  • Data: 2009-01-13 14:24:39
    Temat: Re: Tuner LaedTek - TV4 bez dźwięku ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 12:51:23 +0100, Piotrek Krzystek napisał(a):

    > Rodzaj dzwięku mono stero itd wybiera się na "pilocie" Ale to nie pomaga. A jaki
    > to jest polski standard przesyłania programów mono ? Na Rumuni nie poszło.
    > Przeszedłem wszystkie europejskie kraje i nic.

    Niefortunnie przy zmianie systemu SECAM na PAL pozostawiono fonię na 6,5
    MHz zamiast przyjąć europejski standard 5,5 MHz. Potem doszedł NICAM (ten
    już po bożemu). Wiadomości o zmianach systemu w Polsce docierają do Redmond
    z dużym opóźnieniem i mocno niekompletne ;). W rezultacie według bibliotek
    DX do wersji 7 (w końcu nie tak dawno) w Polsce królował SECAM. Potem do
    wersji 9b był PAL z fonią wyłącznie mono (6,5 MHz), a od 9c PAL z NICAM-em
    + fonia analogowa mono na 5,5 MHz (czyli standard europejski). Tą metodą
    wszystkie programy do TV bazujące na bibliotekach od Billa idą w maliny.
    Rumunia (przynajmniej według MS) do niedawna miała to co Polska według DX9.
    Pewnie jakaś kolejna poprawka to zmieniła. Jedynym wyjściem jest ręczne
    grzebanie kstvtune.ax. Niestety. Nie ma możliwości ustawienia fonii NICAM +
    6,5, MHz. Można jedynie ustawić na sztywno mono. Ta metoda ma dodatkową
    wadę, że każda poprawka do DX (dosyć częsta) przywróci standard. Innym
    wyjściem jest zastosowanie oprogramowania innych producentów.

    > A coś się zmieniło w zasięgu? Początkowo miało to być 14 km od Krzemionek za
    > daleko jestem na odbiór. Który w HD ? Można przeskalowywać bez utraty danych,
    > dźwięk jest stereo, można zgrywać strumień mpeg odrazu to znaczy bez
    > dekodowania, czy znowu zabezpieczone? A tuner mogeę oddać, jest zakupiony w
    > internecie i jest niezgodny ze spefyfikacją, więc go mogę zwrócić.

    Nie nie zmieniło się. Słyszałem pogłoski, że od przyszłego roku mają
    nadawać z Chorągwicy i z większą mocą. W HD jest testowy program TVPHD. Nic
    ciekawego. Co rozumiesz przez przeskalowanie? Przy zapisie leci strumień
    mpg4 bez żadnego zabezpieczenia.