  • Data: 2022-10-12 00:46:08
    Temat: Re: Turbina wiatrowa ~2kW 3f 230V
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.10.2022 o 16:58, M M pisze:

    > Wiatr hula i sam z siebie hałasuje (między domami moim i sąsiada jest odstęp 6m,
    tworzy się "tunel" i w domu słychać jak gwiżdże), czy turbina może być dużo
    głośniejsza?
    > Te turbiny co były na all... były poziome, pionowe pewnie cichsze ale z tego co
    widzę dużo droższe.

    Sam zrób.

    > Z tego co czytam to moc rośnie mniej więcej proporcjonalna do 3 potęgi prędkości
    wiatru, obroty czyli również napięcie wprost proporcjonalne, a moc obciążenia
    rezystancyjnego rośnie z kwadratem.
    > Rezystancja obciążenia powinna być więc odwrotnie proporcjonalna do napięcia, ale
    można by to aproksymować skokowo: start bez obciążenia, mały wiatr - grzałki w
    gwiazdę, duży - w trójkąt.
    > Ale typowo dostępne oferty generatorów są na 48V - czy to chodzi o to, że dla
    wyższych napięć (niebezpiecznych) są jakieś obostrzenia i problem z uzyskaniem CE,
    dlatego już ich nie ma?

    Na początek kup anemometr i zmierz siłę wiatru. Najlepiej to jakąś
    stację pogodową z logami. Potem dobieraj wiatrak i jego moc do siły
    wiatru jaki masz. Może się okazać że wieje na 100W i cały misterny plan
    wpizdu :]

    Co do generatorów to na dzień dzisiejszy nie rozumiem tego aspektu w
    zakresie napięcia. Od groma jest przetwornic STEP UP (sam takie używam)
    przy wiatraku i z napięcia 3V robią mi 24V albo więcej.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>