  • 41. Data: 2012-11-02 00:59:54
    Temat: Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2012, PK wrote:

    > Jakoś trudno mi to sobie wyobrazić. Co zabraniałoby mu przegrać te
    > dane?

    Nie chodzi o jakis "zakaz".
    Gość kupuje sobie dyskietkę o 1000-letniej trwałości (o tym
    mowa), to po co ma ją kopiować?
    ;)
    Jeśli mowa o kopiowaniu, to w sumie wystarczy kopiować wraz
    ze zmianą dostępnych nośników. Jak na razie zmieniają się
    dostatecznie często :]

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-11-02 08:54:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-01 23:57, $heikh el $hah pisze:

    > Chodzi mi o to, że się człowiek przyzwyczaja do jakości mp3 i radiowej,
    > a ja różnicę między nimi a CD-Audio słyszę wyraźnie...

    Na czym polega ta wyraźna różnica między MP3 a CD-Audio? W jakiej
    jakości jest to MP3?

    --
    MN

  • 43. Data: 2012-11-02 09:03:48
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Napisal w innym poscie ze 320kbit, po prostu sluch doskonaly :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 44. Data: 2012-11-02 09:25:23
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    R.e.m.e.K pisze:

    > Nowa technologia wytwarzania płyt optycznych DVD M-Disc, która zapewnia
    > wyjątkową trwałość zapisu danych, polega na zastosowaniu nieorganicznych
    > materiałów odpornych na działanie światła, wysokiej i niskiej temperatury
    > oraz wilgotności.

    Myślę, że nie znajdą dużego zainteresowania na rynku komercyjnym. To
    gdzie obecnie potrzebna jest archiwizacja długoterminowa to
    np.dokumentacja transakcji, archiwizacja rozmów, video surveillance.
    Pojemność oferowana przez DVD jest zbyt mała by dało się z niej wygodnie
    korzystać. Sądzę, że storage typu Centera EMC i biblioteki LTO wygrywają
    z DVD.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2012-11-02 09:41:40
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 listopada 2012 (23:46:03) napisano:

    > 10 lat to ona może miała dekadę temu (albo i ze dwie).
    > Widziałem w życiu kilka 10-letnich obrabiarek. Miały USB albo dedykowane
    > terminale :).
    > 10 lat temu nawet domowe drukarki miewały złącza do CompactFlash.

    OK, z tymi 10-cioma latami to trochę przesadziłem. Ale taki sprzęt, o
    ile tylko jest sprawny, nie wyrzuca się i nie wymienia tylko dlatego,
    że przestał być "nowoczesny".

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 46. Data: 2012-11-02 16:19:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 09:03:48 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Napisal w innym poscie ze 320kbit, po prostu sluch doskonaly :-)

    Ciekaw jestem, czy na ślepy test by się zgodził. :D

    [ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something. ]
    [ ("CSI 9x23 Hog Heaven") ]

  • 47. Data: 2012-11-02 17:01:04
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 16:19:02 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Ciekaw jestem, czy na ślepy test by się zgodził. :D

    Juz raz sie jacys miszczowie od wygrzanych kabli zgodzili na slepy test i
    okazalo sie, ze nie odrozniaja zlotych kabli za zyliony od ...drutu z
    wieszaka ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 48. Data: 2012-11-02 18:12:43
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Zazwyczaj szukam albumów w plikach bezstratnych, ale że w telefonie mam
    > ograniczoną pamięć, to tylko ulubiony album i kilka utworów mam
    > bezstratnych, a resztę konwertuję właśnie do mp3 320kbps.

    Pomijając już kwestię nielegalnego (nie mam siły na takie dyskusje), to
    FLAC sobie możesz spokojnie darować, bo to jest po prostu lipa. Fajnie
    być nerdem (też kiedyś ripowałem do FLAC), ale jeśli nie jesteś
    niezwykle wyczulonym właścicielem głośników za 1000 zł sztuka (lub
    słuchawek za połowę tej kwoty), to różnicy nie usłyszysz. No ale
    przynajmniej nerdowy FLAC nie pogarsza jakości dźwięku (w
    przeciwieństwie do np. pozłacanych końcówek kabli itp :]).

    pozdrawiam,
    PK

  • 49. Data: 2012-11-02 18:19:47
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > Jeśli mowa o kopiowaniu, to w sumie wystarczy kopiować wraz
    > ze zmianą dostępnych nośników. Jak na razie zmieniają się

    Przede wszystkim doszliśmy już do takich czasów (tanie HDD, tania
    a nawet darmowa "chmura"), że backup na płytach CD trochę traci sens.
    Ja ważne duże pliki (jakieś wyniki symulacji, RAWy z lustrzanki)
    trzymam na 3 dyskach (jeden odłączony). Bezpieczniejsza jest tylko
    chmura, a tam trzymam wszystkie ważne "małe" pliki (w tej chwili 6GB).

    A płyty? W ostatnim roku nagrałem tylko 4 sztuki. 3 Windowsy i Linuxa.
    Mam w domu jeszcze z 50 płyt CD i kilkanaście DVD (kupiłem kiedyś
    wypasione - jakto nerd :)). Pewnie będą leżeć do końca życia (mojego
    lub ich).

    pozdrawiam,
    PK

  • 50. Data: 2012-11-02 18:26:49
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-02, Yakhub <y...@g...pl> wrote:
    > OK, z tymi 10-cioma latami to trochę przesadziłem. Ale taki sprzęt, o
    > ile tylko jest sprawny, nie wyrzuca się i nie wymienia tylko dlatego,
    > że przestał być "nowoczesny".

    To już zależy od firmy. Są takie, gdzie trzyma się urządzenia kilka
    dekad, a w innych wymienia się co kilka lat (szybka amortyzacja -
    porównywalna z np. samochodami flotowymi)). Co by nie mówić - to są
    jednak średniej wielkości obrabiarki, a nie dzwigi stoczniowe czy
    samoloty :).

    No ale przyznaję. 10 lat temu istniały tokarki z FDD. Co więcej: chyba
    udałoby się taką kupić nawet dziś (między dziesiątkami modeli z WiFi,
    SDcard czy USB). Nie bardzo wiem czemu (wsteczna zgodność?), ale jednak
    nie doceniłem bezwładności małego przemysłu :P.

    pozdrawiam,
    PK