  • Data: 2022-10-12 03:02:27
    Temat: Re: Turbina wiatrowa ~2kW 3f 230V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Brzmi fajnie ale turbiny hałasują. W dzień można olać ale czy pośpisz w
    > nocy?

    Wiatru w Polsce jest 30% w skali roku w sensie skutecznego... Turbiny w
    sumie nie hałasują aż tak bardzo ale niektórzy, nawet głusi je słyszą...
    kiedy są w zasięgu wzroku. Najciekawsze jest to, że tacy sami w mieście
    (gdzie jest największe skupisko ludzi) nie słyszą, beztłumikowców,
    tramwajów, pociągów, skuterów, samolotów, szumu miejskiego ale ci sami
    słyszą wiatrak w odległości kilometra.

    Podobnie jak w tym dowcipie o BTS.

    "W pewnej zapadłej wiosce postawiono maszt telefonii komórkowej. Niemal
    od razu zaczęły napływać skargi - a to kury się nie niosą, a to krowy
    mleka nie dają, migreny, wzrost liczby samobójstw itd.
    Dyrektor sieci komórkowej napisał jedno krótkie pismo do sołtysa:
    "Te wszystkie plagi to pikuś. Pomyślcie, co będzie, jak ten maszt włączymy!"
    https://potworek.com/dowcipy/pokaz/w-pewnej-zapadlej
    -wiosce"

    BTW mam na działce mały wiatrak DIY, VAWT, bezgłośny/obecnie 2kW po
    zmianach. Sąsiedzi ze skóry wychodzili, żeby go usłyszeć i donieść.
    Nichuja, jest bezgłośny/taka konstrukcja :] Jeśli jest silny wiatr to
    drzewa powodują większy hałas niż ten wiatrak...więc nici z pomiaru
    hałasu :) Mogę linka podać jak wiało 50km/h i sobie posłuchaj, kiedy
    usłyszysz wiatrak :D

    https://youtu.be/8IkB8_0Ctow

    --
    LordBluzg(R)??