  • 21. Data: 2011-04-11 19:33:35
    Temat: Re: Troll na grupie - Michoo się zowie
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message
    news:4da2e998$0$2456$65785112@news.neostrada.pl...

    > To ty wróżką powinieneś zostać. Nawet wiesz ile mam lat !

    Jeśli masz 50 to już się tych buforów w ATmega nie nauczysz jeżeli do tej
    pory tego nie opanowałeś :-)

  • 22. Data: 2011-04-11 21:02:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello philips,

    > Oj, np. 74125 nazywany jest przez chociażby TI buforem "Quad Buffers
    > with 3-State Outputs", a jak wiemy w jego wnętrzu nie ma żadnego
    > rejestru, czy nawet jednego przerzutnika. Wg mnie bufor nie jest
    > elementem pamiętającym, czyli nie ma przerzutnika (-ów). Bufor, to coś
    > separującego. A rejestr, to zespół przerzutników, a czy mają zdolność
    > przesuwania, czy nie, to już inna sprawa. Jeżeli się mylę, to mnie
    > poprawcie.

    Bufor w sensie logiki a nie dopasowania. Mówimy tu w pewnym, ściśle
    określonym kontekście i ten bufor jest rejestrem właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-04-11 21:42:49
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Bufor w sensie logiki a nie dopasowania. Mówimy tu w pewnym, ściśle
    > określonym kontekście i ten bufor jest rejestrem właśnie.

    OK. Czuję, że jestem trochę wyrwany z kontekstu, czy jak kto woli
    wyskoczyłem jak Filip z konopi :-)

  • 24. Data: 2011-04-12 06:39:46
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > A czymże jest bufor jak nie rejestrem? Czy uznajesz tylko istnienie
    > rejestrów przesuwnych?

    Nie mieszaj Napisałem na skróty rejestr zamiast rejestr przesuwny ale
    dyskusja cały czas dotyczy rejestru Transmit Shift Register w atmega. To że
    bufor może być rejestrem jest normalne - proszę lista rejestrów procesora
    xxx - ale w atmedze dyskutowany rejestr nie rejestrem przesuwnym.
    Rejestr przesuwny ma mieć doprowadzony sygnał zegarowy po to aby mógł w
    takt
    zegara przesuwac zawartość. Rejestr który nie ma sygnału zegarowego do
    przesuwania zawartości _rejestrem_przesuwnym _nie jest_ choć byś tego bardzo
    chciał. Jeżeli więc UDR na rysunku w datasheet nie ma doprowadzonego sygnału
    zegarowego to rejestrem przesuwnym nie jest.
    Mowa cały czas o buforze w atmega który nazywa się UDR. Rejestrem przesuwnym
    jest natomiast to co na rysunku masz poniżej i atmel to nazywa Transmit
    Shift Register. Do niego jest doprowadzony sygnał zegarowy i to on jest
    rejestrem przesuwnym.

    Marek

  • 25. Data: 2011-04-12 06:43:10
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

    > "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message

    > Jeśli masz 50 to już się tych buforów w ATmega nie nauczysz jeżeli do tej
    > pory tego nie opanowałeś :-)

    Wiesz co, w przedszkolu juz uczą rozpoznawania rysunków. Ty tej umiejętności
    nadal nie posiadasz.

    Marek

  • 26. Data: 2011-04-12 07:18:04
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

    > "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote in message

    > Jeśli masz 50 to już się tych buforów w ATmega nie nauczysz jeżeli do tej
    > pory tego nie opanowałeś :-)

    Oto rysunek: http://img23.imageshack.us/i/uart.jpg/ .

    Daję ci stówę, jak wskażesz mi miejsce, gdzie do bufora opisanego jako UDR
    zaznaczonego na czerwono
    dochodzi sygnał zegarowy.

    Pytania pomocnicze.
    Czy zaznaczony element na czerwono (Nazwany UDR) jest rejestrem przesuwnym?
    Czy tez może zaznaczony na zielono element (Nazwany Transmit Shift Regoster)
    jest rejestrem przesuwnym?

    Schowasz głowę w piasek czy odpowiesz? Stać cię na to?

    Marek

  • 27. Data: 2011-04-12 11:45:57
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-04-2011 o 16:28:42 MH <l...@g...pl> napisał(a):

    > Nie sądzę. Przeczytaj moje pytanie w wątku (FPGA - symulacja
    > "analogowa").
    > Jeżeli ktoś uważa , że problem jest nieprecyzyjnie sformuowany ,
    > nieprecyzyjnie zadane pytanie , w ogóle czytający nie ma pojęcia o co
    > autorowi
    > chodzi , to są 2 wyjścia:
    > 1) Nie biorę udziału w dyskusji
    > 2) Jeżeli chcę merytorycznie podyskutować/udzielić porady , zadaję
    > pytanie dodatkowe.

    Nie chcę aby dyskusja zamieniła się w psychoanalizę, ale naprawdę zdajesz
    się mieć zablokowany moduł samokrytyki. Oczywiście już wcześniej czytałem
    wątek o FPGA i Twoje pytanie było nieco chaotycznym zlepkiem skrótów
    myślowych zapisanych slangiem. Twoje wątki nie są nietykalne i nikt nie
    musi grzecznie pytać czy dobrze zrozumiał Twoje intencje. Zadając
    publicznie pytanie sam wystawiasz się na krytykę, to Twoja decyzja.
    Zakładanie potem oddzielnego wątku wyśmiewający kogoś, kto nie złapał w
    lot Twoich myślowych jest dziecinne. Jakby tego było mało na spokojne
    zwrócenie uwagi na problem reagujesz wyzwiskami. Jakoś nikt Cię nie poparł
    - nie daje Ci to do myślenia?

    BTW. Twój problem był ciekawy - możesz zdradzić jak go ostatecznie
    rozwiązałeś zbieranie i wizualizację danych?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 28. Data: 2011-04-12 13:45:33
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Schowasz głowę w piasek czy odpowiesz? Stać cię na to?

    Czas minął
    A jednak schował udaje że go nei ma albo że nie widzi. Nagly brak
    zainteresowania...
    I nie tylko Lelek@ schował.
    Rysuneczek czeka http://img23.imageshack.us/i/uart.jpg/ .

    Marek

  • 29. Data: 2011-04-12 17:52:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    Tuesday, April 12, 2011, 9:18:04 AM, you wrote:

> [...]
    > Pytania pomocnicze.
    > Czy zaznaczony element na czerwono (Nazwany UDR) jest rejestrem przesuwnym?

    Po raz kolejny zadam pytanie - czy każdy rejestr musi być rejestrem
    przesuwnym? Sprawdź, co oznacza literka R w akronimie UDR.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-04-12 17:54:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 4CX250,

    > Czas minął
    > A jednak schował udaje że go nei ma albo że nie widzi. Nagly brak
> [...]

    Bo już prawie nikomu się nie chce z toba użerać, pieniaczu.

    *PLONK!* warning #2

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl