  • 1. Data: 2013-01-19 09:34:02
    Temat: Trwałość słuchawek
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,

    Jak to jest, czy wy też uważacie, że dzisiejsze telefony/słuchawki nawet
    te droższe, czyli kosztujące w granicach od 1000 do 2500zł są słabo
    wykonane i nietrwałe?
    Jakoś tak jest, że ostatnio kupowane telefony; w tym Blackberry, różne
    Nokie i SE z trudem wytrzymują około roku.
    Ktoś powie gwarancja, tylko, że telefony są intensywnie używane i się
    zużywają mocno.
    Wcześniej w takich samych warunkach użytkowany SE K750i wytrzymał ponad
    dwa lata, potem jeszcze przez kolejne dwa działał u mojej żony.
    Teraz różne modele BB/od Boldów po Curve/ nie wytrzymują roku i
    zaczynają źle pracować, siadają głośniki, mikrofony, zaczynają się
    nieprzewidziane wyłączenie itp/itd.
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2013-01-19 09:53:44
    Temat: Re: Trwałość słuchawek
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-19 09:34, BAREK pisze:
> [...]
    > Teraz różne modele BB/od Boldów po Curve/ nie wytrzymują roku i
    > zaczynają źle pracować, siadają głośniki, mikrofony, zaczynają się

    Palm Centro używam od 2008 roku
    Nic nie siada

    Sławek

  • 3. Data: 2013-01-19 10:05:32
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-19 09:34, BAREK pisze:
    > Jak to jest, czy wy też uważacie, że dzisiejsze telefony/słuchawki nawet
    > te droższe, czyli kosztujące w granicach od 1000 do 2500zł są słabo
    > wykonane i nietrwałe?

    Tak, ale to nie dotyczy tylko telefonów, choć naturalnie należą do grupy
    produktów, która poza jakością wykonania jest ogólnie bardziej awaryjna
    od takich - dla przykładu - telewizorów, bo wszystko musi być
    zminiaturyzowane do granic technicznych możliwości.
    Miałem kiedyś SE K510i, który przeżył dwa wodowania (jezioro i rzeka),
    no ale to był telefon zaprojektowany głównie do dzwonienia. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-01-19 10:39:11
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2013-01-19 09:34, BAREK pisze:

    > zaczynają źle pracować, siadają głośniki, mikrofony, zaczynają się
    > nieprzewidziane wyłączenie itp/itd.

    Bo tak ma być. Ma się psuć po gwarancji i napędzać koniunkturę. Inna
    sprawa to zastosowana technologia. Większe upakowanie, bajery, delikatne
    gniazda, wyświetlacze. W szufladzie mam nokię 3110, na 100% gdybym
    rzucił na ziemię to przetrzyma. Przy okazji pewnie mógłbym nią kogoś
    zabić(taka cegła).
    --
    Jingiel

  • 5. Data: 2013-01-19 11:05:38
    Od: xxx <k...@o...pl>

> [...]
    > Teraz różne modele BB/od Boldów po Curve/ nie wytrzymują roku i
    > zaczynają źle pracować, siadają głośniki, mikrofony, zaczynają się

    Nokię N73 ME używam od połowy 2007 roku, poza lekkimi zarysowaniami
    sprawuje się wyśmienicie.

  • 6. Data: 2013-01-19 13:03:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Jan 2013 09:34:02 +0100, BAREK napisał(a):

> [...]
    > Jakoś tak jest, że ostatnio kupowane telefony; w tym Blackberry, różne
    > Nokie i SE z trudem wytrzymują około roku.

    Mój aktualny telefon ma 2 lata i miesiąc (za niedługo). Poprzedni telefon,
    o 14 miesięcy starszy jest wciąż w użyciu przez całkiem zadowolonego
    obecnego właściciela. Jeszcze poprzedni, starszy o kolejne 1.5 roku, wciąż
    mi służy z powodzeniem jako zapasowy telefon.
    Jeszcze poprzedni, czwarty już, leży w szufladzie, całkowicie sprawny,
    trzymam go z sentymentu, bo to kultowy telefon (Kaiser). On jest w
    najgorszym stanie, bo miał część elementów z nieodpowiedniej gumy, która
    chłonęła pot z rąk i napuchła (zaślepki złącza dodatkowej anteny GPS,
    czytnika kart itp)
    Wcześniejszy (5) był uszkodzony z mojej winy - po upadku oderwał się
    wyłacznik. Po przylutowaniu jest sprawny do dziś. Jeszcze poprzedni
    również. Szósty działa, ale coś brzęczy w obudowie. Siódmy sprzedałem, więc
    nie wiem ile wytrzymał, ale na dzień dzisiejszy wszystkie moje telefony od
    2004 roku działają bez zarzutu, co w każdej chwili mogę sprawdzić.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2013-01-19 15:25:04
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 19.01.2013 09:34, BAREK pisze:
    > Dzień Dobry,
    >
    > Jak to jest, czy wy też uważacie, że dzisiejsze telefony/słuchawki nawet
    > te droższe, czyli kosztujące w granicach od 1000 do 2500zł są słabo
    > wykonane i nietrwałe?

    producentom zależy żeby umierały po pewnym czasie. niemniej jednak wiele
    zależy od nas. ja mam telefony poobklejane, w etui, szanuję je.
    Zazwyczaj na allegro "idą" za cenę wyższą od średniej. Natomiast mam
    takiego jednego trutnia w rodzinie który ewidentnie dewastuje
    urządzenia. u niego tydzień zużycia telefonu to jak u mnie rok. niema
    sensu opisywać szczegółów ale to co jemu zostaje z telefonu po roku
    trzyma się dzięki taśmie klejącej i niema szans na sprzedaż.

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-01-21 14:29:31
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dzień Dobry,
    >
    > Jak to jest, czy wy też uważacie, że dzisiejsze telefony/słuchawki nawet
    > te droższe, czyli kosztujące w granicach od 1000 do 2500zł są słabo
    > wykonane i nietrwałe?

    Kwestia szanowania sprzętu. U mnie telefon 3 letni na pierwszy rzut oka
    wygląda jak nowy.
    Do serwisu nosiłem pierwsze SE (T65/T39). Z kolejnymi problemów już nie
    miałem (SE K700i, D750i, K800i, W995), podobnie jak z Samsungami (OmniaII,
    SGSII) i
    różnymi innymi wynalazkami, których już nie pamiętam.

    > Jakoś tak jest, że ostatnio kupowane telefony; w tym Blackberry, różne
    > Nokie i SE z trudem wytrzymują około roku.

    Znajomi najczęście psioczą na BB i Nokie.
    Spora część firmowych BB zaliczyła serwis.

    J.w. Chyba czas zmienić producenta...

  • 9. Data: 2013-01-21 16:04:39
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-21 14:29, Iksiński pisze:

> [...]
    > (OmniaII, SGSII) i
    > różnymi innymi wynalazkami, których już nie pamiętam.

    Co to znaczy szanować sprzęt, kupić i postawić w gablocie za szkłem? A i
    czy to pomoże że po dwu latach w Motoroli dźwięk nie będzie samoistnie
    falował od najniższego do najwyższego natężenia, w SE sms-y nie będą
    docierały z kilkugodzinnym opóźnieniem? Co tu dużo dywagować - sprzęt
    elektroniczny (nie tylko telefony) jest produkowany w coraz gorszej
    jakości, i tyle.

  • 10. Data: 2013-01-21 17:08:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    >Co to znaczy szanować sprzęt, kupić i postawić w gablocie za szkłem?
    >A i

    A np wsadzic w pokrowiec, aby zlagodzic upadki, utrudnic dostep
    wilgoci, nie topic w wodzie, nie zginac w kieszeni w czasie jazdy
    rowerem itp.

    >czy to pomoże że po dwu latach w Motoroli dźwięk nie będzie
    >samoistnie falował od najniższego do najwyższego natężenia,

    Nie obiecuje, ale w innych telefonach jakos nie mam takich efektow.
    A tatko ciagle uzywa ME45, no ale to byl telefon "odporny" :-)

    >w SE sms-y nie będą docierały z kilkugodzinnym opóźnieniem?

    Watpie czy to sprawa sprzetu.

    >Co tu dużo dywagować - sprzęt elektroniczny (nie tylko telefony) jest
    >produkowany w coraz gorszej jakości, i tyle.

    No coz, moje sprzety maja juz swoje lata wiec sie nie wypowiem w
    kwestii nowego ... natomiast ekologiczne lutowanie bezolowiowe na
    pewno nie pomoze zachowac dlugiego okresu sprawnosci.

    J.