-
Data: 2013-03-13 22:24:25
Temat: Re: Re: Trzeba się postarać...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 13 Mar 2013, John Kołalsky wrote:
> Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>
>
>>> No i tu mozemy wrocic do wczorajszej klotni, czy kierowca swiadomie
>>> wyprzedzal, czy go zaskoczyl hamujacy radiowoz :-)
>>
>> Co to ma za znaczenie? Manewr wyprzedzania jest jasny. Dwa pojazdy, jeden
>> jedzie szybciej od drugiego -- i nie ma znaczenia czy jeden akurat hamuje,
[...]
>
> No nie, jest tak, że o ile samo wyprzedzanie jest bezspornym faktem to
> przypisanie winy kierowcy pojazdu wysuwającego się wyłącznie w wyniku
> hamowania drugiego pojazdu/kierowcy jest raczej z d...y wzięte.
Ale w tym przypadku wchodzi w rachubę konieczność oczekiwania
zachowania zgodnego z prawem - wpuszczenia tych pieszych.
Nie ulega wątpliwości że oni nie "wtargnęli" przed policmajstrów,
jakby tak normalnie weszli nim było widać że radiowóz hamuje,
ich zachowanie byłoby *również* prawidłowe, zgodne z prawem.
I policmajstrzy mieli obowiązek im ustąpić, bo piesi byliby już
na pasach.
Dlatego jadący obok, nie widząc i nie wiedząc (! - dlatego!) czy
na pewno nie będzie jakichś pieszych, powinien oczekiwać "zachowania
zgodnego z prawem", czyli tego że radiowóz zahamuje *jeśliby* tam
jacyś piesi weszli.
Tak normalnie zahamuje, niekoniecznie "pedał w podłogę".
I tak właśnie się stało.
>> Na prawdę, nie chcę Cię martwić (i innych mająych wątpliwości) -- da się
>> jechać tak, aby nie być wyprzedzającym przed/na przejściu
[...]
> Zgodnie z twoją teorią nie da się. Musieliby jechać synchronicznie
Wcale nie trzeba.
Trzeba jedynie nie zbliżać się do przodu tego pojazdu z przodu bliżej
niż odległość kompensująca czas opóźnienia hamowania, zależną od
prędkości (i warunków).
> Dalej, oczekiwanie rezultatów z myślenia nie ma
> większego sensu, bo myślenie jest procesem czasochłonnym, gdy prowadzenie
> odruchowe i intuicyjne jest.
O tyle zgoda, że działanie przepisów ruchu drogowego (i innych
dotyczących "dynamicznych" zachowań) wymaga zakodowania odruchów.
Odruch o którym mowa to "nie zbliżać się do zderzaka tego
z przodu, NAWET jakby hamował".
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.13 22:10 Gotfryd Smolik news
- 14.03.13 10:06 J.F
- 14.03.13 10:54 Jan Koval
- 14.03.13 11:04 J.F
- 14.03.13 11:23 Myjk
- 14.03.13 11:31 Jan Koval
- 14.03.13 16:11 Jan45
- 14.03.13 16:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=