocic w ASO ze to sie urwalo, to cieknie, tamto niedomaga a
> wlos sie na glowie jezy jak sie patrzy co wyprawiaja z tymi autami :-(
> pozdrawiam
> ps. moze powinienes dosciskac sprzeglo albo je wymienic jesli ktos je
> zajechal, a moze auto jedzi po wszystkich mozliwych dziurach i
> kraweznikach z dosc duza predkoscia i stad niektore usterki zwiazane ze
> skrzynia i biegami.
Nie obrażam się, bo nie jestem PH. Akurat samochody w mojej firmie
traktowane są hmm... pedantycznie, a za porysowany dekiel na kołach lub
tygodniowy brud na nadwoziu można trafić "na dywanik" szefa (no comment).
Poprzedni kierowca też raczej traktował samochód delikatnie. Samochód raczej
nie wozi ciężkich rzeczy - poza mną :-).
W jednym z postów pisano o "zero-jedynkowym" obchodzeniu się z pedałem gazu.
Ja staram się jeździć ekonomicznie - tak jak prywatnym (Passatem :-) B4 -
nie zajeżdżonym) jednak nie udaje mi się zejść w mieście poniżej 8l/100km
(czyli raptem 2-3l mniej niż w dużym i ciężkim kombi - mówimy o jeździe
tylko w mieście).
Oczywiście sprzęgło dociskam do końca (nawet na jakiś czas wyjąłem dywanik).
Trochę krawężników zaliczam, jednak z minimalną prędkością (dlaczego - patrz
wyżej).
Kilkadziesiąt samochodów przewinęło się pod moimi rękami i nogami, ale z
żadnym nie miałem takich problemów. Skrzynia biegów pracuje (tak jak
pisałem) gorzej niż w 15-letnim Wartburgu, a swego czasu prowadziłem z
Holandii BMW 7 z oryginalnym przebiegiem ponad 800.000km i nawet w nim
skrzynia pracowała lepiej.
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
news:9fump5tn9vd7st3abvldj9penvvqjctv0d@4ax.com...
> On Sat, 13 Mar 2010 12:31:11 +0100, Gabriel'Varius' wrote:
>> > Znam się trochę na samochodach i wiem, że nie jest to normalne, ale:
>> > 1. Czy normalne w Twingo II jest w momencie włączania biegu
>>wstecznego (szczególnie zaraz po uruchomieniu silnika, ale także w czasie
>>normalnej eksploatacji) wyraźnie słyszalne zgrzytanie.
>
> Do pewnego stopnia normalne.
> Do sprawdzenia:
> -czy auto stoi w czasie wrzucania wstecznego,
Oczywiście - zawsze. Poza tym zaraz po uruchomieniu silnika samochód
przeważnie stoi :-).
> -czy odczekales odpowiednio dlugo po wcisnieciu sprzegla,
Nie ważne ile bym czekał - i tak zgrzyta.
> -czy linka/regulator sprzegla prawidlowo ustawione, moze mimo
> wcisniecia pelza, a moze dywanik za gruby.
Ostatnio ASO grzebało przy wybieraku biegów, smarowało, smarowało linkę i
stwierdziło, że nie ma żadnej regulacji i TTTM.
> -olej w skrzyni biegow.
Dlatego pytam czy propozycja ASO dot. wymiany oleju przy przebiegu tylko
62.000km to naciąganie i szukanie na siłę przyczyn (bo może akurat trafimy),
czy też warto go wymienić. Poziom był sprawdzany, jest prawidlowy, brak
ubytków.
PS.Jakieś to Twingo pechowe: ostatnio ASO przez cały dzień szukało przyczyn
powodzi pod fotelem kierowcy. Trzy dni po przeglądzie gwarancyjnym w ASO
wróciłem z trasy na lawecie, bo włączała się kontrolka ciśnienia oleju -
prawdopodobnie mechanik urwał / naderwał któryś z przewodów czujnika (ASO
zwalilo winę na wilgoć, ale dziwnym trafem usterka już się nie
powtórzyła...). W wakacje 2008r. ASO tak przeprowadziło naprawę lakierniczą
tylnego zderzaka (w korku pani była tak zauroczona :-), że otarła się o
narożnik) - dosłownie kilka niezbyt głębokich zarysowań, że do dziś nie ma
tam śladu nałożonego lakieru. Zmył się...
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.10 14:22 jerzu
- 19.03.10 17:26 darek_radom
- 19.03.10 18:01 rudy
- 19.03.10 21:44 Nex@pl
- 20.03.10 10:06 darek_radom
- 20.03.10 14:37 rudy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=