eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzy błyski
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 31. Data: 2010-04-29 21:14:50
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 29 Apr 2010 20:51:47 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >On Thu, 29 Apr 2010 20:37:18 +0200, Sebastian Biały
    ><h...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >>Grzegorz Krukowski wrote:
    >>> Moment, weźmy radar na słupie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
    >>> kątem na drogę i już z tego powodu samochody są rozgęszczone (patrzy
    >>> na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie może mieć np. X
    >>> niezależnych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
    >>> aby patrzyły wyłącznie na b. wąski wycinek drogi.
    >>
    >>Mikrofale ogólnie da się skupiać. Ale specyfika samych mikrofal powoduje
    >>że ma to inną jakość niż optyka. I w dodatku odbija się od innych
    >>elementów niż optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddać w wątpliwośc
    >>czy obiekt generujący odpowiedź jest na pewno w kadrze.
    >
    >Zgodzisz się chyba jednak, że zawężając kąt widzenia anteny zwiększasz
    >prawdopodobieństwo oceny?
    >
    >
    >>
    >>> Druga rzecz. Podejrzewam, że radary ręczne mają też swego rodzaju
    >>> zabezpieczenie, że impulsy powracające za wcześnie (= za blisko) czy
    >>> za późno (=za daleko) nie są brane w ogóle pod uwagę.
    >>
    >>Radary dzialaly (i pewnie dalej działają) na zasadzie zjawiska Dopplera.
    >>Nie są w stanie okreslić w jakiej odległości jest poruszający się
    >>obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczać co najwyżej widmo sygnału
    >>okreslając ile jest różnych prędkości w sygnale zwrotnym. Niewiele
    >>więcej. Emutują sygnał ciągły i odpowiedź z mieszacza jest ciągła.
    >
    >
    >Jeżeli radar nadaje w ,,paczkach'' to
    >(1) na podstawie czasu powrotu paczek w przybliżeniu określimy
    >odległość.
    >(2) na podstawie analizy widma danej paczki określają prędkość.

    Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
    jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
    krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
    --
    Grzegorz Krukowski


  • 32. Data: 2010-04-29 21:15:18
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Redukcja czerwonych oczu? ;-)

    No właśnie pierwsze co mi przyszło do głowy :))

    Piotr


  • 33. Data: 2010-04-29 21:33:21
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
    > jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
    > krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.

    Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym
    (fragment teoretycznego wodolejstwa) mającego z radarami 0 wspólnego.
    Może chodzi o inną stronę?


  • 34. Data: 2010-04-29 21:35:01
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 29 Apr 2010 21:33:21 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Grzegorz Krukowski wrote:
    >> Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
    >> jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
    >> krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
    >
    >Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym
    >(fragment teoretycznego wodolejstwa) mającego z radarami 0 wspólnego.
    >Może chodzi o inną stronę?
    To wedle tej numeracji 9.
    --
    Grzegorz Krukowski


  • 35. Data: 2010-04-29 21:36:13
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 29 Apr 2010 21:35:01 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >To wedle tej numeracji 9.
    Punkt 3.1.4
    --
    Grzegorz Krukowski


  • 36. Data: 2010-04-29 21:50:24
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Uncle Pete pisze:
    >> lewy profil, prawy profil i en face...
    >
    > Aaaa... a myślałem, że pierwszy to był przedbłysk dla redukcji
    > "czerwonych oczy" ))))

    Prędkość, komórka w łapie i niezapięte pasy. Kumulacja znaczy się, jak
    dziś w Lotto. ;)


    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 37. Data: 2010-04-29 21:58:19
    Temat: Re: Trzy b?yski
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    >>To wedle tej numeracji 9.
    > Punkt 3.1.4

    Tak widze. Szkoda że nie ma danych o geometrii pomiaru poza
    enigmantycznym Target Size = 2 m2.


  • 38. Data: 2010-04-29 23:47:16
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
    > poniżej 10 km/h? Byłby to zresztą mój pierwszy raz :)

    A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 39. Data: 2010-04-30 00:37:09
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-29 19:58, Sebastian Biały pisze:
    > Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
    > odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odróżniają w sensie
    > potrafią wskazać który pik w widmie po wyjściu z diody detekcyjnej jest
    > od którego pojazdu? Dla utrudnienia mają karoserie z różnych materiałów
    > (więc pomiar siły sygnału nie ma sensu). Oczywiście to pytanie poza
    > konkursem bo ja pytalem o pewnośc ze jeden samochód w kadrze oznacza
    > jedno również dla mikrofal. Ale z chęcią posłucham odpowiedzi.
    A jesteś pewien że ten radar mikrofalowy działa na zasadzie pomiaru
    różnicy czasów powrotu sygnału (paczki sygnałów) wysłanych w czasie T i
    T+t, i detekcja powrotu jest detekcją "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_
    mi się że to radar doplerowski, który daje sygnał ciagły (lub sygnał
    ciągły w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca
    (przesunięcia odbieranej częstotliwości od częstotliwości nadawanej).
    Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygnału wyłowić jeden, dwa albo
    więcej obiektów, typu "coś się zbliża z predkością V1, drugie coś z V2
    coś się oddala z V3" bo to będą tylko kolejne prążki w widmie fft
    odpowiednio proporcjonalnie do prędkości przesunięte (a ich ampituda
    wtedy nie jest istotna). Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 było
    na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiś tam pogląd na sytuację w eterze
    może dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strzał, oprócz delikwenta
    nic się nie porusza w pobliżu")

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 40. Data: 2010-04-30 07:18:13
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisał(a):
    >
    >> Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
    >> poniżej 10 km/h? Byłby to zresztą mój pierwszy raz :)
    >
    > A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...

    6-10 km/h jest karane jednym punktem, mandat OIDP 50-100 zł, tylko
    rzadko miśkom chce się zatrzymywać takich "zwyrodnialców" :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: