  • Data: 2011-10-10 10:57:08
    Temat: Re: Turbo Kamera - Mazda
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Oct 2011, Artur Maśląg wrote:

    > Zainteresowanym? Czemu łaskawie wyciąłeś fragment mojej wypowiedzi, gdzie
    > napisałem, że kod takowy się udostępnia?
    > <cite>
    >
    > Sąd ma zawsze takie możliwości i jak najbardziej takie rzeczy się
    > zdarzają. Tyle, że do tego droga daleka...
    > </cite>

    ...i kończy się czasami znalezieniem "eksperta".
    Szukać w archiwach tego oskarżenia o "naruszenie praw GPL" czy
    przyznajesz że pamiętasz?
    Oczywiście sąd nie ma ani obowiązku ani prawa uznać za prawdę
    orzeczenia "eksperta strony", ale dla równowagi obie strony
    musiałyby mieć możliwość pokazania palcem ekspertowi powołanemu
    przez sąd gdzie głupoty gada :]

    Druga sprawa to ta, że właśnie sam uzasadniłeś, że z okazji
    co najwyżej złamania nosa poszkodowany dostępu *po prostu*
    nie dostanie.
    I to jest właśnie problem o który chodzi.

    > Przyjmij więc, że kod się udostępnia uprawnionym, a nie zainteresowanym.

    Ustalmy że argumentację i regulacje w tym zakresie rozumiem,
    co nie znaczy że "popieram" i że Sebastian nie ma sporego
    kawałka racji.

    > LOL - a ile zapłacili za prawo dostępu do konkurencyjnych rozwiązań

    W tym problem i tu mi się się zgadza.

    > chronionych prawem patentowym i pochodnymi?

    A tu walnąłeś kulą w płot.
    Przecież rozwiązania chronione prawem są *jawne*, i w tym cały myk.
    Utajnienie nie daje ochrony prawnej, za to pozwala ukrywać elementy
    prawem nie chronione - np. w .pl nie są chronione algorytmy.
    Możesz ochronić "górną" warstwę rozwiązania konstrukcyjnego
    (wynalazek), możesz ochronić "dolną" warstwę rozwiązania
    (kod, prawem autorskim), ale algorytmu prawnie nie ochronisz.
    A teraz clou tematu: algorytm może być dobry, ale implementacja
    błędna. A z powodu utajnienia w celu ochrony nie da się sprawdzić
    ani prawidłowości algorytmu, ani (prawidłowości) implementacji.

    > Jakby dobrze zapłacili
    > to pewnie bez kłopotu by to otrzymali.

    ...i w tym problem :>, że niekoniecznie.
    Trzeba by sobie kupić całą firmę ;)

    pzdr, Gotfryd