  • 21. Data: 2012-12-02 23:46:30
    Temat: Re: Tusz do odbitek.
    Od: Czornyj <i...@a...com.pl>

    Nie znam się na lakierach samochodowych i jachtowych i mało mnie to interesuje - wiem
    jedynie że tusz solwentowy rozpuszcza tworzywo sztuczne i się z nim łączy, co w danym
    wypadku może okazać się przydatne.

  • 22. Data: 2012-12-03 00:53:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Dec 2012 14:46:30 -0800 (PST), Czornyj napisał(a):

    > Nie znam się na lakierach samochodowych i jachtowych i mało mnie to interesuje -
    wiem jedynie że tusz solwentowy rozpuszcza tworzywo sztuczne i się z nim łączy, co w
    danym wypadku może okazać się przydatne.

    Nie ma takiej potrzeby, zwykły tusz do pieczątek dobrej jakości trzyma się
    wystarczająco dobrze, pod pewnymi warunkami. Jedyny problem w tym, że
    pytający najwyraźniej pomimo, że pytal, to wie wszystko lepiej a po drugie
    wyraźnie sprawia wrażenie wioskowego chłopka roztropka, który wie prawie
    wszystko, a jak czegoś nie wie, to najlepiej to zamaskować chamstwem i
    agresją

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2012-12-03 07:40:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote:

    > Nie ma takiej potrzeby, zwykły tusz do pieczątek dobrej jakości trzyma
    > się wystarczająco dobrze, pod pewnymi warunkami.

    No i tego (pewnie tak jakoś "przypadkiem") "zapomniałeś" dodać,
    zanim jeszcze nie wyjechałeś ze swoim wywnętrznianiem się tu na grupie:

    > tusz do pieczątek dobrej jakości

    - Jaki to jest ten tusz "dobrej jakości", jak go odróżnić od tuszu
    złej jakości i w ogóle po co to robić, skoro z wyżyn ex cathedra
    wyraźnie napisałeś maluczkim: "każdy tusz"; (przy okazji gratuluję
    bezbłędnej logiki :))

    > trzyma się wystarczająco dobrze, pod pewnymi warunkami

    - O, nagle poniewczasie pojawiły się "pewne warunki", tymczasem te,
    o które pytałem, to tarcie paluchem, a nie stawianie za szybką, capito?
    Ale pewnie znowu był z tym problem...

    No i wreszcie o jakim ty chamstwie w ogóle mówisz? O jakiej agresji?
    Swojej? Czyżby chodziło o to?:

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote:
> [...]
    > wyraźnie sprawia wrażenie wioskowego chłopka roztropka
    > wie prawie wszystko, a jak czegoś nie wie, to najlepiej to zamaskować

    Po prostu przenosisz swoje buraczane obyczaje na innych (projekcja:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Projekcja_%28psychologi
    a%29), a ciasne
    horyzonty skutecznie nie pozwalają dostrzec ludzkiej różnorodności...

    Moja jedyna uwaga dotyczyła faktu, że jeszcze przed pierwszą wymianą
    zdań widziałem, jak NIEJEDNOKROTNIE solidną argumentacją udowodniono
    ci tu na grupie, czarno na białym, jakie bzdury czasem próbujesz
    wciskać innym - z pełną powagą, bez śladu żenady i z pełnym przekonaniem
    o swej nieomylności (w sposób charakterystyczny dla pewnego gatunku
    ludzi - nawykowo samokompromitujących się dupków: "XXX"/"bez
    ksywy"/"żaglownik" style).

    Więc nie przesadzaj z tymi swoimi projekcjami, bo JA BYM SIĘ SPALIŁ
    ZE WSTYDU podając tego typu bzdury BEZ UPRZEDNIEGO SPRAWDZENIA,
    tylko na podstawie ślepej wiary we własną nieomylność (tym bardziej, że
    jej u mnie nie ma - tracę mnóstwo czasu na sprawdzanie wszystkiego,
    czego tylko nie jestem praktycznie na 100% pewien, zanim nie puszczę
    tego publicznie - dzięki temu możesz na przykład wreszcie dowiedzieć się
    z linka czegoś mądrego o projekcji).

    Po raz kolejny robisz to publicznie, nie dziw się zatem, że jakiś
    następny grupowicz, którego spróbujesz znowu przygważdżać siłą swoich
    parcianych "argumentów" będzie już wiedział, jak na to reagować. Skoro
    nie chcesz się zmienić - pora przynajmniej się do tego przyzwyczaić.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 24. Data: 2012-12-03 10:32:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2012 23:53:35 +0000, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > wystarczająco dobrze, pod pewnymi warunkami. Jedyny problem w tym, że
    > pytający najwyraźniej pomimo, że pytal, to wie wszystko lepiej a po drugie

    ... co strasznie Waldusia drażni, bo przecież najlepiej wiedzieć może tylko
    Godel. Waldemar Godel :D

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 25. Data: 2012-12-05 08:23:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Mógłby mi ktoś polecić jakiś solidny tusz, który nie smarowałby się
    > po współczesnych odbitkach?

    Prawdę powiedziawszy byłem przekonany, że gotowy produkt do tego
    celu już czeka w sklepie na półce, wystarczy zapytać. :(

    Niestety - nie znam skutecznego zaklęcia, które jakąś połowę
    populacji powstrzymałoby od zupełnie dziecinnego wymacywania podanych
    im odbitek (robi to wrażenie, jakby był to po prostu ich jedyny sposób
    na wchodzenie w kontakt z otaczającą ich rzeczywistością - bez obmacania
    czują się niewidomi. :)

    Na razie doszedłem jedynie do wniosku, że powinien to być barwnik
    nierozpuszczalny w wodzie - macacze na palcach roznoszą słoną wilgoć.
    Pozostaje sporządzić jakąś tajemną miksturę, po której zapewne kiedyś
    moje oryginały będą odróżniane od licznych podróbek... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 26. Data: 2012-12-07 12:55:49
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 28 Lis, 22:06, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    > Witam. :)
    >
    >     Mógłby mi ktoś polecić jakiś solidny tusz, który nie smarowałby się
> [...]

    Może takie coś: http://www.maxsc.com.pl/tusz-do-pieczatek.html?gclid
    =CL3Dv4WdiLQCFUpd3godDEIAUA
    (dokładnie Tusze szybkoschnące- do powierzchni niewchłaniających, są
    aukcje na allegro)
    A jakby się nie sprawdziło, to może tak jak ja - do pisania po
    wszystkim śliskim używam pisaka do płytek cd ewentualnie pisaka nitro
    do trawienia płytek drukowanych (takich elektronicznych)
    Z racji użycia w stemplu może nadała by się właśnie jakaś farbka do
    malowania płytek drukowanych? musi to być odporne na kwasy to może
    wodę i paluchy też wytrzyma... oczywiście nie da się tego używać tak
    jak normalnego tuszu , bo w gąbce zaschnie, ale można by tylko na czas
    stemplowania otwierać.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 27. Data: 2012-12-07 14:35:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "krzysieksx" <k...@g...com> wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    =CL3Dv4WdiLQCFUpd3godDEIAUA
    > (dokładnie Tusze szybkoschnące- do powierzchni niewchłaniających, są

    Ooo, dzięki za solidny trop. :)

    Ja na razie wymyśliłem coś takiego:
    http://www.tigerpens.co.uk/acatalog/Edding_T1000_Ref
    ill_Ink_1000ml_Bottle.html

    Uznałem, że powinno się nadać, skoro wodoodporne markery są całkiem dobre...

    > A jakby się nie sprawdziło, to może tak jak ja - do pisania po
    > wszystkim śliskim używam pisaka do płytek cd

    To jest chyba tylko inna forma markerów wodoodpornych?

    Do ręcznego opisu te ostatnie wystarczą, ale mam jeszcze spory zapas
    nieopisanych odbitek z czasów analogowych - wymyśliłem przynajmniej
    odatować stemplem te, dla których jestem jeszcze w stanie ustalić datę
    zrobienia (a do pisania ręka już nie ta co kiedyś - po klawiaturze
    skacze sama, a przy ręcznym pisaniu więdnie już przy trzecim słowie... :)

> [...]
    > jakaś farbka do malowania płytek drukowanych? musi to być odporne na
    > kwasy to może wodę i paluchy też wytrzyma...

    He, he... :)) Nie musi być aż tak niezniszczalny, zresztą -
    - odbitka też musi jeszcze to przeżyć (np. nie znoszą kwasów).
    Ciekawe, czy pieczątka długo by wytrzymała kąpiele w takiej chemii :))

    Ale jeszcze raz dzięki - problem powoli zaczyna wyglądać na rozwiązany... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 28. Data: 2012-12-07 14:46:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > Niestety - nie znam zaklęcia, które skutecznie powstrzymałoby jakąś
    > połowę populacji od zupełnie dziecinnego wymacywania podanych im
    > odbitek (robi to wrażenie, jakby był to po prostu ich jedyny sposób na
    > wchodzenie w kontakt z otaczającą ich rzeczywistością - bez obmacania
    > czują się niewidomi. :)

    W sumie to i tak trzeba się cieszyć, że nie biorą już mechanicznie
    do buzi... :))

    Mariusz [mr.]

  • 29. Data: 2012-12-10 11:02:39
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 7 Gru, 14:35, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:

    > [...]
    d=CL3Dv4WdiLQCFUpd...

    >     Ooo, dzi ki za solidny trop. :)
    >
    >     Ja na razie wymy li em co takiego:http://www.tigerpens.co.uk/acatalog/Edding_T
    1000_Refill_Ink_1000ml_Bo...

    >     Uzna em, e powinno si nada , skoro wodoodporne markery s ca kiem dobre...

    trochę drogo

    >     To jest chyba tylko inna forma marker w wodoodpornych?

    W sumie diabli wiedzą, jaki tusz tam siedzi. Moim zdaniem pisak
    wodoodporny nie musi wcale dobrze trzymać się plastiku, może być
    wodoodporny tylko na papierze (np. standardowy długopis jest
    wodoodporny, a na plastiku nie trzyma się wcale :)

    >    Dor cznego opisu te ostatnie wystarcz , ale mam jeszcze spory zapas
    > nieopisanychodbitekz czas w analogowych - wymy li em przynajmniej
    > odatowa stemplem te, dla kt rych jestem jeszcze w stanie ustali dat
    > zrobienia (adopisania r ka ju nie ta co kiedy - po klawiaturze
    > skacze sama, a przy r cznym pisaniu wi dnie ju przy trzecim s owie... :)

    myślę, że pomysł ze stempelkami jest bardzo dobry, szczególnie przy
    dużej ilości.
    Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - etykietki naklejki - nadrukuj
    sobie na samoprzylepnym papierze, potnij i poprzyklejaj na zdjęcia.
    Dodatkowo masz możliwość na każde zdjęcie co innego przykleić albo
    etykietki w kolorze zrobić...

    >     He, he... :))   Nie musi by a tak niezniszczalny, zreszt -
    > - odbitka te musi jeszcze to prze y (np. nie znosz kwas w).
    > Ciekawe, czy piecz tka d ugo by wytrzyma a k piele w takiej chemii :))

    Sam pisak nie jest chyba bardzo szkodliwy, tylko śmierdzi. Tusz dość
    szybko zasycha (5-10 sek po napisaniu), więc mogła by się pieczątka
    szybko zapchać, ewentualnie tusz mógłby w ogóle być za gęsty...

    >     Ale jeszcze raz dzi ki - problem powoli zaczyna wygl da na rozwi zany... :)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Mariusz   [mr.]

    pozdrawiam Krzysiek

  • 30. Data: 2012-12-10 19:47:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > "krzysieksx" <k...@g...com> wrote:

    [...]
    1000_Refill_Ink_1000ml_Bo...

    > trochę drogo

    Też jestem tym zdziwiony, bo bardziej się opłaca kupować kolejne
    markery, niż w ogóle paprać w ich napełnianie.

    Ja jeszcze rozumiem, że w prlu dostęp do takich dóbr był ściśle
    reglamentowany, ale teraz?

    [...]
    > Moim zdaniem pisak wodoodporny nie musi wcale dobrze trzymać się
    > plastiku, może być wodoodporny tylko na papierze (np. standardowy
    > długopis jest wodoodporny, a na plastiku nie trzyma się wcale :)

    No właśnie ten długopis jest przyczyną mojej obecnej
    zapobiegliwości - mam przez niego uraz, bo w czasach, gdy odbitki były
    na zwykłym, uczciwym papierze (a ja miałem niewiele lat :) , to
    spokojnie opisywałem je tym, co było pod ręką - najczęściej długopisem.
    I kiedy nastała epoka odbitek plastikowych, to działałem tak samo, tylko
    dłużej czekałem na doschnięcie tuszu. I dopiero poniewczasie zauważyłem,
    że lezące na kupce zaczęły się smarować "po obrazku".
    Stąd teraz moja może trochę nadwrażliwa reakcja (za co przepraszam),
    gdy ktoś z miną znawcy proponuje najprostszy tusz z papierniczego. ;)
    (a który z niektórych gładkich powierzchni, w postaci czarnego
    brudzącego proszku, można zetrzeć palcem prawie "do czystości". :))

    [...]
> [...]
    > sobie na samoprzylepnym papierze, potnij i poprzyklejaj na zdjęcia.
    > Dodatkowo masz możliwość na każde zdjęcie co innego przykleić albo

    O, nie pomyślałem... :) Pewnie najlepiej, żeby naklejki były dość
    cienkie, bo inaczej mogą haczyć i dawać t.p. efekty.

    [...]
    > Sam pisak nie jest chyba bardzo szkodliwy, tylko śmierdzi. Tusz dość
    > szybko zasycha (5-10 sek po napisaniu), więc mogła by się pieczątka
    > szybko zapchać, ewentualnie tusz mógłby w ogóle być za gęsty...

    No na przykład na poleconej stronie sami podają, że np. nie nadaje
    się do typowych pieczątek polimerowych (ja uznaję, że jak potrzeba, to
    można, ;) tylko lepiej umyć po użyciu, a nie przechowywać w pojemniku
    z tuszem).

    Jeszcze raz dzięki za podzielenie się szczegółami.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]