  • 1. Data: 2013-05-22 21:16:03
    Temat: Co na rdze na podwoziu?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Przy okazji wymiany wydechu umyłem podwozie i światło dzienne ujrzały
    dość znaczne ślady korozji. tzn podczas mycia zlazło jakieś czarne
    mazidło (bitex?) ale miejsca połączeń podwozia i podłużnic są
    zardzewiałe. zdrapie... ale i tak nie dam rady wszystkiego. Mam nadzieje
    że nowoczesna chemia mi pomoże. Kiedyś był kortanin, polrust, coś co
    wiązało rdzę i zatrzymywało rozprzestrzenianie. Co teraz jest najlepsze
    ze środków chemicznych?
    Jakiego czarnego mazidła użyć na pokrycie całości?
    Pozdrawiam
    ToMasz

    PS wiem że z rdzą nie wygram, ale jak coś dobrego zrobię to auto pożyje
    kilka lat więcej. Darujcie sobie porady typu i tak się nie uda.

  • 2. Data: 2013-05-22 22:41:38
    Temat: Re: Co na rdze na podwoziu?
    Od: tá´Ź

    ToMasz wrote:

> [...]
    > że nowoczesna chemia mi pomoże. Kiedyś był kortanin, polrust, coś co
    > wiązało rdzę i zatrzymywało rozprzestrzenianie. Co teraz jest najlepsze

    Psie łajno.

    > Jakiego czarnego mazidła użyć na pokrycie całości?

    Psiego łajna.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2013-05-22 22:56:09
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Psie łajno.
    [..]
    > Psiego łajna.

    dziarsko polecasz, musi sam używasz? ;)

  • 4. Data: 2013-05-22 23:40:54
    Od: tá´Ź

    mappl wrote:

    > dziarsko polecasz, musi sam używasz? ;)

    To czysto teoretyczna porada. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2013-05-23 17:36:53
    Od: Diabełson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2013-05-22 22:41, t? pisze:

    > Psie łajno.

    > Psiego łajna.

    Tyle gówna to nawet w twoim schronisku nie mają

    --
    http://tnij.org/sympatyczne
    Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

  • 6. Data: 2013-05-27 12:52:17
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Wyczyścić, doskrobać się do zdrowej blachy po bokach. Na to cortanin,
    po 24 godzinach splukać wodą, wysuszyć. Na to minia, po kilku dniach
    farba podkładowa, potem może jakaś nawierzchniowa. Po kilku dniach
    czarny valvolin lub inny szuwaks. Po roku, dwóch operacja musi zostac
    powtórzona.

  • 7. Data: 2013-05-27 13:14:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2013 12:52:17 UTC+2 użytkownik lopi1 napisał:
> [...]
    >
    > farba podkładowa, potem może jakaś nawierzchniowa. Po kilku dniach
    >
    > czarny valvolin lub inny szuwaks. Po roku, dwóch operacja musi zostac

    Prawie dobrze.

  • 8. Data: 2013-05-27 13:40:26
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-05-27 12:52, lopi1 pisze:
    > Wyczyścić, doskrobać się do zdrowej blachy po bokach.
    Wyczyścić, to podstawa. Bez dobrego wyczyszczenia żadna chemia nie
    pomoże (wbrew temu, co gadają w reklamach).
    > Na to cortanin,
    Cortanin jest mocno przestarzały. Lepszy będzie kompleksor albo podkład
    typu Malrust/Polrust.
    > po 24 godzinach splukać wodą, wysuszyć.
    Wodę stanowczo odradzam.
    > Na to minia
    Minia jest od lat zakazana (związki ołowiu), no chyba, że każdy podkład
    nazywasz "minia"
    > po kilku dniach farba podkładowa
    A po co podkład na podkład i po co kilka dni czekać?
    > potem może jakaś nawierzchniowa.
    To bym sobie darował. Wystarczy sam podkład i na to valvoline albo inny
    bitex.

    Jacek

  • 9. Data: 2013-05-27 14:05:52
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2013 13:40:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > A po co podkład na podkład i po co kilka dni czekać?

    > To bym sobie darował. Wystarczy sam podkład i na to valvoline albo inny

    Nie wystarczy sam podkład. Przed preparatami smołowymi musi być farba nawierzchniowa.
    Preparaty oparte na smole albo od początku mają kwaśne pH albo z czasem kwaśne się
    robi. Preparaty smołowe nie są środkiem zabezpieczającym przed korozją tylko przed
    uszkodzeniami mechanicznymi tego co jest pod nimi. Farba podkładowa nie tworzy
    szczelnej powłoki, jej zadaniem jest stworzenie nośnika pomiędzy metalem a farbami
    dającymi szczelną powłokę. Dobra farba podkładowa to farba podkładowa epoksydowa.
    Żywica epoksydowa sama z siebie ma właściwości antykorozyjne. Dodatki do niej
    zwiększają efekt antykorozyjności. Mieszane uczucia mam do farb do których
    rozcieńczalnikiem jest alkohol etylowy. Sporo jest takich farb na rynku. W składzie
    ma kwas fosforowy. To taka mieszanina fosolu i farby w jednym. O ile o fosolu jako
    środku rozpuszczającym rdzę i tworzącym antykorozyjną powłokę fosforanową nic nie
    mam. Bo po użyciu resztki można zmyć wodą. To w przypadku farby z takim preparatem
    mam mieszane uczucia. Chociaż z drugiej strony receptury takich farb opracowują
    naukowcy i chyba wiedzą co robią.