  • Data: 2016-11-14 19:33:31
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com pisze:

    > Skąd ci się wziął codzienny?
    > Jakaś nadinterpretacja...

    Bo sam robię codzienne. Żadna nadinterpretacja. Rzadsze uważam za
    stratę czasu.

    > A może i bałaganiarz. Błąd popełnić może każdy.
    > Chyba nie sugerujesz że rolą backupów jest tylko ochrona przed
    > czynnikami losowymi?

    Nie tylko sugeruję, napisałem wprost, co uważam: są dwa czynniki
    skłaniające do backupu. Ten ludzki jest trudny do wyeliminowania
    przez drugiego człowieka. Niech robia to maszyny.

    > Jak jest sobie komputerek w domu to jest spora szansa aby był jedynym
    > lub jednym z niewielu komputerów które są w mniejszym lub większym
    > stopniu współdzielone. Nakładanie na siebie jakichś ograniczeń
    > w imię poprawności metodologicznej nie zawsze jest akceptowane przez
    > użytkowników/superuserów.

    Ale jakich ograniczeń? Jak jest jeden komputer, to i tak nie ma nad
    czym się zastanawiać -- przy awarii dysku wszystke dane trafia szlag.
    Backup na płytach? Ludzie domowi zrobią raz. Potem może drugi raz.
    A wtedy im się juz nudzi. Jeśli backup jest robiony regularnie, to
    tylko dlatego, że ktoś zrobił to (im) "poprawnie metodologicznie".

    Tak przy okazji -- lud ma ogromną niechęć do korzystania z dysków
    sieciowych. Choćby ten dysk był zwielokrotnioną macierzą ukrytą
    w bunkrze przeciwatomowym, mirrorowaną w serwerowniach na pięciu
    kontynentach, to oni i tak mają większe zaufanie do dysku w swoim
    laptopie, który nieraz już zaliczył glebę. Na takich wymyślono
    "odwrócony backup". Laptop udostepnia swój dysk w sieci, a serwer
    jeśli go zobaczy, podpina się i kopiuje z niego wartościowe dane.

    > Taki urok domowych środowisk. A dane jednak czasem wartościowe
    > są mimo że ludzie nie zdają sobie z tego sprawy (np. jakies prace
    > dyplomowe czy pliki firmoy jednoosobowej)...

    No i te wartościowe rzeczy często giną.

    > Potrójny jest naturalnym rozszerzeniem podwójnego.

    Wiara w to, że ilość przechodzi w jakość, jest wiarą bezpodstawną.

    --
    Jarek