  • Data: 2014-01-07 21:24:50
    Temat: Re: Trzy nowe formaty! ;)
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-07 20:27, Marek Dyjor pisze:

    > niestety ale to ty piszesz bzdury... polecam sobie sprawdzić budowę oka
    > i gdzie są jakie rodzaje receptorów.
    >

    > praktycznie tylko w centrum siatkówki posiadamy zdolność do ostrego
    > widzenia im dalej od centrum tym mniej receptorów odpowiedzialnych za
    > ostre widzenie szczegółów.
    >
    > "Wyżej wymienioną naczyniówkę pokrywa siatkówka, zajmująca 2/3
    > powierzchni gałki ocznej. W niej znajdują się ogromne ilości komórek
    > nerwowych, a za nimi kolejne rzesze komórek fotoreceptorowych (pręciki
    > liczniejsze na peryferiach siatkówki i czopki skupione w niewielkim
> [...]

    Nie tnę, bo napisałeś samą prawdę.
    Wystarczy w googla wpisać "ostrość pola widzenia"
    i w grafikach wynikowych dostaniemy wykresy ostrości siatkówki.
    Wystarczy odsiać plewy.
    Gdyby oko widziało ostro w całym polu widzenia,
    nie byłoby potrzebne poruszanie oczami np. w trakcie pisania
    lub czytania. Idiotyczne, nie? Dlaczego wodzimy wzrokiem
    za palcami po klawiaturze (pomijam bezwzrokowe pisanie),
    i za literami na monitorze czy papierze?
    Zewnętrzne obszary siatkówki są zorientowane na wykrywanie ruchu,
    chodzi o pierwotne bezpieczeństwo. Jeśli ktoś, coś zbliża się do nas
    z boku, od tyłu, to może mieć niecne zamiary. To część naszej zwierzęcości.

    PS. W pracy denerwuje mnie kolega, który ma zwyczaj czytania umów
    przechadzając się po pokoju. Przechadza się w mojej strefie postrzegania
    ruchu, gdy koncentruję się na obrazie monitora. Wrr całkowicie mnie
    rozprasza ;)
    JD