  • Data: 2013-03-14 16:11:20
    Temat: Re: Trzeba się postarać...
    Od: Jan45 <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-14 11:23, Myjk pisze:
    > (...) szukają
    > niewiadomych w przepisach, dopatrują się sprzeczności, niejasności itp.,
    > żeby tylko usprawiedliwić swoją -- to chyba ma tylko jedno określenie --
    > bezmyślność.

    Marsz na łatwiznę to cecha każdego, kto się znudzi
    porządkiem i uzna, że porządek mu wadzi. Wtedy
    zaczyna myśleć - ale nie o poprawnym zachowaniu się
    na drodze, ale o czubku swojego nosa. Weźmy jazdę
    w kolumnie. Kolumny powstają zawsze tam, gdzie jest
    za ciasno na drogach, czyli gdzie jest za mało dróg.
    A u nas tak jest. Dlatego każdy może się przekonać,
    że jazda w kolumnie zrównoważonej jest bardziej
    sensowna (czyli osiąga się większą prędkość średnią),
    niż jazda z uporczywymi próbami wyprzedzania przy
    każdej okazji, nawet jeśli jest to sytuacja niebezpieczna.
    A mimo to zawsze znajdzie się grupka popędliwców,
    którzy szarżują nieustannie i w rezultacie spowalniają
    jazdę całej kolumny.

    A co do przejść dla pieszych, to dla popędliwców
    światła są jedną z okazji do wyprzedzenia tych,
    co starają się zachowywać racjonalnie i spokojnie.

    Widziałem nad jakimś stanowiskiem pracy tabliczkę
    z napisem: Mądry człowiek się nie spieszy. Kto
    się spieszy, ten nie jest mądry. Ponoć to przysłowie
    ze wschodniej Azji, bodaj chińskie. Ale i u nas
    to prawda.

    Jan