  • 1. Data: 2016-03-10 18:00:53
    Temat: Re: Trwalosc opon
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wiemy ... ze nic nie wiemy
    5715,gazeta-wyborcz
> [...]
    > są niezgodne z normami bezpieczeństwa, które przewidział producent
    > pojazdu w 2010 roku.
    > Określały one wiek opon na trzy lata, a od pierwszego ich zamontowania
    > jedynie na dwa lata.
    > Natomiast instrukcja oznaczyła okres eksploatacji na 6 lat -
    > wyjaśniano na konferencji prasowej.
    > Zdaniem BOR, niezgodne z zaleceniami producenta opon były też
    > instrukcje poprzedników dotyczące głębokości bieżnika"
    >
    > Hm, opony pekaja po 2 latach, w tym samochodzie sa przeciazone, czy
    > BMW z Michelinem dobrze wiedza kiedy pekna, i ustawili poprzeczke na

    Dodatkowo mówili, ze według instrukcji min bieznik to 3mm a według
    producenta 4.
    Ale juz, ile mial bieznik w tych egzemplarzach ktore sie rozleciały to nie
    powiedzieli.

  • 2. Data: 2016-03-11 12:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Wiemy ... ze nic nie wiemy
    5715,gazeta-wyborcza-dotarla-do-ekspertyzy-ws-wypadk
    u-prezydenckiej.html

    >Dodatkowo mówili, ze według instrukcji min bieznik to 3mm a według
    >producenta 4.

    4mm to chyba norma dla opon zimowych.
    No, jesli general dla zimowych obnizyl do 3mm, to troche nie tak ...
    ale od tego opona raczej nie wybucha.
    Ludzie do zera zjezdzaja :-)

    >Ale juz, ile mial bieznik w tych egzemplarzach ktore sie rozleciały
    >to nie
    >powiedzieli.

    Ale wygladalo na to, ze dosc sporo.

    J.

  • 3. Data: 2016-03-11 18:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    5715,gazeta-wyborc
    ml

    > 4mm to chyba norma dla opon zimowych.
    > No, jesli general dla zimowych obnizyl do 3mm, to troche nie tak ...
    > ale od tego opona raczej nie wybucha.
    > Ludzie do zera zjezdzaja :-)

    Moze nie porównujmy zwykłej opony do tego paxowego wynalazku...

    Hmm, ze zdjęc to oceniłes?

  • 4. Data: 2016-03-11 18:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Moze nie porównujmy zwykłej opony do tego paxowego wynalazku...

    Ja tam nie wiem, ale mozna wyczytac, ze Michelin uszczesliwil tym
    Honde w USA, a raczej jej klientow, i teraz sie sadza.
    Czyli zwykla opona ... no moze ta na BMW jakas mocniejsza.

    A sadza sie nie dlatego, ze opony wybuchaly, tylko ze sie szybko
    zuzywaly, zmiany kosztowne, a wycofanie sie przez Michelin z systemu
    oznacza koszty dla posiadaczy..

    A tak :-)

    J.