  • 61. Data: 2011-10-09 20:23:27
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 20:21, megrims pisze:

    > 1. kierowca w kierownicy
    > 2. kierowca na jaja ;)
    > 3. pasażer (to wyjebało szybę)
    > 4. lewa kurtyna
    > 5. fotel lewy przód
    > 6. kanapa lewa tył
    > no i napinacze się pozwijały

    A napinacz pasażera też?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 62. Data: 2011-10-09 20:27:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 20:18, DoQ wrote:
    > A kto pisał o programistach, porównując pukanie w amortyzator z pukaniem
    > w sterownik z akcelerometrem?

    Ja. Podtrzymuje co mówiłem. Pukanie młotkiem w cokolwiek nie powinno
    wypierdzielać poduszek. Choćby dlatego że czujników jest/powinno być
    kilka. W różnych miejscach. Nic o nie umieszczniu w tunelu nie pisałem.

    > Do Ciebie, a kogo?

    Czyli twierdziłem gdzieś że powinni? Massage id poproszę.

  • 63. Data: 2011-10-09 20:27:45
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-09 20:23, DoQ pisze:

    > A napinacz pasażera też?
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Tego nie wiem, ale z tego co mówili w ASO, to tak.
    Nie wiem dlaczego pasażer wyjechał. Tam nic nie było.

    Ostatnio oglądałem CL600 po dachówce. Miał tylko jedną poduszkę
    w kierownicy wyjechaną i napinacz kierowcy. Reszta cała.
    Jak 12 lat temu zasnąłem w Omedze, to obie z przodu poszły
    i oba napinacze. Ale w oplu wysuwają się takie żółte dynksy
    więc nie można mieć wątpliwości. W MB to jakoś inaczej jest.

    A z tą Mazdą, to miejmy nadzieje, że to tylko jeden przypadek.
    Bo jak by się to miało powtarzać, to niedobrze.

  • 64. Data: 2011-10-09 20:38:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 20:27, megrims pisze:

    > A z tą Mazdą, to miejmy nadzieje, że to tylko jeden przypadek.
    > Bo jak by się to miało powtarzać, to niedobrze.

    I na tym jednym przypadku pewnie się skończy :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 65. Data: 2011-10-09 20:41:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Tu się akurat nie zgodzę.

    Nie?

    > Firmware nie jest opensource.

    I całe szczęście. Nie zmienia to faktu, że w tym oprogramowaniu
    nie ma niczego tajemniczego.

    > Było by miło
    > gdyby systemy od których zależy zycie miały prawnie przymus
    > udostępniania kodu do wglądu.

    LOL - niektórym to FSF itd. zrobiło wodę z mózgu.

  • 66. Data: 2011-10-09 20:44:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-09 20:41, Artur Maśląg wrote:
    > I całe szczęście. Nie zmienia to faktu, że w tym oprogramowaniu
    > nie ma niczego tajemniczego.
    > LOL - niektórym to FSF itd. zrobiło wodę z mózgu.

    Co jest złego w udostepnianiu mechanizmów działania ukladów chroniących
    twoją dupę? Czy ktoś tu pisze o ich poprawianiu przez pryszczatych
    nastolatków? Chodzi o to aby w sytuacji typu "zabiło kogoś" sąd mógł
    mieć mozliwość wybrania eksperta *poza* producentem w ktorego interesie
    nie zawsze jest znalezienie przyczyny.

  • 67. Data: 2011-10-09 20:48:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Wybitnie "inteligentny" to byłby programista który nie potrafiłby
    > doróżnić przypierdalania młotkiem w amortyzator od zderzenia. Jesli
    > faktycznie nie potrafi - to wina Mazdy.

    Raz, że mowa była o traktowaniu sterownika, a nie trzepaniu
    młotkiem w amortyzator, a dwa, że takie nap*** może dać bardzo
    podobne sygnały, powodujące w efekcie odpalenie poduszek.
    Jednak gdyby wziąć za dobrą monetę Twoje dywagacje o przyczynach,
    programistach itd. to pewnie by te poduszki co chwilę wywalało
    przy jeździe po polskich drogach.

    > Samochody naprawdę nie są tak delikatne.

    Nie, skąd. Ciekawe czemu w każdej instrukcji serwisowej, która w
    jakiejś części posiada interakcję z systemem poduszek itd. jest
    przedstawiona stosowna procedura, zabezpieczająca przed niepożądanym
    odpaleniem...

  • 68. Data: 2011-10-09 20:50:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Akurat ten system musi być odporny na
    > wszelkie przerabianie, modyfikacje, błędy montażowe i domorosłych
    > elektryków.

    Tu trochę przesadziłeś.
    Jak sobie wyobrażasz jakiekolwiek urządzenie odporne na przerabianie i
    modyfikacje? :)

  • 69. Data: 2011-10-09 20:54:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 20:48:41 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > jakiejś części posiada interakcję z systemem poduszek itd. jest
    > przedstawiona stosowna procedura, zabezpieczająca przed niepożądanym

    Procedura wymiany jakiegokolwiek elementu komputera przewiduje używanie
    opasek antystatycznych, mimo, że od conajmniej 15 lat wszystkie elementy
    mają zabezpieczenia przeciwprzepięciowe i mniej więcej od tego czasu nie
    widziałem ani nie czytałem o elemencie uwalonym w ten sposób.

    A na stroju supermana jest wyraźne ostrzeżenie, że nie umożliwia latania.

    PS. Wspomniana elektryczność statyczna jest przy okazji dobrym wyjaśnieniem
    powyższej procedury. Pechowy przeskok iskry mógłby kogoś zabić. Już samo to
    jest wystarczającym tego uzasadnieniem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 70. Data: 2011-10-09 20:54:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-09 16:16, DoQ pisze:

    > Jakich czujników? Akcelerometr masz w module airbag.

    Mam 3 samochody z poduszkami i wszystkie mają osobne czujniki w
    okolicach pasa przedniego.