    Subject: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Mon, 14 Nov 2016 12:48:57 +0100

    > Jak tylko pojawiły sie pierwsze nagrywalne płyty CD, a producenci
    > zapewniali o stuletniej trwałości danych, to entuzjazm był wilki.
    > Dało się mu ponieść nasze ministerstwo od pieniędzy, któe wydało
    > rozporządznie, że dane księgowe mogą być przechowywanie na płytach
    > CD zamiast na papierze. Inne nośniki elektroniczne nie były uznane.
    > Nie wiem, czy prawo to obowiązuje do dzisiaj. Ale mam trochę płyt
    > nagranych w latach dziewięćdziesiątych -- czytają się bezbłędnie.
    > Wtedy taka płyta kosztowała prawie stówę, czyli dwa rzędy wielkości
    > drożej od dzisiejszych.

    Nie pamiętam, ale tam się chyba łapały też dyski magnetyczno-optyczne z
    jednorazowym zapisem. Parę takich mam jeszcze, tylko nie bardzo mam na
    czym sprawdzić ;) Nie był to zapis księgowy tylko backup serwera. Jakie
    to były czasy, że 500MB wystarczało na backup serwera firmy
    zatrudniającej kilkudziesięciu pracowników.

    Pozdrawiam

    DD