eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTroll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnychRe: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
  • Data: 2019-01-13 11:04:28
    Temat: Re: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 13-01-2019 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2019-01-13 o 00:23, Shrek pisze:
    >> W dniu 12.01.2019 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>> Są takie sterowniki - mają pętle indukcyjne w jezdni.
    >>> W sytuacji kiedy dla kierunku poprzecznego nikt nie czeka, a dla
    >>> kierunku z zielonym nadal przejeżdżają samochody, to czas trwania
    >>> zielonego można nieco przedłużyć.
    >>>
    >>> Tylko trochę, bo w rzeczywistych warunkach okazuje się że nie
    >>> wszystkie pojazdy są wykryte.
    >>
    >> Ale jesteś pewny, że to się dzieje już w czasie trwania cyklu? Bo
    >> obstawiam, że pętle to są do zgłaszania zapotrzebowania na dany
    >> kierunek oraz zliczania pojazdów i planowania na podstawie tego
    >> następnych cykli.
    >
    > Z tego co wiem to jest właśnie prosty mechanizm.
    > Jeśli miałoby się zmienić światło z zielonego na czerwone, ale na
    > kierunku poprzecznym nie są wykryte samochody, a na kierunku wzdłuż
    > obecnego zielonego w ciągu iluś tam ostatnich sekund przejechały
    > samochody, to zielone pali się jakiś czas dłużej.
    > Potem skraca się o tyle samo czas trwania czerwonego (żeby nie zaburzyć
    > zielonej fali)
    >
    >> Przycisków dla pieszych normalnie działających ponoć nie dało się
    >> zrobić, bo nie można zmieniać już "zaklepanego" cyklu i dlatego
    >> zielone dostają w następnym cyklu (czyli przechodzą na czerwonym),
    >>
    >> BTW - obecnie sterowniki są powiązane światłowodami miedzy sobą i
    >> "wiedzą" co się dzieje na sasiednich skrzyżowaniach.
    >
    > W trójmieście jest Tristar, który miał "śpiewać, tańczyć, recytować" i w
    > pełni dynamicznie zarządzać całym ruchem w trójmieście.
    > Z tego co słyszałem próby włączenia tych funkcjonalności sterowania
    > światłami natychmiast korkowały wszystko, więc ostatecznie zdecydowano
    > na zaprogramowanie świateł po staremu.

    Tak podejrzewałem.
    Wasze szczęście.
    W Poznaniu go nie mieliśmy, zrealizowali swoje idiotyczne założenia
    sterowania każdym skrzyżowaniem osobno, więc o zielonej fali nie ma mowy
    na większości ulic.

    Może być tak, że stoisz na czerwonym na każdym większym skrzyżowaniu,
    mimo że jedziesz cały czas prosto.
    A nawet mimo tego, że z poprzecznej nic nie jedzie, albo oni też mają
    czerwone.

    Najlepiej to jest odczuwalne w okresach międzyświątecznych, kiedy ruch
    jest znikomy, sterowanie pętlami indykcyjnymi nikomu niepotrzebne, a
    zielonej fali nadal nie ma, więc i tak stoisz co skrzyżowanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: