-
31. Data: 2010-04-29 21:14:50
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
On Thu, 29 Apr 2010 20:51:47 +0200, Grzegorz Krukowski
<r...@o...pl> wrote:
>On Thu, 29 Apr 2010 20:37:18 +0200, Sebastian Biały
><h...@p...onet.pl> wrote:
>
>>Grzegorz Krukowski wrote:
>>> Moment, weźmy radar na słupie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
>>> kątem na drogę i już z tego powodu samochody są rozgęszczone (patrzy
>>> na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie może mieć np. X
>>> niezależnych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
>>> aby patrzyły wyłącznie na b. wąski wycinek drogi.
>>
>>Mikrofale ogólnie da się skupiać. Ale specyfika samych mikrofal powoduje
>>że ma to inną jakość niż optyka. I w dodatku odbija się od innych
>>elementów niż optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddać w wątpliwośc
>>czy obiekt generujący odpowiedź jest na pewno w kadrze.
>
>Zgodzisz się chyba jednak, że zawężając kąt widzenia anteny zwiększasz
>prawdopodobieństwo oceny?
>
>
>>
>>> Druga rzecz. Podejrzewam, że radary ręczne mają też swego rodzaju
>>> zabezpieczenie, że impulsy powracające za wcześnie (= za blisko) czy
>>> za późno (=za daleko) nie są brane w ogóle pod uwagę.
>>
>>Radary dzialaly (i pewnie dalej działają) na zasadzie zjawiska Dopplera.
>>Nie są w stanie okreslić w jakiej odległości jest poruszający się
>>obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczać co najwyżej widmo sygnału
>>okreslając ile jest różnych prędkości w sygnale zwrotnym. Niewiele
>>więcej. Emutują sygnał ciągły i odpowiedź z mieszacza jest ciągła.
>
>
>Jeżeli radar nadaje w ,,paczkach'' to
>(1) na podstawie czasu powrotu paczek w przybliżeniu określimy
>odległość.
>(2) na podstawie analizy widma danej paczki określają prędkość.
Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
--
Grzegorz Krukowski
-
32. Data: 2010-04-29 21:15:18
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>
> Redukcja czerwonych oczu? ;-)
No właśnie pierwsze co mi przyszło do głowy :))
Piotr
-
33. Data: 2010-04-29 21:33:21
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Grzegorz Krukowski wrote:
> Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
> jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
> krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym
(fragment teoretycznego wodolejstwa) mającego z radarami 0 wspólnego.
Może chodzi o inną stronę?
-
34. Data: 2010-04-29 21:35:01
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
On Thu, 29 Apr 2010 21:33:21 +0200, Sebastian Biały
<h...@p...onet.pl> wrote:
>Grzegorz Krukowski wrote:
>> Zresztą, aby to uwiarygodnić, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
>> jak sprawdzać radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
>> krótki opis zasady działania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
>
>Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym
>(fragment teoretycznego wodolejstwa) mającego z radarami 0 wspólnego.
>Może chodzi o inną stronę?
To wedle tej numeracji 9.
--
Grzegorz Krukowski
-
35. Data: 2010-04-29 21:36:13
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
On Thu, 29 Apr 2010 21:35:01 +0200, Grzegorz Krukowski
<r...@o...pl> wrote:
>To wedle tej numeracji 9.
Punkt 3.1.4
--
Grzegorz Krukowski
-
36. Data: 2010-04-29 21:50:24
Temat: Re: Trzy błyski
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Uncle Pete pisze:
>> lewy profil, prawy profil i en face...
>
> Aaaa... a myślałem, że pierwszy to był przedbłysk dla redukcji
> "czerwonych oczy" ))))
Prędkość, komórka w łapie i niezapięte pasy. Kumulacja znaczy się, jak
dziś w Lotto. ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
37. Data: 2010-04-29 21:58:19
Temat: Re: Trzy b?yski
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Grzegorz Krukowski wrote:
>>To wedle tej numeracji 9.
> Punkt 3.1.4
Tak widze. Szkoda że nie ma danych o geometrii pomiaru poza
enigmantycznym Target Size = 2 m2.
-
38. Data: 2010-04-29 23:47:16
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisał(a):
> Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
> poniżej 10 km/h? Byłby to zresztą mój pierwszy raz :)
A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
39. Data: 2010-04-30 00:37:09
Temat: Re: Trzy błyski
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-04-29 19:58, Sebastian Biały pisze:
> Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
> odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odróżniają w sensie
> potrafią wskazać który pik w widmie po wyjściu z diody detekcyjnej jest
> od którego pojazdu? Dla utrudnienia mają karoserie z różnych materiałów
> (więc pomiar siły sygnału nie ma sensu). Oczywiście to pytanie poza
> konkursem bo ja pytalem o pewnośc ze jeden samochód w kadrze oznacza
> jedno również dla mikrofal. Ale z chęcią posłucham odpowiedzi.
A jesteś pewien że ten radar mikrofalowy działa na zasadzie pomiaru
różnicy czasów powrotu sygnału (paczki sygnałów) wysłanych w czasie T i
T+t, i detekcja powrotu jest detekcją "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_
mi się że to radar doplerowski, który daje sygnał ciagły (lub sygnał
ciągły w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca
(przesunięcia odbieranej częstotliwości od częstotliwości nadawanej).
Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygnału wyłowić jeden, dwa albo
więcej obiektów, typu "coś się zbliża z predkością V1, drugie coś z V2
coś się oddala z V3" bo to będą tylko kolejne prążki w widmie fft
odpowiednio proporcjonalnie do prędkości przesunięte (a ich ampituda
wtedy nie jest istotna). Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 było
na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiś tam pogląd na sytuację w eterze
może dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strzał, oprócz delikwenta
nic się nie porusza w pobliżu")
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
40. Data: 2010-04-30 07:18:13
Temat: Re: Trzy błyski
Od: Grejon <g...@g...pl>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisał(a):
>
>> Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
>> poniżej 10 km/h? Byłby to zresztą mój pierwszy raz :)
>
> A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...
6-10 km/h jest karane jednym punktem, mandat OIDP 50-100 zł, tylko
rzadko miśkom chce się zatrzymywać takich "zwyrodnialców" :)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi