  • 1. Data: 2009-05-21 10:01:15
    Temat: Trzymajcie kciuki
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Chwilowo nie mogę robić zdjęć, bo mi się matryca zanieczyściła, więc się
    udzielam na grupie.
    Po weekendzie nad morzem było tak:

    http://img36.imageshack.us/img36/7247/30866872.jpg

    Więc kupiłem tani zestaw do czyszczenia w firmie zaczynającej się na Fotojok..
    Zestaw do obiektywów. Na swoje nieszczęście przeczyściłem nim matrycę, "bo to
    tylko trzy pyłki"... Efekt powstał taki:

    http://img36.imageshack.us/img36/6991/46059681.jpg

    Można traktować te przykłady jako przestrogę.
    Teraz mam nadzieję, że nic nie wlazło pod filtr matrycy. Przeczytawszy kilka
    poradników w internecie dotyczących czyszczenia matrycy, zabieram się za
    czyszczenie za pomocą w miarę profesjonalnego zestawu do matryc (tak,
    dzwoniłem do serwisu Sony w moim mieście, ale powiedzieli, że mogę aparat
    przynieść, za przyjęcie do serwisu i "analizę" zażyczą sobie 110zł, a potem
    prześlą do czyszczenia do Poznania, które potrwa około 2 tygodni... więc
    kupiłem ten zestaw do czyszczenia).

    Trzymajcie kciuki, bo jak się nie uda, będę miał dużo czasu, żeby "siedzieć na
    grupie" i wpisywać kolejne posty. Mam już tematy:

    1. 15 powodów, dla których Sony A300 jest lepsze od Nikona D40 i D60
    2. 17 argumentów, dlaczego Sony A300 jest lepsze od Canona 50d i zaolejonego 1d
    3. 22 powody, dla których olej w lustrzankach Sony jest lepszy od stosowanego
    w lustrzankach Pentaxa, Nikona o Canonie nie wspominając
    4. Jeszcze kilka tematów mi chodzi po głowie :-D

    Pozdrówka
    Maciej

  • 2. Data: 2009-05-21 10:04:50
    Temat: Re: Trzymajcie kciuki
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Matt " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Można traktować te przykłady jako przestrogę.

    tak bedzie: hasla dla wyszukiwarki jak czyscic matryce / jak nie czyscic
    matrycy :]

    a swoja droga, nie probowales tego zdmuchnac gruszka czy inna lewatywa ?
    rozumiem, ze syf powstal po mechanicznym czyszczeniu - tzn. dotykowym, w
    postaci jakiegos pedzelka ?

    p, zul

  • 3. Data: 2009-05-21 10:12:49
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    085 <z...@g...pl> napisał(a):
    > a swoja droga, nie probowales tego zdmuchnac gruszka czy inna lewatywa ?
    > rozumiem, ze syf powstal po mechanicznym czyszczeniu - tzn. dotykowym, w
    > postaci jakiegos pedzelka ?
    >
    > p, zul

    Próbowałem zdmuchnąć, te co były nie zniknęły. Pojawiło się za to kilka
    dodatkowych włosków. Nadmienię, że zestaw był naprawdę tani, chyba 10 zł
    kosztował, a zawierał gruszkę z nasadką w postaci pędzelka, szmatkę i
    nieszczęsne bibułki "niestrzępiące", całość za chyba 10 zł.

    Więc jak się pojawiły te włoski, to wziąłem patyczek higieniczny, nawinąłem na
    niego bibułkę "niestrzępiącą" z zestawu i próbowałem te włoski zebrać. No ale
    ta niestrzępiąca bibułka dopiero narobiła bałaganu. Po pierwsze ona jest
    niestrzępiąca tylko z nazwy. Po drugie - jak widać na zdjęciach. Część z tych
    pyłków jest niewidoczna gołym okiem nawet w silnym świetle. Także uwaga:
    czyszczenie matrycy to nie jest taka prosta sprawa. Jak ktoś się nie przekonał
    na własnej skórze (tzn. matrycy), to niech zobaczy zdjęcia w poprzednim
    poście. Kupiłem zestaw do czyszczenia i zamieszczę zdjęcia, jak mi się uda ten
    badziew usunąć, a jak nie - pozostaje jednak serwis.

    Maciej

  • 4. Data: 2009-05-21 10:40:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 21 May 2009 10:12:49 +0000 (UTC), "Matt "
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    Masz może takie żółte karteczki samoprzylepne lub takie przeźroczyste
    zakładki do książek? Jak tak to wpierw przylep i odlep taką karteczkę
    na lustrze i się upewnij że nie zostaje klej. Jak próba się uda -
    przyklej taką karteczkę na matrycę i oderwij - sporo tego brudu
    przylepi się do kleju.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 5. Data: 2009-05-21 10:43:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Matt pisze:
> [...]
    > Zestaw do obiektywów. Na swoje nieszczęście przeczyściłem nim matrycę, "bo to
    > tylko trzy pyłki"... Efekt powstał taki:

    No i co? Pozbyłeś się obu plamek, nie? A że przy okazji wprowadziłeś
    ekstra pyłków, to może też twoja wina (robiłeś to w zapylonym otoczeniu
    - dużo kurzu domowego).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-21 10:59:50
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > na lustrze i się upewnij że nie zostaje klej. Jak próba się uda -
    > przyklej taką karteczkę na matrycę i oderwij - sporo tego brudu

    Dzięki za radę.

    Dodam jeszcze jedno:

    Postępowałem według instrukcji i po skończeniu czyszczenia tym tanim zestawem
    założyłem obiektyw i wyłączyłem aparat. To był mój błąd, bo użyłem obiektywu,
    który też był nad morzem i jak się okazało było w nim sporo pyłków. Po
    założeniu go na bagnet i wyłączeniu aparatu sporo tych pyłków spadło
    (przynajmniej tak mi się wydaje), na odsłoniętą matrycę, bo przy wyłączeniu
    aparatu on się jakby zatrząsł, tak jak zwykle przy wyłączaniu, a w trybie
    czyszczenia matrycy jest ona odsłonięta.

    Maciej

  • 7. Data: 2009-05-21 11:24:35
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 21 maj (czwartek), gdy o godz. 12:01 *Matt* napisał(a):

    > Trzymajcie kciuki, bo jak się nie uda, będę miał dużo czasu, żeby "siedzieć na
    > grupie" i wpisywać kolejne posty. Mam już tematy:

    Miałem podobny problem. Kilka pyłków, malutka gruszka z pędzelkiem i
    ostatecznie więcej pyłków. Pomogły mi takie szpatułki (na końcu mają jakąś
    tkaninę) z Allegro. Jedna mokra druga sucha. Nie chcę reklamowac komuś
    aukcji, pewnie znajdziesz ;).

    --
    Krasnal...

  • 8. Data: 2009-05-21 11:29:44
    Temat: Wyniki czyszczenia na mokro
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Jest moim zdaniem już dobrze, ale czy lepiej, niż było przed feralnym
    początkowym czyszczeniem, to zostawiam każdemu do własnej oceny:

    http://img32.imageshack.us/img32/5681/53193324.jpg

    Maciej

  • 9. Data: 2009-05-21 11:45:18
    Od: j...@g...pl

    On 21 Maj, 12:01, "Matt " <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w lustrzankach Pentaxa, Nikona o Canonie nie wspominając
    > 4. Jeszcze kilka tematów mi chodzi po głowie :-D

    Jeden powód dla którego nie warto kupować Sony A300:
    - nie działający system czyszczenia matrycy ...

  • 10. Data: 2009-05-21 11:52:00
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 21 May 2009 10:01:15 +0000 (UTC), Matt napisał(a):

> [...]
    > Zestaw do obiektywów. Na swoje nieszczęście przeczyściłem nim matrycę, "bo to
    > tylko trzy pyłki"... Efekt powstał taki:

    Skoro frycowe już opłaciłeś, to teraz zainwestuj w porządną gruszkę, idź
    w jakieś mało zapylone miejsce, aparat dziurą w dół i dmuchaj - powinny
    pozostać tylko te najupierdliwsze syfki, które możesz zdjąć czymś
    sprawdzonym przez ludzi (choćby wspomniany w innym wątku SensorKlear lub
    specjalne szpatułki).

    SensorKlear mi wystarcza - przez 1.5roku użyłem ze trzy razy (jakoś
    przeszła mi wrażliwość na drobne skazy). Raz czyszczenie poszło gładko,
    ale było też i tak, że gładzić i dmuchać musiałem dosyć długo, bo nie
    wiadomo skąd pojawiały się co rusz to nowe plamki (prawdopodobnie
    niedokładnie obczyszczony pen).

    Kierowanie w takich sprawach do serwisu to IMO polowanie na łosie
    (chyba, że właściciel ma dwie lewe lub stracił czucie po godzinach
    pakowania na siłce ;) ).

    --
    Pozdr.
    Grzegorz