  • 11. Data: 2013-05-23 12:50:22
    Temat: Re: Trudne zycie rowerzystow
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-05-22 22:45, J.F pisze:

    > Jakby ktos nadal myslal o switych krowach ... chwilowo nie.
    >
    > http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,13962315,
    Komentarze_internautow__Policja_poluje_na_rowerzysto
    w_.html

    > poczytajcie komentarze.
    >
    > Ciekawe co sie stalo ... wladza uderza do glowy, nowy komendant czy
    > rowerzysci gdzies przesadzili ...
    >

    > J.

    To jest najrozsądniejszy komentarz:

    Jestem za. Jeśli rowerzysta jest uczestnikiem ruchu to powinien ponosić
    równe konsekwencje swojego nieprzestrzegania przepisów z autami.
    Podobnie piesi. Kretynem może być każdy, bez względu na kolor skóry,
    wykształcenie, płeć czy środek transportu. Łamiesz przepisy, bądź gotowy
    na konsekwencje. Tylko bardzo panów policjantów proszę, żeby mandaty
    wystawiane były z głową. Tam gdzie infrastruktura zmusza do łamania
    przepisów tam po prostu nie łapcie. Przyjżyjcie się też pieszym
    maszerującym beztrosko po DDR. Popatrzcie na auta parujące na chodnikach
    i DDR. Rowerzysta czasem musi przepis złamać, bo go droga do tego
    zmusza. Ale czasem jedzie np. chodnikiem, choć może jechać po jezdni lub
    DDR. A więc, aby wszystko było z rozsądkiem, a nie tylko nabijaniem kasy.

  • 12. Data: 2013-05-23 17:20:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadeusz wrote:

> [...]
    > do tego zmusza. Ale czasem jedzie np. chodnikiem, choć może jechać po
    > jezdni lub DDR. A więc, aby wszystko było z rozsądkiem, a nie tylko

    a czego ty chcesz od tych niemiec wschodnich?

  • 13. Data: 2013-05-23 19:10:38
    Od: <5...@7...191038.invalid> (Tom N)

    Robbo w

    > Ja tego nie zauważyłem, niestety.

    4,99 za noPB 95 w poniedziałek płaciłem

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2013-05-23 19:39:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-05-23 19:10, (Tom N) pisze:
    > Robbo w

    > 4,99 za noPB 95 w poniedziałek płaciłem

    No, ale Ty jeździsz samochodem :>

  • 15. Data: 2013-05-23 23:31:08
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

> [...]
    >
    > http://metromsn.gazeta.pl/Portfel/1,126512,13962315,
    Komentarze_internautow__Policja_poluje_na_rowerzysto

    Z jednej strony dobrze, gdyby policja się wzięła za rowerowych piratów
    pędzących po chodnikach między pieszymi czy przelatujących po pasach z
    dużą prędkością.

    Ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że szczególnie straż miejska będzie
    łapać rowerzystów na przykład w Al. Sikorskiego w Warszawie.

    Tutaj jest film nagrany przez pewnego rowerzystę.

    http://www.youtube.com/watch?v=74HmaXRsjyg

    Niby racja, mandat za jadę po pasach się należy. Ale przy okazji
    może by wypadało wywalić z roboty w ratuszu paru bezmózgów, którzy
    pozwalają aby taki stan w Al. Sikorskiego (mimo monitów rowerzystów)
    trwał ponad 10 lat. ZTCP sam ze 3 razy w mediach o tym mówiłem.
    Albo zrobić przejazdy dla rowerów albo zlikwidować drogę dla rowerów i
    rowerzystów puścić po jezdni. Przynajmniej będzie można odcinek
    przejechać legalnie bez zsiadania z roweru.

    Podobnych miejsc w Warszawie jest masa.

    > Ciekawe co sie stalo ... wladza uderza do glowy, nowy komendant czy
    > rowerzysci gdzies przesadzili ...

    Przesadzają rowerzyści, piesi, kierowcy samochodów.

    A władze co jakiś czas robią medialną akcję wlepiania mandatów.

  • 16. Data: 2013-05-24 19:18:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > Albo zrobić przejazdy dla rowerów albo zlikwidować drogę dla rowerów i
    > rowerzystów puścić po jezdni. Przynajmniej będzie można odcinek przejechać

    A to jakiś dyshonor jest, że lepiej przeszkadzać na jezdni?

  • 17. Data: 2013-05-25 19:45:31
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-05-24 19:18, Cavallino pisze:

    > A to jakiś dyshonor jest, że lepiej przeszkadzać na jezdni?

    Lepiej przejechać drogą dla rowerów bez zsiadania z roweru.
    lepiej dla rowerzystów i kierowców.

    Seco

  • 18. Data: 2013-05-25 22:58:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:51a0f8c4$0$1230$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Lepiej przejechać drogą dla rowerów bez zsiadania z roweru.

    Nie tego dotyczyło pytanie.

  • 19. Data: 2013-05-27 13:59:19
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.05.2013 o 23:31 Bartosz 'Seco' Suchecki

    > Albo zrobić przejazdy dla rowerów albo zlikwidować drogę dla rowerów i
    > rowerzystów puścić po jezdni. Przynajmniej będzie można odcinek
    > przejechać legalnie bez zsiadania z roweru.

    Albo zmienić prawo i dopuścić przejazd rowerem po przejściu "na zasadach
    pieszego" czyli z ograniczoną prędkością i bez "wtargiwania" bezpośrednio
    przed samochód.

    Niestety aktualne prawo przewiduje właściwie tylko 2 skrajne rozwiązania:
    - albo jest przejazd rowerowy i rowery mają pierwszeństwo co jest
    niebezpieczne
    - albo jest przejście i trzeba rower przeprowadzać.
    A najbardziej naturalne i logiczne rozwiązanie czyli możliwość
    przejechania po ustąpieniu pierwszeństwa nie istnieje. Przy obecnie
    obowiązującym prawie może dało by się to zrobić za pomocą tricku. Czy
    takie coś byłoby zgodne z prawem:
    - znaki końca i początku DDR zostawić tak jak są ale przejścia zwęzić tak,
    żeby można było przejechać obok przejścia. Czy przejechanie kilka
    centymetrów obok przejścia już byłoby dozwolone?
    - zrobić przejazdy rowerowe ale przed każdym przejazdem postawić A-7 dla
    rowerów?

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2013-05-27 14:26:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.05.2013 13:59, SW3 wrote:
> [...]
    >
    > Niestety aktualne prawo przewiduje właściwie tylko 2 skrajne rozwiązania:
    > - albo jest przejazd rowerowy i rowery mają pierwszeństwo co jest

    Dlaczego niebezpieczne? Niebezpieczne to by było jakby rowerzysta musiał
    mieć oczy w d. Tak każdy rozsądny rowerzysta i tak będzie miał[*], ale
    przynajmniej kierowcy nie będą "jadę bo musi mi ustąpić".

    [*] Zresztą PORD tego poniekąd wymaga - na skrzyżowaniu nie możesz
    jechać nie patrząc na nic. W tym jak na skrzyżowaniu jest już ktoś kto
    powinien tobie ustąpić pierwszeństwa a ty dopiero wjeżdżasz to go
    przepuszczasz.

    > - zrobić przejazdy rowerowe ale przed każdym przejazdem postawić A-7 dla
    > rowerów?

    Zadbać o sensowną widoczność przejazdów rowerowych (bo w obie strony
    jest często problem - rowerzysta wypada z krzaków i ani nie widzi co
    jest na drodze ani kierowcy go nie widzą. Jak nie wyhamuje to grozi mu
    wpakowanie się pod koła - i tyle ma z pierwszeństwa.)

    Wprowadzić ograniczenie prędkości na DDRiP oraz na przejazdach
    rowerowych. Dopuścić ruch rowerowy na drogach niezależnie od ścieżek.

    W ten sposób ci którzy jadą rekreacyjnie czy się boją będą mogli
    podróżować w sposób w miarę bezpieczny. Ci którzy jeżdżą szybko również
    - rower na ulicy jest naprawdę dobrze widoczny a przy tym znajduje się
    tam gdzie kierowcy i tak patrzą a nie 10 metrów dalej.

    Michoo