  • Data: 2011-10-09 22:39:30
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-09 22:16, Artur Maśląg wrote:
    > Cóż za prymitywna wizja rzeczywistości. By ten chiński producent
    > cokolwiek sprzedał na polskim rynku, to musi niestety spełnić
    > wymagania naszego prawa.

    I prawo to jasno definiuje ze musi udostepnić na żądanie kod źródłowy
    systemów komputerowych samochodu? Czy też może że musi mieć pomarańczowy
    kierunkowskaz?

    > Nawet Airbus musiał udostępnić wgląd
    > do swoich systemów po wypadku(ach) samolotu ich produkcji.

    Faktycznie, ten sam kaliber problemu. Tu złamany nos a tam 300 trupów.

    > Jakie ukrywanie?

    To samo co przed chwilą. Firmware w urzadzeniach za wyjątkiem kilku
    znanych mi przypadków jest zabezpieczane przed odczytem. czy
    zabezpieczenie przed odczytem to jest ukrywanie? Zależy, ale uważam że jest.

    > Do tego jest niezgodny z prawem.

    Którym?

    > LOL - Ty chyba jednak naprawdę myślisz ideami pryszczatych nastolatków.

    Znaczy obalasz to twierdzenie poprzez wyszukaną satyrę czy tak sobie
    piszesz do rzeczy?

    > Serio?

    Tak. Oczywiście zawsze można powiedzieć "masz tu kod, ale szczegółów
    implementacyjnych cpu nie podamy". Więc znowu: zależy.

    > Serio?

    Serio. Kod wypluwany przez kompilatory jest cieżki w analizie.
    Szczególnie przez te współczesne. Co nie oznacza że niemożliwy. Spora
    część firm antywirusowych utrzymuje się na powierzchni tylko dlatego ze
    to potrafi robić zawodowo.

    > Dla człowieka wprost może tak, ale człowiek podobnie potrafi się
    > posługiwać komputerem, a już w szczególności taki, który tego kodu
    > pożąda...

    Odzyskanie tego: http://cryptolib.com/ciphers/skype/

    ... zajeło coś koło 10 lat. Security by obscurity to skuteczna metoda
    okazuje sie.

    > Ha, ha, ha - może mają publikować w C++ czy MASM, być mógł poznać
    > ich algorytmy?

    Niech publikują w czymś czytelnym. Jaki widzisz problem? przecież im też
    zależy na znalezieniu problemu, nie?

    > Ja? Ty pisałeś o kosmitach...

    Ty też skoro zakładasz że *nikt* poza mną nie jest w stanie zrobić
    reverse-engeneering głupiego sterownika poduszek. No więc twierdze że
    potrafi to zrobić pewno z pare tysiecy ludzi. I chyba to tylko kwestia kasy.