-
Data: 2010-04-29 19:58:44
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ](męczę temat radarów mikrofalowych, nie mowie o innych technikach
pomiarowych typu lasery lub analiza obrazu).
Bydlę wrote:
>> Z jakiej przyczyny wzieła się koncepcja, że jeśli na zdjęciu jest
>> jeden samochód to wiązka mikrofal obejmowała dokładnie jeden samochód ?
> Stąd, że jeśli na zdjęciu był jeden obiekt, to zakładało się, że na
> zdjęciu jest jeden obiekt.
I zdjęcie jest podstawa wyliczenia prędkości czy mikrofale?
> radar wysyła wiązkę, coś ją odbija, sygnał wraca.
> komputer liczy i analizuje, który obiekt odbił mierzony sygnał - ten na
> lewym pasie? prawym? środkowym?
Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odróżniają w sensie
potrafią wskazać który pik w widmie po wyjściu z diody detekcyjnej jest
od którego pojazdu? Dla utrudnienia mają karoserie z różnych materiałów
(więc pomiar siły sygnału nie ma sensu). Oczywiście to pytanie poza
konkursem bo ja pytalem o pewnośc ze jeden samochód w kadrze oznacza
jedno również dla mikrofal. Ale z chęcią posłucham odpowiedzi.
> tak? zdjęcie z oznaczeniem obiektu przesyłamy dalej
Interesuje mnie konkretnie kto i na jakiej podstawie oznacza obiekty na
zdjęciu. I czy aby na pewno fotoradar z przeciętnej polskiej drogi w
ogóle robi jakieś "oznaczanie".
> to stare prawo fizyczne, które mówi, że jeśli czegoś nie ma w kadrze, to
> temu czemuś nie robimy zdjęcia.
Hmm to technika tak poszła do przodu że aparat fotograficzny mierzy
prędkość? Czy może mikrofale których zakres pomiarowy może obejmowac
nieco wiekszą/mniejszą objętość przed kamera niż optyka?
> jeśli radar nie potrafi wskazać obiektu na takim zdjęciu, to odrzuca się
> takie zdjęcie.
Nie. Mnie interesuje cos innego. Widać jeden samochód. Jaką masz
pewnośc, że odczyt prędkości pochodzi wlasnie z niego a nie z samochodu
ktory nie mieści się w kadrze, ale łapie się jeszcze w wiązkę mikrofal.
3mm poza kadrem.
> dlaczego?
> bo nie sposób wskazać winnego, i wtedy stosuje się zasadę nieobciążania
> winą niewinnych (tłumaczenia wątpliwości na korzyść podejrzanego).
Mówisz o przypadku odwrotnym niż to co ja próbuje zrozumieć. Jaka jest
podstawa fizyczna że jeśli widać tylko jeden pojaz na zadjęciu to wiązka
mikrofal odbijala się _właśnie_ od niego a nie od tego 3mm poza kadrem?
> jeśli na zdjęciu jest jeden obiekt, to zakłada się, że na zdjęciu jest
> jeden obiekt i to on wyzwolił procedurę wykonania zdjęcia.
> tak zbudowane są te urządzenia.
Jeśli urzadzenie mikrofalami bada prądkośc a zdjęcia robi
promieniowaniem widzialnym, to ja przepraszam, ale mozna to poddać w
wąpliwość. Choćby ze względu na inne paramtery zbierzności wiązki i inne
"elementy krajobrazu" które odbijają mikrofale dając echo poza "stożkiem
optycznym" włącznie z sąsiednia jezdnią.
> (tak odpisuję trochę ze strachem, bo treść pytań sugeruje, że odpowiedzi
> mogą w próżnię trafić...)
Trafiły na elektronika, fizyka i informatyka w jednym. W dodatku takiego
co to kiedyś radar mikrofalowy zrobił sobie ręcznie (tak, działa do
dzisiaj). Takiego z gatunku zadawania upierdliwych pytań na ktore
odpowiedzi są tylko pozornie oczywiste.
Po prostu zakładam, że osoba tworząca przepisy nie zajmowała się
pierdołami fizycznymi tylko przyjeła tumanistyczną definicje: widać
jeden, zarejestrowano prędość tylko od niego "na chlopski rozum".
PS. Zadałem kiedyś pytanie kolesiowi z drogówki (jeszcze jako student)
czy jest pewien że fotoradar wycelowany prosto w metalowy bilboard
trafia w samochody z tej jezdni co chce (foto na stojaku). Odpowiedzi
nie bylo. Nic dziwnego, głupie pytanie zadałem. A proba oceny kąta
padania mikrofal na bilboard nie miała sensu w starciu z władzą. Ważne
że cykał jakieś zdjęcia.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.04.10 20:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 29.04.10 20:08 Eneuel Leszek Ciszewski
- 29.04.10 20:22 Grzegorz Krukowski
- 29.04.10 20:37 Sebastian Biały
- 29.04.10 20:44 Adam Płaszczyca
- 29.04.10 20:51 Grzegorz Krukowski
- 29.04.10 21:06 Uncle Pete
- 29.04.10 21:08 Uncle Pete
- 29.04.10 21:10 Uncle Pete
- 29.04.10 21:12 Sebastian Biały
- 29.04.10 21:14 Grzegorz Krukowski
- 29.04.10 21:15 Uncle Pete
- 29.04.10 21:33 Sebastian Biały
- 29.04.10 21:35 Grzegorz Krukowski
- 29.04.10 21:36 Grzegorz Krukowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=