  • Data: 2009-01-13 15:42:34
    Temat: Re: Tuner LaedTek - TV4 bez dźwięku ?
    Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Przy przejściu przed laty z SECAM na PAL fonię zostawiono niekonsekwentnie
    > na podnośnej 6,5 MHz (przy standardzie 5,5 MHz). Dźwięk w NICAM-ie nadawany
    > jest już po bożemu. Bill w sterownikach od DX-a w tabeli standardów nie ma
    > takiego ustawienia - stąd kłopoty. Z tego co wiem Rumunia jeszcze parę lat
    > temu nie miała stereo a dźwięk mono był nadawany ja u nas. Pewnie teraz
    > wszedł u nich NICAM i w kolejnej poprawce do DX-a to uwzględniono. Jak
    > pisałem użyj innego oprogramowania. Z tych co znam żadne nie korzysta z
    > tabeli DX-a (oprócz ChrisTV).

    Nie znam się na tym, ale co może mieć DX do dźwięku w tunerze? Dźwięk wydaje się
    być kwestią czysto sprzętową. No chyba że tuner tylko odbiera sygnał a
    software go obrabia, dekoduje. Ale to dalej jest coś nie tak, nawet jeśli jest
    już miejsce w tabeli 6,5 Mhz ponieważ tuner nie ma poprawnego dźwięku NICAM, a
    ma cały czas mono. Cz tutaj odgrywa rolę tabela w DX ?

    Jak to jest, że softwere odwołuje się do jakiegoś miejsca w tabeli DX, którego
    nie ma i nie jest generowany komunikat błędu ?

    > zrobisz a przy odtwarzaniu to to już robi karta grafiki. Nic (jak na razie)
    > nie jest zabezpieczone.

    A dobry jest obraz na kompie z takiego tunera ? Masz jakieś zrzuty ekranowe,
    albo małą próbkę nagrania DVD ?