    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trzeba się postarać...
    Date: Wed, 13 Mar 2013 19:17:29 +0100

    W dniu 2013-03-13 18:43, szufela pisze:

    > A skad ty to wiesz ?

    Przepraszam, zapomniałem wstawić emotikon
    z przymrużeniem oka. To było stwierdzenie
    ironiczne. Szło mi o to, żeby skrytykować
    te argumenty w dyskusji, które usprawiedliwiają
    sprawczynię. Te próby rozkładania odpowiedzialności
    są może i pouczające, ale niezbyt trafne.

    Już fachowcy dawno stwierdzili, że każdy wypadek
    ma kilka przyczyn, nigdy jedną. Właśnie po to
    są przepisy, żeby porządkować ruch, a nie po to,
    żeby nam życie utrudniać. Wystarczyłoby, żeby
    kierowca przestrzegał przepisów, a wypadku by nie
    było. A że pieszy też ma obowiązek ostrożności?
    Ma, ale że jest stroną słabszą fizycznie
    w zderzeniu z samochodem, to i ustawodawca
    nałożył na kierowcę większą odpowiedzialność.

    Naprawdę to uważam, że nie ma dla niej, tej
    sprawczyni, usprawiedliwienia.
    Zapis z kamerki jest na tyle wymowny, że
    to wykroczenie, jedno z najpoważniejszych
    w kodeksie, powinno być ocenione jednoznacznie.

    Jan