  • Data: 2016-11-09 12:51:57
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Praktyka, ale jak kiedys administrator w banku powie "oops" ...
    > Pozostaje miec nadzieje, ze dobrze tam dbaja o backupy i
    > bezpieczenstwo serwerow w ogole :-)

    Był jakiś przypadek w historii, że wcięło pieniądze z banku
    z powodu awarii komputerów? No właśnie -- technika jest już
    wystarczająca, co nie znaczy, że zawsze jest wola, by ją
    stosować. Naiwna jest wiara tych, co uważają, że dane w darmowej
    chmurce są przechowywane "podobnie jak pieniądze w banku".

    > Taki stary, a nie wie ze w skarpecie trzyma sie dolary,
    > albo euro ?

    Popularne są opowieści, jak to zaraz po wojnie czerwony położył
    łapę na prywatnych dolarach, nie pozwolił ich mieć, a zwłaszcza
    wywoxić za granicę. Więc szło się do ambasady ze skarpetą, tam
    komisyjnie paliło dolary, sporządzało protokół zniszcznia, a za
    wielką wodą na jego podstawie bank wypłacał równowartość.

    Jarek

    PS
    Rzadko bywam w McDonald's, tak raz na kilka lat. Zajrzałem parę
    miesięcy temu i stwierdziłem nowość: przyjmują zapłatę kartą, a w
    dodatku samoobsługowo. Wyklikałem sobie coś na wielkim telewizorze,
    przyłożyłem portfel z kartą, zapiszczało, napisało, że płatność
    przyjęta, wydrukowało talon na odbiór w okienku. Poszedłem, wszystko
    już było przygotowane, nawet nie musieli krzyczeć "kto prosił ruskie"
    ani nic podobnego. Coś tylko powiedzieli, że "numer zamówienia jakoś
    u pana inaczej wydrukowany". Ale poza tym wszystko się zgadzało.
    No więc to obciążenie nigdy do mojego banku nie dotarło, sprawdzałem.
    Nażarłem się wtedy za darmo.