    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Troll na grupie - Michoo się zowie
    Date: Wed, 13 Apr 2011 10:12:13 +0200

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:io3jis$736$1@news.onet.pl...
    > UDR to jest rejestr (bufor) z i/o równoległym - co tego się zgadzamy?

    Tak.

    > UDR tworzy KOLEJKĘ FIFO o szerokości BAJTU - tu się zgadzamy?

    Sam w sobie nim jest, czy dopiero w połączeniu z rejestrem Transmit Shift
    register?
    Według mnie sam w sobie nie jest FIFO. FIFO mam mieć sygnał zegarowy a jak
    widze na rysunku takowego tam nie ma do tego rejestru doprowadzonego. Może
    to dla kogoś jest nieistotne ale jeżeli czegoś co determinuje typ nie ma na
    rysunku to łatwo jest podważyć że takim typem to nie jest.

    > NIKT nie twierdzi, że UDR to FIFO BITOWE ~~ rejestr przesuwny z

    Ja też nie twierdzę że jest UDR jest tym co wyżej napisałeś.

    > wejściem/wyjściem szeregowym. Tylko ty podkreślasz, że NIE JEST takie.

    Nie. Ja podkreślam że nie jest wogóle rejestrem przesuwnym a tym bardziej
    FIFO z jednoczesnym wskazaniem na rejestr Transmit Shift register że to on
    jest FIFO z przesuwaniem bitowym.

    FIFO (8-bitowe w tym przypadku) musi w takt zegara wpierw wystawić całe
    słowo 8bitowe na wyjście i dopiero wtedy gotowe jest zatrzasnąć kolejne nowe
    słowo z wejścia. Inaczej nastapi utrata informacji.
    Jeżeli nie ma sygnału zegarowego to znaczy że tego mechanizmu tam nie ma.
    Ponadto jeżeli miałby byc to FIFO to musiałby składać się z dwóch rejestrów
    8bitowych.
    Więc dla mnie to wygląda na zwykły bufor.

    Zauważ że rejestr UDR odbiornika (nie nadajnika o czym cały czas mówię)
    nazywany jest w datascheet rejestrem FIFO (rejestru UDR nadajnika juz tak
    nei nazywają ) ale też zauważ że UDR odbiornika podzielony jest przynajmniej
    na dwie części co sugeruje że ma te dwa rejestry niezbędne do działania jak
    FIFO. Być może sygnał zegarowy sam sobie tworzy?
    Nie wiem ale jak widzisz coś jest na rzeczy.

    Więc Lelek@ pisząc cytuję"Tam są 2 rejestry. Jeden jako poczekalnia, o
    którym mówimy fifo, a
    drugi przesuwny ze skrajnym bitem wystawionym do pinu. Tam są 2 rejestry
    mieszczące w sumie 2 bajty"
    Pomylił sobie chyba rejestr UDR odbiornika z rejestren nadajnika.
    Zresztą inna osoba nawet w którymś momencie zacytowała ten fragment
    datasheeta ale niestety dotyczy on UDR odbiornika a nie UDR nadajnika.

    Marek